9 Reacties

10 maanden geleden

Vorige zwangerschap ook gehad. Is echt ok茅, veel vrouwen krijgen dat. Na de bevalling probeerden ze bij mij een medicatiekuur van 1 maand maar het ging er niet mee weg, dus uiteindelijk een kijkoperatie gehad. Bij sommige vrouwen gaat het ook vanzelf weg.

10 maanden geleden

Ik heb er momenteel ook 2 een rechts en een links ze houden het wel heel goed in de gaten. Mag volgende week nog een keertje langs de gynecoloog ervoor maar het zouden er 2 zijn die met vocht gevuld zijn en die ook weer vanzelf over kunnen gaan. Bij mij gaven ze aan dat er voor nu niks was om me over zorgen te maken en dat de cystes er glad uitzagen de baby groeit ook goed!

10 maanden geleden

Hoi hoi, misschien niet een heel opbeurend verhaal, maar ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap ook Gehad.. eigenlijk werd het toen niet meer echt in de gaten gehouden en dacht dat ik gewoon bandenproblemen had.. toen ben ik met 24 weken met spoed geopereerd omdat m鈥檔 eierstok gedraaid was. Gelukkig alles goed gegaan met m鈥檔 zoontje en mij. Ik zou het even goed in de gaten laten houden en bij pijn (het is echt heel pijnlijk) aan de bel trekken. Ik lees ook vaak dat het wel mee valt dus dat hoop ik voor jou ook! 馃崁 鉂わ笍

10 maanden geleden

Reactie op lindalemonenmango

Hoi hoi, misschien niet een heel opbeurend verhaal, maar ik heb dit bij mij ...
Oh jeetje wat heftig ! Bij mij zouden ze kijken bij de 13 weken echo maar die heb ik pas 1 aug.. maar wel fijn om hier bij de andere dames te lezen dat het toch vaker voorkomt en onschuldig is

10 maanden geleden

Bij mij zag ze er ook twee, waarvan 茅茅n iets groter. Maar dat is dus schijnbaar vaak/altijd na een eisprong. Week of 4-5 later waren ze weg!

10 maanden geleden

Hoi! Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Werd mij verteld dat dit vaker voor komt en soms ook ineens verdwijnt. Was bij 7 weken 7 cm. Maar begon vanaf 18 weken ineens enorm te groeien. Bij 30 weken 22 cm. Uiteindelijk keizersnede onder volledige narcose gehad en cyste incl 1 eierstok verwijderd tijdens operatie. Cyste heeft geen effect op de zwangerschap of baby gehad en bleek een dermoid cyste te zijn die er waarschijnlijk al mijn hele leven zat. Sterkte!

10 maanden geleden

Bij mij was een gevonden van 4cm en drie weken later bij controle was die niet meer

10 maanden geleden

Hopelijk een opbeurend verhaal voor jou:) ik heb jarenlang zo vaak cystes gehad (meer door bijwerking spiraal) op mn eierstokken dat ik al vrij snel stopte met echo鈥檚 laten maken. Vaak deed het wat pijn met hobbels op de fiets of zitten maar het hoeft echt niet ernstig te zijn. Bij mij zijn ze altijd uit zichzelf weer weggegaan (soms icm een beetje bloedverlies) en nooit gedraaid. Ook begin zwangerschap drie cystes maar ook die zijn gewoon weer weggegaan en kon geen kwaad. Relax, stress is meer schadelijk denk ik altijd maar:) als je echt heel veel pijn krijgt zou ik aan de bel trekken bij je verloskundige of bij extreme pijn gynaecoloog/ziekenhuis.

10 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik precies hetzelfde. Tijdens de zwangerschap is er goed gecontroleerd en is er niks veranderd. Daarna een kijkoperatie gehad. Bij mij bleek het endometriose te zijn en daarvoor moet ik eens in de zoveel tijd komen voor controle. Had zelf altijd al veel last tijdens mijn menstruatie en dat was na het verwijderen van de cyste gelijk zo goed als over. Ik zie het dus meer als een geluk bij een ongeluk馃 tijdens de zwangerschaps gaan ze er sowieso niks mee doen en wellicht verdwijnen ze vanzelf!