81 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ja zodat je 6x per dag eet. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortje. Zo voor ...
Oke ga dat proberen maar zal mijn nuchtere waarde dan niet hoger zijn ?

2 maanden geleden

Reactie op Esmrray

Oke ga dat proberen maar zal mijn nuchtere waarde dan niet hoger zijn ?
Daar kom je alleen maar achter door proberen. Hier zeiden ze juist dat het kon helpen de waarden lager te houden. Met wat weten kan een volkoren cracker zijn met hartig beleg. Of handje nootjes, handje chips. Worstje met augurk. Zolang het maar niet teveel koolhydraten bevat.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Daar kom je alleen maar achter door proberen. Hier zeiden ze juist dat het ...
Handje chips? Say no more 馃ぃ oke even proberen! Bedankt voor de tips!

2 maanden geleden

Ik ben 15+1 dag zwanger zondag ging ik me suikers ffe prikken bij me schoonmoeder nuchter had ik 8.8 en hoogste was 10.5 doorgestuurd naar ziekenhuis en vandaag bij gynaecoloog geweest met de baby was gelukkig alles goed Mogren weer ziekenhuis naar diabetes en maandag naar internist ben bezorgd hoop dat we op tijd bij zijn en dat alles nog goed komt en blijft gaan en spannend wat er komen gaat

2 maanden geleden

Reactie op Luna1988

Ik ben 15+1 dag zwanger zondag ging ik me suikers ffe prikken bij me schoon ...
Je krijgt nu een koolhydraatarm dieet. Als je daarmee je glucosewaarden onder controle kunt houden verloopt je zwangerschap waarschijnlijk best normaal verder. Het is alleen wel een saai dieet helaas.馃檪

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Je krijgt nu een koolhydraatarm dieet. Als je daarmee je glucosewaarden ond ...
Hier mocht een koolhydraatarm dieet absoluut niet.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Je krijgt nu een koolhydraatarm dieet. Als je daarmee je glucosewaarden ond ...
Hier in vorige zwangerschap ook gedaan. Sterk koolhydraten beperkt. Vond het niet saai gelukkig. Maar je moet even zoeken hoeveel kh je lichaam kan hebben tov goede bloedsuiker

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Hier mocht een koolhydraatarm dieet absoluut niet.
Terwijl je zwangerschaosdiabetes had? Ik dacht dat dat standaard was.

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Hier in vorige zwangerschap ook gedaan. Sterk koolhydraten beperkt. Vond h ...
Ik kon aan het einde eigenijk vrijwel geen aardappels, pasta of rijst eten. Dat heb ik wel gemist hoor. Het is zeker even puzzelen.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Ik kon aan het einde eigenijk vrijwel geen aardappels, pasta of rijst eten. ...
Nee ik ook niet en geen brood. Di毛tiste was het er absoluut niet mee eens. Ik moest brood eten en dan maar insuline gaan spuiten want ik deed mijn kind kwaad. Internist zei meis, dit is het beste wat je kan doen. Voeding aanpassen en liefst geen insuline als niet nodig is

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Terwijl je zwangerschaosdiabetes had? Ik dacht dat dat standaard was.
Ja terwijl ik zwangerdiabetes had. Moest 175 gr koolhydraten per dag eten. Mocht niet koolhydraatarm of beperkt. Moest wel alles volkoren eten. Dus volkorenbrood, volkoren pasta e.d. Als je dit niet normaal kon eten dan was enige optie insuline.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ja terwijl ik zwangerdiabetes had. Moest 175 gr koolhydraten per dag eten. ...
Dat daar zoveel verschil in zit qua advies. Ik at al gezond. Geen frisdrank, snoep, koek etc. Alles volkoren. Voldoende groente en fruit, noten etc.Ik at ook al 3 maaltijden en 2 tussendoortjes. Toen kreeg ik wel dat advies. Ben benieuwd waar ze deze keer mee komen mocht ik het weer hebben.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Dat daar zoveel verschil in zit qua advies. Ik at al gezond. Geen frisdrank ...
Ik moest 3 maaltijden en 3 tussendoortje. Hierover de 175 gr koolhydraten verdelen. Dit kwam niet van de di毛tiste maar echt van de diabetesverpleegkundige en de internist. Ik at ook al gezond dus daardoor hoefde ik niets aan te passen in mijn menu. Moest eigenlijk nog veel meer eten. 5 boterhammen op een dag.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Hier mocht een koolhydraatarm dieet absoluut niet.
Ik ben nu een beetje aan het zoeken lees het inderdaad op meer plekken. Thuisarts enzo. Misschien is het advies in de tussentijd veranderd. Of komt het omdat ik het pas met week 36 wist. Goed om te weten want de kans op herhaling is groot.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ik moest 3 maaltijden en 3 tussendoortje. Hierover de 175 gr koolhydraten v ...
Wow wat veel brood馃樀

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Ik ben nu een beetje aan het zoeken lees het inderdaad op meer plekken. Thu ...
Geen idee , mijn zwangerschap was in 2022. En ontdekt bij 28 weken

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Wow wat veel brood馃樀
Ja dat kreeg ik letterlijk niet weg.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Ja dat kreeg ik letterlijk niet weg.
Nee snap ik. Dat eet ik ook niet.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Geen idee , mijn zwangerschap was in 2022. En ontdekt bij 28 weken
Grappig, hier hetzelfde 2022 en met 28wk Wat een verschillend adviezen geven ze dan zeg

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Grappig, hier hetzelfde 2022 en met 28wk Wat een verschillend adviezen gev ...
Ze kunnen de onderlinge verschillen in Nederland niet uitleggen. Heb het nu ook weer gevraagd. Er zit verschil in de waarden bij de test, in de waarden en wanneer je moet prikken bij dagcurves. In wat wel en wat niet eten .. Echt zo bijzonder