98 Reacties

VRIEND

16 dagen geleden

Dat ik nu 4 weken van 9 tot 5 moet werken omdat een collega een maand op vakantie is en iedereen hun uren ervoor moet aanpassen ivm bezetting. Hiervoor werkte ik van 08:00 tot 15:30 en dat werkt echt goed. Maar merk dat tot 17:00 pittig is en ik elke avond om 20:30 al kapot in bed lig 🥲

16 dagen geleden

Okee.. ik ben mega positief enzo en ik kan er enorm van genieten en ben al onwijs dankbaar zwanger te mogen zijn! Dat ten eerste. Maar het begint me toch een partij dwars te zitten dat ik het nu echt zwaar begin te vinden. Ik heb meeeeega last van m'n lies, ik ben kei moe en ik werk nog bijna fulltime in het onderwijs. Allemaal prima en ik vind het onwijs leuk, maar waarom mensen dan telkens moetrn zeggen: "tja, dat hoort erbij!" Met een brede glimlach op hun gezicht. Dat begint me echt te irriteren, haha. Ik zal vast de enige zijn, maar jeeeetje. Mag ik het soms ook eventjes zwaar vinden? Dankjewel voor deze topic. Het is eruit, hahaha.

16 dagen geleden

Ik ben zo klaar met zwanger zijn af en toe. Ik heb nog 2 lekker zittende outfits, m’n winterjas zit strak en wil nog net dicht en ik wil ook niet voor een paar weken een nieuwe jas kopen. Bukken en dingen van de grond pakken lukt amper nog en zoveel pijn in mijn lichaam. Ohja en dat maagzuur de hele dag en nacht door😴

16 dagen geleden

Reactie op Bipedsole

Dat ik nu 4 weken van 9 tot 5 moet werken omdat een collega een maand op va ...
Hè, bah. Dat is inderdaad heftig hoor. Je mag gewoon je grenzen trekken!

16 dagen geleden

Reactie op Femcrm

Ik ben zo klaar met zwanger zijn af en toe. Ik heb nog 2 lekker zittende o ...
Jaaaa maagzuur is echt ellende hè?! Pfff hoeveel weken ben je nu?

16 dagen geleden

Superfijn hoor, een baby die zo druk is. Gezonde actieve baby dus. Maar holy moly kind is net zo wispelturig als dat ik ben, niet normaal. Hele volksverhuizingen de hele dag, dan zit ze weer keurig in positie half ingedaald, daarna ligt ze weer als een prop in mijn ribbenkast, weet echt niet wat ze wil. Ondertussen kunnen zelf klanten in de winkel nonstop mijn buik heen en weer zien gaan, want subtiel is ze nou ook niet bepaald. Om de puntjes op de i te zetten beginnen mijn tepels ook nog eens steeds te lekken op het moment dat ze druk gaat bewegen. Denk dat ik er maar rekening mee ga houden dat het zelfs nog een last-minute dikke vette stuit en keizersnede kan gaan worden 😂

16 dagen geleden

Reactie op Bipedsole

Dat ik nu 4 weken van 9 tot 5 moet werken omdat een collega een maand op va ...
Je bent zwanger je mag gewoon je grenzen aangeven. Lijkt me ook echt niet te doen😵‍💫

16 dagen geleden

Reactie op Femcrm

Ik ben zo klaar met zwanger zijn af en toe. Ik heb nog 2 lekker zittende o ...
Ik vertik het om nog een duur zwangerschapsetje te kopen. Mn leggings zijn enorm gaan pillen. (Heb ze nog van de vorige zwangerschap🤣) Ik heb een winterjas via Vinted gekocht voor vijf euro speciaal voor en na de zwangerschap. Mocht je toch zoiets hebben moet een nieuwe lekker Vinted afstruinen🤣. En dat maagzuur is zo herkenbaar bij mij helpt de omeprazol gelukkig wel.

16 dagen geleden

Herkenbaar en fijn topic 😂 nu 31 weken en begin echt op het eind te lopen letterlijk en figuurlijk. Enorm last van mijn bekken, en vervolgens balen van mezelf omdat ik niet eens een stukje kan lopen buiten... Maagzuur snachts en nonstop misselijk geweest de hele zwangerschap. Daarbij begin ik de bevalling toch erg spannend te vinden ook 😅 wel super blij dat de kleine lekker beweegt!

