17 Reacties

5 maanden geleden

Lansinoh is volgens de lactatiekundige het beste. En die werkte hier ook na flesweigeren!

5 maanden geleden

Ons zoontje vond het lastig om uit de fles te drinken. Zowel de preverbaal logopedist als de lactatiekundige adviseerden de Lansinoh fles. Wees er wel op voorbereid dat het best lastig kan zijn om nu uit een fles te leren drinken. Ik snap je keuze helemaal, maar eigenlijk is de ideale leeftijd om uit de fles te leren drinken niet later dan tussen de 4 en 6 weken. En als het eenmaal lukt moet je blijven oefenen. Wel om de dag zodat ze het niet verleren. Misschien gaat het gewoon goed hoor. Maar als dat niet zo is zou ik zsm contact opnemen met een preverbaal logopedist. Valt gewoon onder de basisverzekering. Wij hebben goede ervaringen met Volmondig Logopedie in Nijmegen. Via online consults helpen zij op afstand ouders in het hele land.

5 maanden geleden

Wat hieronder gezegd wordt klopt inderdaad. Oefenen kan nu natuurlijk, maar de kans is groot dat het niet lukt zonder hulp van iemand die er verstand van heeft, omdat hij het nooit aangeleerd heeft.

5 maanden geleden

Wij zijn een paar weken terug gaan oefenen met fles drinken. Wij hebben de Philips avents flessen. De eerste keer dat we haar probeerde te voeden was een ramp en ze hield haar lippen stijf op elkaar na een paar pogingen het speen gedeelte in haar mond te krijgen. Ik heb de dagen erna haar eerst het speen gedeelte gegeven zodat ze ermee kon spelen en zelf in haar mond kon stoppen. Nadat ze dat deed er een flesje aangedraaid en er zo mee laten spelen. Al vrij snel deed ze automatisch het speen gedeelte zelf in haar mond als haar handen de zijkant van het flesje vast hielden. De volgende stap was wat melk in het flesje doen en kijken of ze het zuigen snapte/door zou krijgen. De eerste paar keren hebben we het speeltje in melk gedoopt zodat de smaak erop zat. Ik weet niet hoeveel flesjes we hebben geprobeerd, maar ze begon erop te zuigen. Dat zuigen was 1 ding, de melk doorslikken gebeurde nog niet meteen. Dat ging heel geleidelijk, een flesje slikte ze misschien in totaal 2ml door. Een paar flesjes erna was het 5ml ofzo, en nu drinkt ze bijna het hele flesje leeg. Ik maak nog steeds oefenbeetjes, dus max 30ml per flesje, maar meestal 20ml. Ik zet 's ochtends een vacuüm pomp op de borst waar ze niet uit drinkt en haal zo tussen de 30 en 70ml eruit. Dat verdeel ik dan over 2 tot 3 flesjes en geef deze gedurende de dag als ze vrolijk en relaxed is (in het begin) en nu als ze wat honger heeft. We hebben geëxperimenteerd met de temperatuur van de melk, warm, heel warm, koud, kamertemperatuur. Ze wil niks weten van warme melk en drinkt het beste met vrij koude tot kamertemperatuur melk. Gisteren heeft ze voor het eerst een 40ml flesje op. Ik voed ook nog steeds gewoon met de borst. Ik woon niet in NL en omdat mijn baby 7,5 maand is wanneer ik terug naar werk moet is uit een flesje drinken niet persé nodig want tegen die tijd mag ze ook uit een beker drinken. En daarom hebben we het zo gedaan als ik hierboven beschrijf. Ze kan nu uit een flesje drinken en dat is in een paar weken gelukt. Geen dwang, gewoon relaxed en geduld hebben, baby zelf laten spelen met de fles of de fles laten wegduwen, enthousiast reageren als ze het flesje in haar mond deed, daarna als ze zoog, zelf voordoen met een leeg flesje zijn allemaal dingen die we gedaan hebben. Geen professionele hulp erbij gezocht want het is ons zo gelukt. Van tevoren had een collega een artikel doorgestuurd over de diverse flesjes en speenvormen en welke het meest natuurlijk van vorm zijn voor het aanleren van flesdrinken. We hadden al de Philips avents flessen in huis voor het geval borstvoeding niet zou lukken na de geboorte, maar dus nooit nodig gehad. En die hebben speeltjes die het meest op een echte borst en tepel lijken.

5 maanden geleden

Wij hebben de avent geprobeerd. Hij dronk wel kleine beetjes, maar had er heel veel moeite mee ondanks verschillende spenen. We gebruiken nu dr Brown.

