58 Reacties

één maand geleden

Reactie op Nien95

Hoi dames, bedankt voor dit mooie topic en de verhalen! Ik ben zwanger van ...
Dit heb ik ook. Ik wil wel gaan proberen borstvoeding te geven, maar absoluut niet ten koste van alles. Dus dit topic is fijn om te lezen, als de kleine maar liefde en eten krijgt 🙃

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde en kies ervoor om ook geen borstvoeding te geven. Het past op de een of andere manier niet bij mij en ik ben ervan overtuigd dat als je er niet 100% achter staat dat het ook niet gaat werken. Zie het zovaak in mijn omgeving bij vriendinnen. Ik vind het een hoop "gedoe" met zich meebrengen en vind het ook wel fijn dat mijn man straks mee de fles kan geven.

één maand geleden

Ik ga ook geen borstvoeding geven! Fijn dat er meer zo instaan, want soms voel ik al die moedermaffia oordelen dat ik een slechte moeder ga zijn als ik kies voor kunstvoeding. Ik heb het bij de eerste uiteindelijk toch geprobeerd, maar was een “gedoe” en voelde me enorm schuldig dat het niet lukte en veel tranen om gelaten. Daardoor ook niet zo’n fijne kraamtijd achteraf (denk ik nu).

één maand geleden

Ik weet van de eerste hoeveel extra stress en gedoe het voor mij meebracht. Ik zat na de bevalling niet goed in mijn vel en wil dat nu uiteraard voorkomen! Dus na nadenken, overleg, onderzoeken enz. ga ik geen borstvoeding geven.

één maand geleden

Hoihoi, Ik vond het bij de eerste ook maar niks. Dacht ik ga het proberen en als het niks is dan stop ik ermee. Kon me er gewoon niks bij voorstellen dat er een baby aan mijn borsten zou gaan zuigen. Dus ik herken een beetje wat je zegt over dat je voelt dat het niet bij je past. Uiteindelijk liep het heel goed en had ik geen problemen, dat zorgde ervoor dat het een succes werd. Dus ik zou zeggen; probeer het en dat weet je echt of het was voor je is. Dit is niet perse bedoeld als pro borstvoedingsverhaal oid. Uiteindelijk vond ik het een bijzondere ervaring. Maar; gaat het, dan gaat het. Gaat het niet, dan gaat het niet! Succes met je keuze 😉

één maand geleden

Ik heb bij mijn dochter wel borstvoeding gegeven. 5 maanden lang zelfs. Dit keer (ook weer dochter) wil ik het niet omdat het in mijn genen zit dat ik overproductie heb, en ik vond dit mentaal best zwaar. Daarom na lang wikken en wegen besluit genomen om dit niet te doen en voor kunstvoeding te gaan. Borstvoeding is heel mooi, maar ook heel zwaar.

één maand geleden

Gewoon doen wat goed voelt alles is goed!

één maand geleden

Het is toch juist mooi dat we allemaal zelf kunnen kiezen waar we ons goed bij voelen? Niemand "moet" bv geven als je dat niet ziet zitten, onprettig vind. Ik heb bij onze eerste 11 maanden bv gegeven en vond het geweldig. Had totaal geen moeite met kolven, en kom zo prima weg en kon mijnam of gastouder de fles geven. Ik vond het juist super handig dat ik het altijd bij de hand had, waar we ook waren. En als ik een avond wilde drinken, kolfde ik af en gooide ik het weg. Had genoeg reserve in de vriezer op den duur. Bij de tweede wil ik ook weer heel graag bv geven. Maar lukt het niet dan is kv ook een optie. Kortom volg je gevoel, dat waar jij je goed bij voelt! Een happy mama en een happy baby!😀

één maand geleden

Reactie op Babyerbij!

Hoihoi, Ik vond het bij de eerste ook maar niks. Dacht ik ga het proberen e ...
Proberen kan ook ervoor zorgen dat je je eigen grenzen gaat verleggen en uiteindelijk langer doorgaat dan je wilt, omdat je ook niet “zomaar” kunt stoppen. Als je je er niet prettig bij voelt zou ik het niet doen. Je weet bij een eerste ook niet wat je mist toch?

één maand geleden

Reactie op Marjolein12345678

Proberen kan ook ervoor zorgen dat je je eigen grenzen gaat verleggen en ui ...
Mooi verwoord! Zo werd het mij ook namelijk heel vaak gezegd toen ik in de zwangerschap van mijn dochter zei dat ik geen bv wilde geven. “Proberen kan altijd en misschien voelt het dan wel goed want mij beviel het wel.” Nee,gewoon nee ik gaf duidelijk mijn gevoel weer en nog wilde mensen dat ik maar ging proberen omdat het toen wel was gelukt. Ik vond dat echt heel irritant en vermoeiend..

één maand geleden

Reactie op Kmchild

Mooi verwoord! Zo werd het mij ook namelijk heel vaak gezegd toen ik in de ...
*het deze vrouwen toen wel was gelukt.

één maand geleden

Proberen kan ook ervoor zorgen dat je je eigen grenzen gaat verleggen en ui ...
Ik wil het wel gaan proberen, maar heb om dit te voorkomen mijn man al geïnstrueerd mij te stoppen als de nu afgesproken grens is verstreken. Ik heb idd vaker gehoord dat mensen door hormonen of whatever te lang zijn doorgegaan, dus ik hoop dit zo af te kunnen dekken.

één maand geleden

Reactie op bumblebeedc

Ik wil het wel gaan proberen, maar heb om dit te voorkomen mijn man al geïn ...
Goeie tip om je man hierin te betrekken! Dat ga ik ook doen

16 dagen geleden

Reactie op DaphniCaroline

Hi! Ik heb dit gevoel ook en kan inderdaad zelf ook niet echt mijn vinger o ...
Zo stond ik er de vorige keer in, maar let wel op dat als je eenmaal start je niet na 3 weken ineens kunt stoppen. Dat kost tijd.

16 dagen geleden

Misschien naar een borstvoedingcursus gaan, kost niet veel en word gegeven door een lactatiekundige. Krijg je veel info, tips en uitleg en kan je al je vragen kwijt. Misschien dat dat helpt bij je gevoel.

15 dagen geleden

Zo stond ik er de vorige keer in, maar let wel op dat als je eenmaal start ...
Je moet helaas afbouwen idd maar als je geen stuwing van krijgt kan je snel de volgende laten vallen dat is per lichaam verschillend 😉 bij de oudste heb ik het maar 6weken gegeven en eigenlijk alleen om dat ik op m’n werk toen niet kon kolven.., maar was snel afgebouwd

15 dagen geleden

Ik weet dat het niet van de ene op de andere dag kan, maar las dat je er zo'n 1 a 2 weken over doet, het afbouwen?

15 dagen geleden

Reactie op DaphniCaroline

Ik weet dat het niet van de ene op de andere dag kan, maar las dat je er zo ...
Ik heb 3 dagen geprobeerd inclusief kolven. Dag 4 gestopt en niets af hoeven bouwen of last gehad