81 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Dat kan inderdaad de reden zijn. Hier was het advies om nog wel iets te et ...
Oke ga dat even proberen en morgenochtend gelijk even prikken!! Bedankt 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

Bedoel je savonds voor het slapen gaan? Ik eet idd best wel laat nog veel � ...
Dan ga je met een hoge suiker slapen. Je geeft aan slechte nachtrust dus je lichaam rust niet goed genoeg om die suikers op te ruimen. Is dat je avondeten? Probeer eens iets eerder te eten en als het snacken is, doe eens een avond niet en prik dan volgende ochtend nuchtere suiker

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

Mag je met zwangerschapsuiker wel nog bij je verloskundige blijven of word ...
Ik lees hier veel tegenstrijdige berichten. Dat komt waarschijnlijk omdat het beleid in de afgelopen jaren is veranderd. Bij zwangerschapsdiabetes die goed te controleren is met een dieet en zonder andere risicofactoren mag je onder controle blijven bij de verloskundige. https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwangerschapsdiabetes/

2 maanden geleden

Ik had bij m’n prenatale screening een nuchtere bloedsuiker van 7.8. Toen ben ik gaan prikken na de maaltijd en zat ik rond 8.0 een uur na de maaltijd. Toen heb ik de OGTT gedaan en toen kwam ik zelfs niet boven de 5.5 en dus niks aan de hand!

2 maanden geleden

Reactie op Layla1997

Ik had bij m’n prenatale screening een nuchtere bloedsuiker van 7.8. Toen b ...
Moet je nou later nog een keer prikken of is het nu klaar?

2 maanden geleden

Reactie op Layla1997

Ik had bij m’n prenatale screening een nuchtere bloedsuiker van 7.8. Toen b ...
Daarom zijn ze hier geen fan van de OGTT. Het is maar 1 enkele momentopname.

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Dan ga je met een hoge suiker slapen. Je geeft aan slechte nachtrust dus je ...
Avondeten soms wel echt super laat idd en veel snacken ook snachts🫣Ga het vanavond anders doen hopelijk morgen goed uitslag. Bedankt!

2 maanden geleden

Wat raden jullie aan OGTT of prikken dagcurve?

2 maanden geleden

Reactie op Jessica1989-24

Wat raden jullie aan OGTT of prikken dagcurve?
Ik doe de OGTT nooit weer Geen enkel ziekenhuis in Nederland hanteert dezelfde waarden bij de OGTT. De test zelf is niet gevalideerd om zwangerschapsdiabetes vast te stellen. Het is maar 1 enkele momentopname die zelfs door het weer kan afwijken. En als er 1 waarde verhoogd is moet je alsnog gaan dagcurves prikken. Daarom heb ik hem nu geweigerd, moest anders zelfs 2x deze zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op Jessica1989-24

Wat raden jullie aan OGTT of prikken dagcurve?
Dagcurves. Ik doe ook geen OGTT meer.

2 maanden geleden

Reactie op Jessica1989-24

Wat raden jullie aan OGTT of prikken dagcurve?
De OGTT is wel de zogenaamde gouden standaard. Artsen en wetenschappers hebben deze test als meest betrouwbaar beoordeeld. Als je voor dagcurves kiest moet je je daar wel bewust van zijn. Zelf vind ik de OGTT geen fijne test. Ik werd er helemaal misselijk en naar van en het kost veel tijd. Ze stopten de test ook 10 min te vroeg en ik kwam net op de grenswaarde uit. Toen wisten we nog niks en heb ik alsnog dagcurves geprikt. Daarom prik ik deze keer liever dagcurves. Ik zie liever hoe ik reageer op wat ik echt eet in plaats van op een suikerzakjes. Maar ik zou de keuze wel goed met de verloskundige overleggen. Die kan ook de voor- en nadelen met je bespreken.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

De OGTT is wel de zogenaamde gouden standaard. Artsen en wetenschappers heb ...
Suikerzakjes=suikerdrankje

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Moet je nou later nog een keer prikken of is het nu klaar?
Moet de ogtt nog een keer doen later in de zwangerschap vgm bij 24 weken

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Dan ga je met een hoge suiker slapen. Je geeft aan slechte nachtrust dus je ...
5.8 geprikt, nog steeds te hoog maar wel iets minder 🫣

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

5.8 geprikt, nog steeds te hoog maar wel iets minder 🫣
Wel een stuk beter, fijn. Monitor het een poosje en toch dan ook overleg met je vk

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Wel een stuk beter, fijn. Monitor het een poosje en toch dan ook overleg me ...
Ga ik zeker doen!

2 maanden geleden

Gisteren bijgehouden en alles was netjes onder de 6 bij niet nuchter. Net nuchter geprikt = 5.4. Niet gesnackt na 20u wel beetje cranberrysap gedronken. Is er misschien een mogelijkheid om het nog lager te krijgen? Ik moet zeggen dat ik vannacht sinds weken goed heb geslapen (ivm allergieën) geen idee of dat een rol kan spelen🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

Gisteren bijgehouden en alles was netjes onder de 6 bij niet nuchter. Net n ...
Ja slaap speelt zeker een rol. Maar ook het weer Ik zou proberen wat te eten avonds en eventueel nog te wandelen.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ja slaap speelt zeker een rol. Maar ook het weer Ik zou proberen wat te e ...
Savonds wat te eten bedoel je tussen 20:00 en 21:00?

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

Savonds wat te eten bedoel je tussen 20:00 en 21:00?
Ja zodat je 6x per dag eet. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortje. Zo voorkom je ook schommelingen in je glucose