5 maanden geleden

De kans dat het heel lastig gaat is groot aangezien het aan de late kant is maar mn dochter wou nooit een fles tot we over gingen op een duits merk deze hebben spenen die als de borst in de mond liggen. Dit is ook een poging waard weet niet of je wel eens in duitsland komt en anders kun je ze online bestellen. https://www.promofarma.com/nl/nuk-for-nature-biberon-silicona-talla-s-150ml-1ud/p-744235?_gl=1*ujegph*_up*MQ..*_ga*MTUzODQ1MjcxOS4xNzUyMTQzNzQy*_ga_FDDK7FYYBS*czE3NTIxNDM3NDEkbzEkZzAkdDE3NTIxNDM3NDEkajYwJGwwJGgyMDk4MzYxNjkz Het merk heet NUK

5 maanden geleden

Bij ons weigerde hij o.a. de mommyfeel, de avent èn de o-zo-goede Lansinoh. Uiteindelijk was het de MAM waar hij direct uit begon te drinken alsof hij nooit anders had gedaan

5 maanden geleden

Toen ik nog borstvoeding gaf heb ik vanaf 6 weken elke dag een flesje gegeven. Ik had Hegen al in huis dus deze geprobeerd en ging vanaf moment 1 super goed. Nu gebruik ik ze al zo’n 4 maanden en mega tevreden over! Hoor meerdere verhalen over dat Hegen een goede fles is voor de overgang van borst naar fles.

5 maanden geleden

We hebben bij onze dochter de Philips en hegen flesjes geprobeerd deze wou ze niet. Ze werd er zelfs heel boos van. Lansinoh is het uiteindelijk geworden in combinatie met de fles therapeutisch geven. Dat werkt voor haar het beste. Ze drinkt alleen op dinsdags de fles en schakelt heel makkelijk weer naar de borst als ik thuis kom van het werk.

5 maanden geleden

Mijn dochter drinkt altijd uit een Lansinoh flesje op de opvang. Deze pakte ze vanaf het begin. Philips avent heeft ze ook uit gedronken toen we net begonnen met oefenen. Nu proberen we op advies van de opvang difrax of dr brown omdat mijn dochter heel snel drinkt en daar last van heeft met krampjes. De difrax nu één keer geprobeerd maar ze wilde hem niet. Nog even proberen dus. Bij de opvang zeiden ze dat de philips en Lansinoh de melk sneller/makkelijker doorlaten. Ik weet niet of je kindje snel drinkt, maar dit kan ook iets zijn om rekening mee te houden. Succes

5 maanden geleden

Reactie op iljaT

Mijn dochter drinkt altijd uit een Lansinoh flesje op de opvang. Deze pakte ...
Je hebt voor vrijwel ieder merk verschillende maten spenen. Welke maat heb je voor je Lansinoh flesje? Heb je de xs al geprobeerd?

5 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

Je hebt voor vrijwel ieder merk verschillende maten spenen. Welke maat heb ...
Ik heb maat s. Dacht dat dat de kleinste was. Ga eens even zoeken naar xs, bedankt!

5 maanden geleden

Reactie op iljaT

Ik heb maat s. Dacht dat dat de kleinste was. Ga eens even zoeken naar xs, ...

5 maanden geleden

Hier voed ervaring met de Difrax mamafeel. Wel ook de eerste (en dus enige) fles die ik heb geprobeerd. Bij mijn oudste zoon ongeveer alles flessen geprobeerd totdat we uitkwamen bij MAM, die vond zij het fijnst. Beide kindjes borstvoeding

5 maanden geleden

Lansinoh hier de enige die na comsequent oefenen lukte na een paar weken. En dan de maat S speen.

5 maanden geleden

Bedankt voor jullie berichten ik ga het een en ander uitproberen. Borstvoeding blijf ik nog geven ik ga oefenen met het flesje en dan hopelijk langzaam stopen met borstvoeding.

5 maanden geleden

Reactie op Brittneyxx

Bedankt voor jullie berichten ik ga het een en ander uitproberen. Borstvoed ...
Fijn! Misschien een kleine bemoediging.. ik ging afbouwen omdat ik ook aan de lopende band met borstontsteking zat. Na het afbouwen van 1 voeding smiddags heeft mijn lijf blijkbaar weer net genoeg energie en sindsdien geen ontsteking meer gehad. Ik hoi het nu dus op borstvoeding geven en dan smiddags 1 fles kunstvoeeding. Ik weet dat elk lijf anders is maar wie weet ben je al snel an die ontstekingen af😄