18 Reacties
één maand geleden
Hi:),
Qua voeding zijn het vaak bepaalde middelen die triggeren, denk aan chocolade, suiker, kaas, bepaalde melkproducten of caffeine.
Probeer deze te vermijden of niet in de avond te nuttigen.
Gember (thee of een klein plakje) citroen (ook in thee of een paar plakjes) & limoen eten na de maaltijd (ook in thee of een paar plakjes).
Zodra je gaat slapen zorgen dat je je kussen wat extra ophoogt.
Succes! Hopelijk knap je snel op! 😘
één maand geleden
Reactie op Allishaaaaa
Hi:),
Qua voeding zijn het vaak bepaalde middelen die triggeren, denk aan ...
Dankjewel (:
één maand geleden
Reactie op M_1986
Ik zou in een recept vragen voor Omeprazol.
Gaviscon en Rennie bevatten va ...
Dankjewel
één maand geleden
Ik heb er altijd enorm last van. Nu met de zwangerschap is het nog erger geworden. Wat bij mij helpt, is alle suikers en vetten zoveel mogelijk laten staan. Geen frisdranken, chips, snoep, koek, sterk gekruid eten, koffie etc.
Ik drink nu water overdag en 3 glazen spa rood helpt ook wel. En voor t slapen gaan omeprazol innemen.
één maand geleden
Reactie op asma2025
Ik heb er altijd enorm last van. Nu met de zwangerschap is het nog erger ge ...
Pff alles wat lekker is dus laten staan 😓
één maand geleden
Hier ook na een aantal weken aan de Omeprazol gegaan, werkte gelijk! Ik wilde eigenlijk zo weinig mogelijk nemen in de zwangerschap, dus hield het bij Rennie's en een glas melk mee naar bed. Maar volgens de gynaecoloog is het ook niet goed als dat maagzuur blijvende schade aanricht, dus op haar advies aan de Omeprazol gegaan. Had ik al véél eerder moeten doen!
één maand geleden
Heeft er iemand ook zoveel pijn. Beetje een soort lege maag gevoel wat ook doortrekt naar mn rug.
Het zit dus echt alleen tussen mn buik en nek. Vanmorgen was ik ook misselijk en moest ik weer overgeven. Maagzuurremmers lijken niks te doen.
Moet er wel bij zeggen dat ik algeheel ziek ben, ook erg verkouden en hele lichaam voelt zwaar
één maand geleden
Wat helpt is:
Vaker kleine beetjes eten, geen grote porties per keer, niet te laat te eten. Dus ruim voor je gaat slapen niets meer eten, liefts 3 uur. Anders blijft je maag maagzuur maken. Verder helpt met een extra kussen slapen, zodat je maag lager ligt dan je hoofd. Verder helpt t om bepaalde voeding te vermijden: koffie, chocola, sterke thee, kruiden, vruchtensap/citrusvruchten.
Melkproducten helpen bij sommige mensen tegen maagzuur.