45 Reacties

7 maanden geleden

Ze hebben tot 6 maanden zuigbehoefte, dus aanraden is om nog niet te stoppen

7 maanden geleden

Gewoon proberen hij zal natuurlijk moeten wennen . Mijn zoontje geef ik liever ook geen speen tenzij die zn vinger in de mond stopt want dit is heel lastig af te leren. Dan geef ik de speen voor een paar min tot die rustig is en dan haal ik hem weer uit de mond en sluit ik zn mond. De speen aanbieden doe ik pas nadat ik zn handen uit de mond heb gehaald deze vasthoud en voor hem heb gezongen slaapkindjeslaap en zn armpje wrijven. Ik hang vaak over m heen om een vertrouwd gevoel te geven. Als die rustiger word laat ik meer pauze vallen tussen de woorden en daarna adem ik overdreven naast hem en laat ik hem langzaam los als die slaapt. Heel ritueel maar werkt vaak wel. En als dat zingen dus niet wil bied ik heel eventjes die speen aan en haal ik deze eruit.

7 maanden geleden

Nee? Hij slaapt al vanaf 2 maanden in zijn eigen bed, daarvoor in de co sleeper naast ons. Hij maakte zoveel geluid ‘s nachts en hij sliep echt veel beter in zijn eigen bed. is toch niet raar🙈?

7 maanden geleden

Reactie op KimHester

Gewoon proberen hij zal natuurlijk moeten wennen . Mijn zoontje geef ik lie ...
Ja mijn zoontje is zijn handen aan t ontdekken en steekt continu zijn vingers in zijn mond. Maar hij slaapt nog in de puckababy piep (inbaker zak) omdat hij anders ook zijn speen uit zijn mond slaat. Ik zal dat ook eens proberen kijken of het hier ook wil helpen

7 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ze slaapt hierdoor dus nog naast me, terwijl ik haar het liefst op haar eigen kamertje, naast die van ons, laat slapen. Maar ze heeft nog flinke zuigbehoefte en zit anders op haar duimpje te sabbelen. Hier wachten we nog eventjes.

7 maanden geleden

Reactie op karissaaa93

Nee? Hij slaapt al vanaf 2 maanden in zijn eigen bed, daarvoor in de co sle ...
Nee, dat is niet raar!

7 maanden geleden

Reactie op karissaaa93

Ja mijn zoontje is zijn handen aan t ontdekken en steekt continu zijn vinge ...
Proberen kan altijd. Hopelijk werkt het voor jullie ook ! Succes x

7 maanden geleden

Ik lees mee! Wij hebben hetzelfde met onze dochter (ook 17 weken). Laatst geprobeerd in slaap te krijgen zonder speen, maar dat was echt drama. Zingen, wiegen etc hielp niet het was alleen maar krijsen. Vond het eigenlijk heel sneu voor haar dus niet meer geprobeerd daarna. Ze heeft nog steeds heel veel zuigbehoefte dus ik ben bang dat wij nog even geen gedag kunnen zeggen tegen de speen. We zijn nu aan het oefenen met de speen zelf in haar mond doen haha maar dat duurt ook nog wel even tot het lukt (en voordat ze überhaupt gaat zoeken in bed naar haar speen als deze uitgevallen is)🙈

7 maanden geleden

Reactie op karissaaa93

Oh nee hoor! Dan snap ik dat hij op een ander kamertje ligt. Maar misschien het overwegen waard om toch weer terug te leggen op jullie kamer? Hoef je er iig niet uit... Je kan ook oefenen met speentje uithalen zodra hij echt slaapt. Dan zo wennen?

7 maanden geleden

Bij ons overdag bijna alle slaapjes de speen maar in de avond als ze in slaap is dan kunnen we de speen weg leggen en ‘s nachts geven we ook geen speen. In de ochtend soms als ze heel vroeg wakker is eventjes de speen en dan valt ze weer in slaap maar wij halen dus de speen weg als ze in slaap is. Overdag lukt nog niet maar dat hoeft van ons ook niet maar in de nacht slaapt ze nu meestal zo’n 8 tot 10 uur zonder speen

Reactie op karissaaa93

Zeker niet raar, ons meisje heeft alleen de eerste nacht bij ons op dekamer geslapen, daarna slaapt ze altijd al in dr eigen bed, lekker veilig haar eigen rustige plekje❤️

7 maanden geleden

Ooooo I feel you!! Bij onze eerste hebben we dit cold turkey gedaan bij 5 maanden maar hij had toen nog geen knuffel of iets anders dus dat vond ik wel vervelend achteraf (‘s nachts ging vrij snel prima overdag was lastiger). Ze hebben geen zuigbehoefte meer hoor dus een speen is een slaap associatie geworden wat nu nog prima af te leren is! Voor nu gaat het met onze dochter (kind 2) nog prima in de nacht maar als dit gebeurt wat jij hebt, doen wij het ook weer hoor. Al hoop ik wel dat de dan ook een voorkeursknuffel heeft. Ze slaapt ook in haar ledikant dus zo vaak uit bed is vreselijk 😂.

7 maanden geleden

Reactie op Vissertje90

Ik lees mee! Wij hebben hetzelfde met onze dochter (ook 17 weken). Laatst g ...
Wij hebben idd ook vroeg aangeleerd steeds on zelf de speen terug te doen haha, was vroeger dan verwacht. Zat wel een klein knuffeltje aan, waardoor hij makkelijk te vinden was.

7 maanden geleden

Schoonmoeder had een truc voor haar eerste kleinkind. Een knip in de speen, waardoor deze niet meer "vacuum" zuigt in de mond. Oudste kleinkind vond 'm direct niet meer interessant en hoefde geen nieuwe.

7 maanden geleden

Wij zijn met 17 weken cold turkey gestopt. Het eerste slaapje was drama, tot hij uiteindelijk in slaap viel in mijn armen. Daarna geen enkel probleem meer geweest!! Ik zou zeggen; probeer het en zet hooguit 2 dagen even door; ze hebben het met deze leeftijd echt niet meer nodig en het scheelt zóveel keer je bed uit ‘s nachts! Succes

7 maanden geleden

Reactie op fentje83

Hier hetzelfde. Ze slaapt hierdoor dus nog naast me, terwijl ik haar het l ...
Haha zou er niet aan moeten denken om hem naast me weer te laten slapen dan maar uit mijn bed 😂😂

7 maanden geleden

Reactie op christymc

Wij zijn met 17 weken cold turkey gestopt. Het eerste slaapje was drama, to ...
Ja die stap maken is toch wel heel erg eng haha! Het stomme is als ik vrij ben dan moet mijn vriend werken en als hij vrij is moet ik weer werken dus ook beetje lastig wanneer gaan we het gewoon afpakken

7 maanden geleden

Reactie op WijzeFlamingo589568

Schoonmoeder had een truc voor haar eerste kleinkind. Een knip in de speen, ...
Dat zou ik hier ook wel kunnen proberen inderdaad

7 maanden geleden

Reactie op christymc

Wij zijn met 17 weken cold turkey gestopt. Het eerste slaapje was drama, to ...
Hoe deden jullie dat dan als hij 's nachts wakker wordt? Hier is namelijk inslapen meestal geen probleem, maar wel doorslapen. Onze 2 oudsten waren zelf ineens klaar met de speen. De oudste sliep vrij snel door, maar de middelste hebben we tot 1,5 jaar mee zitten tobben.