4 Reacties

gisteren

Volg, ben nu 36 weken en zoontje is van 13/1 haha

gisteren

Ik vond borstvoeding toen juist heel fijn en ideaal. De eerste 3 weken was mijn man thuis en deed het meeste met de oudste(n). Toen liep t wel met de borstvoeding, en dat vond ik juist veel minder tijdrovend dan een fles geven. Honger? Aanleggen en door. Niet nog flesjes maken, omspoelen en. Beste tip die ik je kan geven; wees lief voor jezelf. Je hebt maar 1 van jezelf en daar zitten 2 handjes aan, je kunt niet alles tegelijk. Dus soms moeten ze even op elkaar wachten. Zorg ook goed voor jezelf, eet en drinkt voldoende. Dat heb je echt nodig.

gisteren

Ik zou zeggen go with the flow. Het is heel fijn als je man de eerste weken tijd is om de zorg voor de oudste wat extra op zich te nemen. Je bent zelf natuurlijk al heel handig in bv geven, en je weet wat je kunt verwachten. Bv geven is een fijn moment om de oudste even voor te lezen, fruit te laten eten etc. Maar je kunt ook prima op de grond zitten bij je dreumes terwijl die met blokken ofzo speelt en jij de baby aan de borst hebt. Inderdaad juist lekker makkelijk. Hop borst eruit en drinken. En soms moet je dat even onderbreken om de oudste te helpen, kan de baby daarna weer verder drinken. Zoals gezegd zullen beide kinderen leren dat ze soms even moeten wachten. In het begin slaapt de baby gelukkig overal nog. Wat mij betreft is een draagzak echt onmisbaar om je handen vrij te hebben voor de oudste. Succes!

3 uur geleden

Wat ook rust kan geven is om je oudste altijd even wat te drinken / eten aan te bieden voor je de baby gaat voeden. Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die een speciale mand met leuk speelgoed had wat alleen tevoorschijn kwam tijdens het voeden. Misschien een leuke pop?