8 Reacties
11 dagen geleden
Ik ben voor mijn vorige zwangerschap gevaccineerd geweest tegen de griep en voor deze zwangerschap staat de afspraak volgende week gepland. Als ik griep kan vermijden tijdens de zwangerschap, doe ik het graag. Die ziekte is echt geen pretje.
Als je een full-blown griep hebt, heb je stevige koorts en kom je je bed nauwelijks uit wegens spierpijnen en benauwdheid.
De laatste griep die ik heb gehad is zo toch gegaan en niet voor herhaling vatbaar. Nochtans was ik destijds nog een erg fitte 18-jarige (heel anders dan mijn 33-jarige zwangere zelve nu🫢).
Ik zou zeker je vk en/of huisarts erbij betrekken zodat er tijdig verlichting van de symptomen kan gevonden worden. Als ik me niet vergis, heb je als zwangere hogere kans op complicaties zoals een longontsteking of hospitalisatie.
11 dagen geleden
Ik heb in de zomer griep gehad, flinke koorts, spierpijn, bijholteontsteking de hele mikmak. Normaal ziek ik het gewoon uit, heb toen paracetamol gebruikt voor de koorts. Als je gewoon gezond bent, zwangerschap goed verloopt zou ik me niet zo druk maken. Ondersteun jezelf met gebufferde vitamine C, gezonde voeding en veel slapen. Beterschap! ❤️🩹
11 dagen geleden
Jaa ik maak me voor nu geen zorgen hoor. Vroeg me meer af of meerdere dames ook de griep hebben of gehad hebben en hoe het bij jullie verlopen is. Ben ook verder gezond en hele zwangerschap gaat goed hoor.
Alleen voelde en zag net dat mn temperatuur wat oploopt (37,9 nog net geen koorts). Hier ben ik wel alert op, gaat koorts stijgen/of blijft koorts na 2 dagen ga ik bellen :-).
11 dagen geleden
Zelf deze zwangerschap geen griep gehad maar wel koorts. Ik ben medisch en op het kaartje van het ziekenhuis staat dat je contact moet opnemen als je temperatuur boven de 38.5 komt. Mocht je temperatuur daar boven komen zou ik zelf dus contact opnemen met je verloskundige, al is het voor de zekerheid.
Bij mij bleef mijn temperatuur uiteindelijk met paracetamol op 38.4 dus geen ervaring met wat het advies daarna zou zijn.
Hopelijk ben je snel weer fit!
9 dagen geleden
Reactie op amberolli
Heyhey,
Helaas heb ik ook de griep te pakken sinds vandaag.
Ik heb wel 8 w ...
Ohh balen zeg, ondanks de griepprik!
Hmm ja snap je gevoel inderdaad, dit is de 1e dag dat je koorts hebt? Als morgenmiddag je temp nog boven 38 is, zou ik ff bellen. Al is het alleen maar om even te horen