23 Reacties
20 dagen geleden
dag charlotte ik heb ook erg veel last van me bekken en heb zwangerschapsdiabetes en gewoon heel vermoeid op werk niks lukt nu zit ik vanaf september al in t ziektewet en inderdaad voelt het heel raar als je naar buiten gaat.. maar gewoon niks van aantrekken want jij weet wat je mee maakt en als een collega je buiten zou moeten zien dan moeten ze zich met hun zelf bezighouden
20 dagen geleden
Ik zit al een maand thuis met bekkeninstabiliteit. Mijn verloskundige en fysio geven juist aan om naar buiten te gaan en wandelen zodat niet alle spieren lui worden door het zitten, als ik maar voldoende rust neem tussendoor en niet te zwaar til ect. Mijn verlof begint ook volgende maand en ga ook niet meer werken (werk in de zorg)
20 dagen geleden
Reactie op Aishaaaaa
Je hebt trouwens snel een afspraak bij de bedrijfsarts! Ik heb pas 25 novem ...
Ja klopt gisteren ziekgemeld na contact met manager en volgende week donderdag al een afspraak met de bedrijfsarts ben erg benieuwd. Heb ook geen idee wat ik mij moet voorstellen moet ik die bedrijfsarts gaan overtuigen van m’n pijn.
20 dagen geleden
Reactie op charlotte2425
Ja klopt gisteren ziekgemeld na contact met manager en volgende week donder ...
Ik heb er ook nog geen ervaring mee .. Ik ga wel vragen of ik het telefonisch kan of langs huis ipv dat ik daarheen moet komen. Verder heb ik gehoord dat ze best oke zijn als je zwanger bent.. Ze kunnen niet voelen wat wij voelen qua pijn 😅
20 dagen geleden
Ik heb ook mega bekkenpijn en last van mijn verzakking. Heb gevraagd of ik vaker vanuit huis mag werken en dat is helemaal ok. Wat zijn jullie klachten en in hoeverre belemmert het jullie het kunnen blijven werken? Ik heb zittend werk. Dus met thuiswerken kan ik mijn houding nog wisselen. Maar merk wel dat m’n lichaam het zwaar heeft…
20 dagen geleden
Ik ben morgen 30weken zwanger en ik zit al vanaf week 20 in de ziektewet wegens bekkenpijn. 😳 ik herken je gevoel wel wel een beetje, in het begin voelde ik me ook “schuldig” om de de deur uit te gaan terwijl ik thuis ziet wegens bekkenklachten, ik bekijk het zo, werken of even gauw een boodschap doen zijn twee verschillende dingen. Plus, je moet toch in beweging blijven? 😜 zelf werk ik in een winkel en loop ik toch af en toe ook binnen zo blijf ik toch nog een beetje in contact met mijn werk & kan ik ook gewoon mijn ding blijven doen. Dit is ook wat de bedrijfsarts mij heeft aanbevelen.
20 dagen geleden
Ik zit nu sinds een maand thuis en ga 2x in de week naar het werk 2x 2,5 uur om wat taken te doen en vooral om het contact te houden. De bedrijfsarts adviseerde mij om helemaal thuis te blijven maar sinds ik het gesprek gehad heb met mijn bedrijfsarts heb ik het helemaal geaccepteerd daarvoor kon ik het niet accepteren. Het voelt op het begin illegaal maar lunchen of ff naar de winkel kan gewoon.. je bent niet ziek hè. Ik werk trouwens in de kinderopvang maar had zoveel pijn. Nu ik rust heb voelt alles zoveel fijner.
20 dagen geleden
Reactie op Leenke
Ik voel me inderdaad ook illegaal, zit sinds vorige week thuis en moet nog ...
Loslaten! Je doet niks fout echt niet!
Thuis zitten is echt niet goed. Komen de muren ook op je af! En je bent met een reden ziek gemeld. Af en toe bewegen en frisse lucht is juist goed!