16 dagen geleden

Reactie op Kmchild

Ik vertik het om nog een duur zwangerschapsetje te kopen. Mn leggings zijn ...
Nou dat he, die van mij worden nu ook al lelijk en heb ze pas een paar weken.. die winterjas is wel een goeie! Thanks voor de tips!:)

16 dagen geleden

Reactie op emmasj

Jaaaa maagzuur is echt ellende hè?! Pfff hoeveel weken ben je nu?
Bijna 30 weken. Het is echt vreselijk. Lang uitgesteld maar ga binnenkort toch maar eens wat er tegen proberen

VRIEND

16 dagen geleden

Reactie op Kmchild

Je bent zwanger je mag gewoon je grenzen aangeven. Lijkt me ook echt niet t ...
Gelukkig heeft mijn leidinggevende daar goed begrip voor en is het ook mogelijk. Maar wil het eerst even uitproberen voordat ik ‘de handdoek in de ring gooi’. Iets met eigenwijs zijn? 🫢

16 dagen geleden

Ik had laatst een feest (100+ mensen) waar iedereen omstebeurd een opmerking had over mijn grote buik. Na een uur had ik er helemaal genoeg van en ben ik vertrokken. Echt alles kwam voor bij: zijn het er 2? Bijna bevallen? En dan allemaal verbaasd zijn dat het nog tot januari duurt... echt vreselijk hoe iedereen zich met mijn buik bemoeid. Het hele uur maar 1 opmerking van iemand die zei: je draagt mooi naar voren. Maar dan heb ik liever helemaal geen opmerkingen.

16 dagen geleden

Ik ging vandaag mee shoppen met m’n moeder en ik kon wel janken om hoe leuk alle kleding opeens was nu ik het zelf niet meer kan kopen 😭 Zwanger zijn is mega leuk enzo maar ik wil gewoon even een dagje m’n oude lichaam terug zodat ik alle dingen kan doen die ik voor de zwangerschap deed 😂

16 dagen geleden

Nu ik hoog zwanger ben merk ik dat mijn weerstand laag is en hierdoor vaker ziek ben. Kreeg ik opmerking van een collega: ben je (alweer) ziek?😏

16 dagen geleden

Reactie op Nesxx

Nu ik hoog zwanger ben merk ik dat mijn weerstand laag is en hierdoor vaker ...
Het zijn echt altijd collega’s die met kut opmerkingen komen 😩 Ik zou zeggen: “ja echt rot voor mij hè”

16 dagen geleden

Reactie op Mamasansan

Ik had laatst een feest (100+ mensen) waar iedereen omstebeurd een opmerkin ...
Zoooo herkenbaar! Ik vind het vreemd dat iedereen een oordeel heeft over jouw buik én dit dan ook nog eens tegen je zeggen. Een collega vroeg 3x achter elkaar of ik ‘echt niet zeker wist dat het er 2 waren’ ‘echt niet? Weet je het echt zeker?’ Alsof ik daar pas met 31 weken en 100 echo’s later achter zou komen… Het zijn ook echt hele ongemakkelijke gesprekken dan

16 dagen geleden

Ok, ik moet ook even klagen. Mijn man gaat wanneer ik 36 weken ben 8 dagen naar de VS voor een cursus voor zijn werk. Dat stond al heel lang gepland, maar ik heb echt onderschat hoe ik me tegen die tijd zou voelen. Bij de eerste was ik nog redelijk mobiel rond die tijd, in die zin dat ik in ieder geval nog korte boswandelingen kon maken (corona, dus niks anders gedaan toen). Nu ben ik 29+5 en is eigenlijk 5 minuten lopen of fietsen al te veel vanwege pijn aan mijn buik en bekken. Ik zie het absoluut niet meer zitten dat hij straks ruim een week weg is, en ik alles thuis en voor ons dochtertje alleen moet doen. Ik merk dat ik echt boosheid naar hem toe voel omdat het voelt alsof hij me in de steek laat en nu zit ik er alweer om te huilen. Ik ben helemaal klaar met deze zwangerschap. Nou, dat was even mijn klaagmoment.

16 dagen geleden

Reactie op Nesxx

Nu ik hoog zwanger ben merk ik dat mijn weerstand laag is en hierdoor vaker ...
Jeetje ze mogen blij zijn dat je uberhaupt nog kan werken hoogzwanger..

16 dagen geleden

Reactie op Mamasansan

Ik had laatst een feest (100+ mensen) waar iedereen omstebeurd een opmerkin ...
Ik herken het. Is bij mij ook zo. Maar ik ben er alleen maar trots op🥰 en dat mag ook toch ! Lekker negeren joh 😊