Twee van mijn vriendinnen zijn in de afgelopen weken bevallen, ontzettend leuk! Bij beiden gaat het goed. Borstvoeding is op gang, kindjes huilen niet zo gek veel, de moeders zien er hartstikke gezond uit en toen ik op kraamvisite kwam, lagen bij beiden de baby's in de box te slapen terwijl wij een uurtje konden kletsen. Om eerlijk te zijn was ik hierover toch wat verbaasd?! Een van hen is alleenstaand en ze is zo relaxed. Gedoucht en opgemaakt liet ze me binnen in haar gestofzuigde huis. 2,5 week is haar kindje.
Ik ben in verwachting van de eerste, 15 januari uitgerekend. En ben me al een tijdje aan het voorbereiden op de slapeloze nachten, niet even rustig kunnen douchen, gekrijs, borstvoeding die niet op gang komt, nooit meer iets leuks doen met vriendinnen of m'n partner, een dikke buik die nooit meer weggaat enz enz. Ik denk dat dat een beetje het beeld is dat ik gekregen heb van alles wat ik op het forum lees en alles wat ik op instagram voorbij zie komen aan tips en gevaren? Ik wil me graag goed voorbereiden en het ouderschap niet onderschatten, maar ik begin nu wel te denken, goh zie ik niet iets te veel beren op de weg? Daarom mijn vraag: zijn er hier ook blije, rustige baby's en mama's? Die mij (en hopelijk ook anderen!) een beetje gerust kunnen stellen, dat er ook gewoon heel veel dingen goed kunnen gaan? 😊