29 Reacties
vorig jaar
Ik had genoeg aan de onderleggers in mijn kraampakket. Zeker als je in het ziekenhuis bevalt. Ik zou alleen wat extra groot maandverband in huis halen. En ik vond die netbroekjes ook fijn.
vorig jaar
Ik had als tip van een vriendin om zo’n spoelfles in huis te halen: https://www.etos.nl/producten/lansinoh-perineum-spoelfles-120721081.html?&src=baby&utm_source=google&utm_medium=cpc_btl&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NB%20%7C%20PMax%20%7C%20Non%20Promo%20%7C%20Baby-Gezondheid-Verzorging-Beauty&utm_id=17682349433&gad_source=1&gbraid=0AAAAACfj46yhukvUsmnYirpurOhM6wWXT&gclid=Cj0KCQiA0--6BhCBARIsADYqyL8rKAyu5TGBkckCaklThuIohoYHwgLS-6jIkRdZiiqT6YFJSPn7SxcaAsTwEALw_wcB
vorig jaar
Reactie op Maud-1996
Oke ja ik heb wel al speciale grote boxershorts in huis voor na de bevallin ...
Er zitten er een paar in je kraampakket. Ik kreeg er ook 1 in het ziekenhuis. Dus ik denk niet dat dat per se hoeft hoor. Als je ze toch heel chill vindt bestel je ze toch gewoon als je je man niet naar de Kruidvat wilt sturen. Het is ook echt alleen voor de eerste dagen.
vorig jaar
Reactie op Maud-1996
Ik had als tip van een vriendin om zo’n spoelfles in huis te halen: https:/ ...
Ik deed deed dat gewoon met een bidon. Maar zeker handig om iets in huis te hebben heb je zeker nodig.
vorig jaar
Reactie op hvw
Zoogkrompressen en tepelzalf
Ik kan zelf wasbare zoogcompressen aanbevelen. 🙂
vorig jaar
Ik heb zo'n peribottle gehaald omdat ik daar veel goeds over heb gehoord, verder idd ook zoogkompressen en tepelzalf en extra celstofmatjes. Maar dan wel de puppy zindelijkheidsversie van de Action, schijnen minstens net zo handig te zijn, maar wel veel goedkoper 😉
vorig jaar
Reactie op bumblebeedc
Ik heb zo'n peribottle gehaald omdat ik daar veel goeds over heb gehoord, v ...
Maar had jij echt te kort dan? Ik had ze juist 2x over (werd uiteindelijk wel medisch).
vorig jaar
Reactie op sytskeanne
Maar had jij echt te kort dan? Ik had ze juist 2x over (werd uiteindelijk w ...
Ik heb geen idee of ik teveel of te weinig ga hebben, maar vriendinnen met kinderen raden het aan. Die matjes zijn daarna ook nog handig als verschoonmatje als je de deur uit gaat, als de kleine ziek is om je bank te beschermen etc. Dus geen probleem als ik over houdt
vorig jaar
Reactie op bumblebeedc
Ik heb geen idee of ik teveel of te weinig ga hebben, maar vriendinnen met ...
Ah ok. Ik had 2x over. Dacht ze later ook nog wel te gebuiken bij zindelijkheid enzo maar uiteindelijk nooit gebruikt. Gebruikte altijd gewoon hydrofiele doeken bij het verschonen. Vind het wel een fijn idee om niet zoveel wegwerpmaterialen te gebruiken. Maar als je thuis bevalt ga je er vast een stuk sneller doorheen.
vorig jaar
Reactie op Delanyz
Geen idee of het al genoemd is maar deze ‘extra’ dingen heb ik
- douchekr ...
Oh ja, die douchekruk heb ik ook gehuurd, gaat vast van pas komen!
vorig jaar
Ik had ook puppy matjes van de action gekocht, had wel over maar heb ze later wel een keer weer gebruikt toen onze dochter ziek was en steeds over gaf in bed.
Verder gewoon maatbeker op wc gezet en die gebruikt met plassen eerste dagen.
Ik had oude boxershorts van mijn man aan met de grote kraamverbanden. En later mijn eigen ongesteldheids onderbroeken. Dus daarin ook niks extra’s. Ik vond het wel fijn om een pak maandverband in huis te hebben van Kotex. Ik vond de normale kraamverbanden uit het kraampakket wel echt enorm dik, en ik bloedde eigenlijk na 1/2 dagen niet erg meer, dus toen deze maandverband gebruikt. Die schijnen ook beter te zijn dan gewoon maandverband omdat het niet van plastic ofzo is.
En destijds zat er in je kraampakket alleen een normale navelklem, ik heb toen cordring gekregen van de vk. Die zijn fijner, maar meeste vk hebben die standaard mee tijdens de bevalling.
vorig jaar
Douchekraan is een goede, als je boven geen toilet hebt een po, en heul veul kraamverband (of vergelijkbaar dik maandverband, Cotex bijvoorbeels)🤭 Heb mijn mijn zo vaak naar de winkel moeten sturen ervoor haha....😅
vorig jaar
Stom dat die reacties niet bewerkt kunnen worden: douchekruk bedoelde ik...
vorig jaar
Peribottle was een lifesaver hier bij de eerste, zeker na flink gehechte ruptuur. Ik had verder genoeg aan matjes uit het kraampakket. Ik had ook 20 netbroekjes gekocht omdat ik dacht dat je die weeeeken aan moest maar had na 4 dagen al mijn gewone ondergoed aan met kraamverband. Ik had verder wat extra maandverband, dat heb ik opgemaakt in de weken/maanden erna.
Ik heb inlegkruisjes en maandverband nat gemaakt en in de vriezer gekoeld als koelcompressen voor stuwing.
We hebben in de kraamweek nog andere tepelzalf aangeschaft, een thermometer met flexibele punt en badthermometer want dat had ik allemaal niet haha.