81 Reacties

2 maanden geleden

Ik te hoge glucose. Kwam 8,1 uit niet nuchter, na bloedtest. Nu dinsdag 6 augustus een suikertest doen. Vind het echt spannend

2 maanden geleden

Reactie op anno123123

Ik te hoge glucose. Kwam 8,1 uit niet nuchter, na bloedtest. Nu dinsdag 6 a ...
Had daarvoor tosti met curry en waterijsje gegeten. Ze hebben me niet gezegd dat ik nuchter moest zijn. Had de afspraak ook om 16:40 dus was me ook niet gelukt denk ik

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Je krijgt nu een koolhydraatarm dieet. Als je daarmee je glucosewaarden ond ...
Dankjewel voor u reactie Oow jeej ben benieuwd ik eet namelijk al 5 weken slecht wordt van eeten misselijk dus hou al niet veel binnen maar we wachten af alles voor de baby

2 maanden geleden

Reactie op anno123123

Had daarvoor tosti met curry en waterijsje gegeten. Ze hebben me niet gezeg ...
Nee je kan niet nuchter blijven tot 16:40. Niet nuchter is 8.1 iets te hoog. Mag 7.8 zijn 1 uur na het eten. Waarschijnlijk ligt dit gewoon aan je eten.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Nee je kan niet nuchter blijven tot 16:40. Niet nuchter is 8.1 iets te hoo ...
Ik vind het wel echt spannend hoor. Kan nog 2 kanten op. Hij is inderdaad 0,3 te hoog maar ja ik zit liever goed in het midden dan tegen de bovengrens of hoger. Ik ben er benieuwd wat er uit komt dinsdag. Mag je wel gewoon water drinken als je nuchter moet blijven?

2 maanden geleden

Reactie op anno123123

Ik vind het wel echt spannend hoor. Kan nog 2 kanten op. Hij is inderdaad 0 ...
Ja water mag gewoon. Je mag vanaf een bepaalde tijd, vaak 10 uur 's avonds, niks meer eten. En dan zo vroeg mogelijk prikken s ochtends natuurlijk.

2 maanden geleden

Reactie op anno123123

Ik vind het wel echt spannend hoor. Kan nog 2 kanten op. Hij is inderdaad 0 ...
Ja water mag gewoon. Je mag vanaf een bepaalde tijd, vaak 10 uur 's avonds, niks meer eten. En dan zo vroeg mogelijk prikken s ochtends natuurlijk.

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Ja water mag gewoon. Je mag vanaf een bepaalde tijd, vaak 10 uur 's avonds, ...
Top! Ik heb om 08:45 de afspraak staan dus moet goed komen. Bedankt ☺️

2 maanden geleden

Reactie op anno123123

Ik vind het wel echt spannend hoor. Kan nog 2 kanten op. Hij is inderdaad 0 ...
Veel water drinken kan zorgen voor lagere glucosewaarden. Dus als je echt een eerlijk antwoord wil is het beter om ook geen glas water te drinken van tevoren.

2 maanden geleden

Reactie op Lisette08

Veel water drinken kan zorgen voor lagere glucosewaarden. Dus als je echt e ...
Ik ga ook niet veel water drinken maar Kan het ook niet van 10 uur ‘s avonds 10 uur ‘s ochtends ophouden zonder wat te drinken …. 

2 maanden geleden

Reactie op Lisette08

Veel water drinken kan zorgen voor lagere glucosewaarden. Dus als je echt e ...
Voor de nuchtere waarde schijnt dit niet zoveel uit te maken. Daar kun je vrij weinig aan doen. Wel voor de niet nuchtere waarde. Dat kan lager worden door water. Daarom mag je tijdens de OGTT na het zoete drankje niet meer beregenen niets drinken. Maar voor de test, dus nuchter mocht je gewoon een kop thee zonder suiker en zoetstoffen en glas water drinken.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Voor de nuchtere waarde schijnt dit niet zoveel uit te maken. Daar kun je ...
*Beregenen= bewegen

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Voor de nuchtere waarde schijnt dit niet zoveel uit te maken. Daar kun je ...
Dat maakt wel verschil. Er zijn zelfs laboratoriums die (heb het over diabetes type 2) patiënten op niet nuchter zetten als ze horen dat je een kopje thee zonder iets en soms zelfs moeilijk doen over überhaupt prikken dan.

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Dat maakt wel verschil. Er zijn zelfs laboratoriums die (heb het over diabe ...
Die ervaring heb ik hier niet. Mijn vader is diabetes patiënt en heeft type 2 en prikt elke 3 maanden nuchter en mag daarvoor gewoon heldere vloeistoffen drinken. Dit staat op de website van ons ziekenhuis: Voorbereiding thuis Nuchter zijn Eet op de avond voor het onderzoek vanaf 22.00 uur niet meer. Nuttig op de avond voor het onderzoek vanaf 22.00 uur geen alcohol of frisdrank meer. Water, koffie en thee (zonder suiker, zoetstof en melk) zijn wel toegestaan.

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Dat maakt wel verschil. Er zijn zelfs laboratoriums die (heb het over diabe ...
Maar dit is dus weer het exact hetzelfde dat het overal anders is. Net een aantal ziekenhuizen opgezocht. Water mag eigenlijk altijd. Het ene ziekenhuis accepteert ook thee en koffie zonde melk suiker en zoetstoffen. Ik heb in ieder geval 1 kop thee en 1 slok water gehad ochtends voor het nuchter prikken bij OGTT. Dat ook aangegeven en ze vroeg zelfs nog voor het prikken of ik nog wat water wilde drinken omdat dit na het drankje 2 uur lang niet meer mag.

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Maar dit is dus weer het exact hetzelfde dat het overal anders is. Net ee ...
Dan heeft onze regio mogelijk andere regels. Dat zou goed kunnen. Net als idd die adviezen rondom wel/niet kha armen. Ik werk in de diabetes type 2 zorg

2 maanden geleden

Reactie op M_1986

Die ervaring heb ik hier niet. Mijn vader is diabetes patiënt en heeft type ...
Ja ik heb net m’n patiëntenbericht gelezen. Staat in dat ik na 22:00 de avond ervoor niet meer mag eten of drinken met uitzondering van water, dat mag altijd

2 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Je krijgt nu een koolhydraatarm dieet. Als je daarmee je glucosewaarden ond ...
Ben vandaag weer ziekenhuis geweest diabetes verpleegkundigen en moet sinds vandaag toch insuline spuiten en suikers prikken en maandag weer naar diabetes verpleegkundigen controle en naar internist en binnenkort naar diatiste voor voeding advies

2 maanden geleden

Reactie op Luna1988

Ben vandaag weer ziekenhuis geweest diabetes verpleegkundigen en moet sinds ...
Sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Sterkte!
Dankjewel