20 dagen geleden
Hey, ik sta al vanaf 20 weken ziekgemeld. Ook ivm rug-en bekkenklachten, hoge bloeddruk, een te klein kindje etc. Toch ga ik naar buiten, ik moet van de bekkentherapeut rust afwisselen met beweging. Wandelen is dus goed voor mijn herstel. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen, als je even weg gaat!
20 dagen geleden
Hey. Ik zit al sinds week 10 thuis met bekkeninstabiliteit. Ik kan niet werken dus dat houd gewoon op. Wel raden ze je aan om alles wat je wel kan te blijven doen. En ook vooral gezelschap op blijven zoeken. Zodat je niet depressief of eenzaam word. Blijven bewegen is heel belangrijk.
Dus voel je daar vooral niet “illegaal” om want dat is totaal niet zo.
Ik ga zelfs wekelijks op de koffie op mijn werk om het contact te behouden…
20 dagen geleden
Ik werk halve dagen in overleg met mijn baas. Zo kom ik toch aan beweging en over belast ik mezelf niet.
19 dagen geleden
Ik werk ook niet meer door bekkenklachten. Merk dat ik er van ben oogeknapt, kan nu weer normaal een wandeling maken elke dag. Dat is denk ik heel gezond en zou anders niet kunnen. Gezondheid staat voorop. Je bent maar een paar maanden van je leven zwanger dus maak je er niet druk om. Gewoon lekker naar buiten en bewegen is goed voor je
19 dagen geleden
Ik werk sinds week 20 ongeveer 25% en doe dit thuis. Herken wat je zegt. Zou me heel naar voelen als iemand mij ergens zou zien tijdens werktijd. Sinds een tijdje los gelaten. Je wordt gek als je alleen maar thuis zit. Je kan ook toch maar beperkt dingen doen dus zulke ‘gekke’ dingen zal je vast niet doen. Beetje beweging is ook goed voor je. Wellicht helpt het wat als je naar de bedrijfsarts bent geweest. Zij luisteren naar je verhaal, maken een advies op en stellen dit samen als probleemanalyse.
19 dagen geleden
De bedrijfsarts bij ons vind juist de verhouding werk-privé heel belangrijk. Als jij 8 uur zou werken op een dag maar thuis niet meer functioneert is dat niet gezond. Als jij bijvoorbeeld 4 uurtjes werkt en thuis nog wat kan doen is het oké. Dit geldt natuurlijk ook voor volledig ziek zijn, je kunt niet 2 uurtjes per dag werken en thuis niets meer waard zijn! Bij zwangerschap zijn ze volgens mij altijd wel wat milder, zeker zo dicht op het einde.
Ik werk zelf sinds eind september 2 uurtjes (3 dagen in de week) en de bedrijfsarts wilde mij tot aan m’n verlof niet meer zien. Hij begreep volgens mij heel goed dat het niet meer beter ging worden en zei letterlijk focus maar goed op de kleine en je gezin werk komt daarna wel weer! Ik zou niet stressen over de bedrijfsarts, komt goed!
19 dagen geleden
Ik zat al sinds vóór de zwangerschap ziek thuis en werd toen onverwachts zwanger. De bedrijfsarts vindt het vooral belangrijk dat ik doe wat goed voor me is. Inmiddels kan ik niet veel meer door buik- en bekkenpijn, maar de afgelopen maanden heb ik van alles gedaan, ook om bijvoorbeeld niet zwaar depressief te worden van alleen maar thuis zitten.
18 dagen geleden
Ik ben nu 28 weken zwanger en al 3 weken bij huis door dezelfde klachten. Kon nog wel werken, maar dan kon ik thuis niet voor de andere kinderen zorgen. Dat was de reden dat de bedrijfsarts zei dat ik beter niet kon werken. Nu "ziek" thuis, maar alleen maar thuis zitten is ook niet menselijk. Heel normaal dat je gewoon normale dingen onderneemt. Dat kan ook op eigen tempo. Werk niet altijd.