8 Reacties
2 maanden geleden
Met placenta voor kan het idd langer duren voor je het aan de buitenkant merkt, zei mijn vk ook tegen mij, de mijne ligt ook voor maar ik heb hem gister met 24.2 voor t eerst buiten de buik gezien
2 maanden geleden
Je doet niks verkeerd hoor. Gewoon even iets tegen je baby zeggen en/ of een hand op je buik leggen als je voelt dat de baby beweegt is al contact maken. En dat geldt ook voor je vriend. Je hoeft echt niet veel van je baby te verwachten.
2 maanden geleden
Mijn placenta ligt ook voor!
En qua contact maken... Hooguit als hij wakker is en ik aan 1 kant duw en dan beweegt hij nog wat meer. Waarschijnlijk door het ruimtegebrek omdat ik duw. Zo kan ik mn kinderen bijvoorbeeld de baby laten voelen. Maar echt contact zou ik het niet noemen. Je kan ertegen praten. Ik vind dat zelf een beetje vreemd, maar mn kinderen doen dit wel graag.
2 maanden geleden
Reactie op Boysmom90
Mijn placenta ligt ook voor!
En qua contact maken... Hooguit als hij wakke ...
Bij mij beperkt het zich ook tot simpele dingen als "hé baby ben je wakker?"
2 maanden geleden
Reactie op sytskeanne
Je doet niks verkeerd hoor. Gewoon even iets tegen je baby zeggen en/ of ee ...
Ja precies, mijn eerste reageerde ook 0 op onze handen of wat dan ook. Maar ik maakte wel vaak contact door iets te zeggen, hardop of in mijzelf. Dat we zo uitkeken naar zijn komst, dat soort dingen. Daardoor voelde het echt alsof ik al een hechte band had voor hij er was.
2 maanden geleden
De enige 'reactie' die mijn vriend kreeg tijdens de vorige zwangerschap, was doodstil blijven liggen tot hij zijn hand weer van mijn buik haalde 🤣
Nummer 2 lijkt deze aanpak voorlopig ook te verkiezen.
Je kindje krijgt de komende weken genoeg indrukken mee van de wereld buiten je buik (stemmen, aanrakingen) dat het ook wel goed komt als je niet bewust met hem/haar connecteert. Onbewust ga je hoe dan ook over je buik wrijven, eens mopperen over het feestgedruis daarbinnen, eens lachen als er een poos lang gehikt wordt, ...
2 maanden geleden
Alhoewel ik hem uiteraard al langer voel en vaker “contact heb proberen te maken” merk ik pas sinds afgelopen week dat als ik mijn hand op mijn buik leg (al dan niet onbewust) er even “tegen getrapt wordt”. Superleuk. Het kan dus nog komen, ik ben nu 28+3 en dat terwijl hij vanaf het begin af aan qua groei een week verder werd geschat (uitgerekende datum werd echt niet aangepast ivm IVF)