16 Reacties

15 dagen geleden

Voor een pasgeboren baby zijn zwart-wit boekjes leuk. Boekjes met veel contrast kunnen ze eerst het beste zien. Een boek als Beestje waar ben je is ook al snel leuk. De flapjesboeken van Dikkie Dik (bijvoorbeeld Dikkie Dik naar de dierentuin) zijn hier ook stukgelezen. En een leuk geluidenboekje natuurlijk. Ik zou vooral snel gratis lid worden bij de Bieb. Dan krijg je een Boekstart koffertje met 2 gratis voorleesboekjes en ook veel voorleestips.

15 dagen geleden

Oh de voelboekjes van Nijntje ook😃 en Dribbel natuurijk

15 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Voor een pasgeboren baby zijn zwart-wit boekjes leuk. Boekjes met veel cont ...
Ach ja de bibliotheek lidmaatschap, natuurlijk! 🥰

15 dagen geleden

Voor later (wel al leuk om te vragen); wij gaan op berenjacht, de gruffalo, monkie, rupsje nooitgenoeg, mama is de allerliefste, mijn leukste verhalen enz. Enz. Enz. Wij hebben inmiddels (oudste is 3,5) een boekenkast vol! We zijn al best vroeg begonnen met voorlezen. Gewoon doen!

15 dagen geleden

Kartonnen boekjes, ik zou de flapjesboeken nog even laten. Hier gaan ze stuk omdat onze dochter er te hard aan trekt (ook als we voorlezen is het soms echt niet te doen. Rupsje nooitgenoeg en gonnie en vriendjes zijn hier favoriet om zelf ook door te bladeren. Wij lezen al heel lang een verhaaltje voor het slapen gaan. Dikkie dik gaat slapen en een boekje gemaakt met haar naam over slapen gaan zijn favoriet. Dat laatste vind ik zelf echt een van de leukste cadeaus.

15 dagen geleden

Nog even achter mijn oortjes kriebelen De mooiste vis van de zee Kleine muis en haar speciale vrienden Verschillende varianten: Nijntje Kartonnen boekjes van Bobbi Rupsje Nooitgenoeg Boer Boris Beer/tijger waar ben je?

15 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Voor een pasgeboren baby zijn zwart-wit boekjes leuk. Boekjes met veel cont ...
En heeeeeel veel activiteiten voor baby's peuters kleuters en oudere kinderren. Tenminste... bij onze bieb?! :)

15 dagen geleden

Onze favoriet (5 en net 3): Spuit-elf de brandweerolifant, Retteketet we gaan nog niet naar bed, We gaan op berenjacht. Pareltjes 🥰 Nu bij de bieb geleend "wat rijmt er op stoep?". Ook van Harmen van Straaten. Erg verrassend en grappig, ook voor de voorlezer!

15 dagen geleden

Reactie op Meikevd

Nog even achter mijn oortjes kriebelen De mooiste vis van de zee Kleine mui ...
Boer Boris, Bobbi en Nog even achter mijn oortjes kriebelen horen ook absoluut bij onze favorieten! En ik vind de voorleesboekjes van Muis ook heel leuk. Mijn beide zoontjes vinden het boek Mijn eerste 100 dieren flapjesboek ook heel leuk. En de boeken van Gonnie en vriendjes inderdaad. En ook een favoriet: over de kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Ssst! De tijger slaapt is later ook leuk. En de boeken van Paco (vanaf een jaar of 2. Er is zoveel leuks 😀

15 dagen geleden

En de muziekboeken van Jessica Courtny - Tickle. In het begin is alleen de muziek prachtig... bij de wat oudere kinderen de verhalen en prenten ook!

15 dagen geleden

Ik ook boeken-fan en lees meerdere keren per dag voor. Veel bobbie, nijntje, gonnie en dikkie dik. Tip is echt om lid te worden van de bieb en naast standaard boeken in huis te hebben ook zelf niet gek te worden van 1000x hetzelfde boekje te lezen. Voor het slapen gaan lezen we vaak 1 minuut verhalen (huppel) voor zodat het minder interactief is.

15 dagen geleden

Mijn dochter (2) en ik zijn erg fan van het boek: de leeuw in de muis. Van diezelfde schrijver zijn er nog meer. Rijmen lekker en zit een boodschap in elk boek! Mijn dochter is ook gek op kikker en zijn vriendjes en bobbi boekjes. Bobbi boekjes lees ik graag voor want die lezen ook lekker, kikker ben ik minder gek op.

15 dagen geleden

Boekstart bij de bieb❤️. Mijn dochter is dol op lezen en we gaan bijna elke week weer nieuwe boekjes uitzoeken daar. Thuis zijn deze favoriet: - ssssst we hebben een plan - mama kwijt - Rupsje nooitgenoeg - alles van Dikkie Dik - alles van Pim en Pom - zoekboek van Nijntje :)

15 dagen geleden

Beetje off-topic misschien, maar ik kreeg bij de babyshower van mijn eerste kindje (nu 2 jaar), van elk(e) familielid/vriendin haar leukste boek met voorin een persoonlijke tekst/herinnering. Hierdoor heb ik echt een leuke mix aan boeken!

14 dagen geleden

Reactie op Janneken

Beetje off-topic misschien, maar ik kreeg bij de babyshower van mijn eerste ...
Wat een leuk idee!

14 dagen geleden

Naast Nijntje en Paco is hier “ik zou wel een kindje lusten” zeer geliefd, wij vinden hem zelf ook heel leuk om voor te lezen.