5 Reacties

2 dagen geleden

Ik zelf gebruikte deze altijd, erg fijn in gebruik en tevreden over ! https://www.bykay.com/nl/shop/draagdoeken/stretchy-classic/sand/

2 dagen geleden

Ik heb er zelf een paar, maar wil nu toch naar een draagconsulent om meerdere doeken te testen/ervaren. Ook meteen een leuke tip voor op je kraam lijstje: bon voor een draagconsult ;)

2 dagen geleden

Ik zou naar babywinkel gaan en testen wat je zelf fijn vind. Je hebt zoveel verschillende soorten en voor iedereen toch anders

2 dagen geleden

Een rekbare doek is heel fijn in de eerste maanden. Het knoopt makkelijk en geeft voldoende ondersteuning. Bykay is een prima merk en niet te duur

2 dagen geleden

Ik heb mijn oudste twee kinderen gedragen en zowel ik als mijn jongens vonden dat heerlijk. Daarbij vond ik het ook ideaal tijdens onrustige periodes (sprongetjes) om toch wat in het huishouden te kunnen doen, maar ook in het openbaar vervoer vond ik de draagdoek makkelijker dan de wagen. Ik ben bij beide begonnen met een rekbare doek, die vond ik het makkelijkst en het fijnst toen ze het allerkleinst waren. Ik heb daarna draagzakken en geweven doeken geprobeert maar het fijnst vond ik de MeiTai. Een soort tussenweg tussen de draagdoek en de draagzak. Mijn MeiTai heb ik echt versleten! Er zijn vele opties en persoonlijke voorkeuren zijn heel verschillend. Je kan naar een draagconsulent om informatie in te winnen en zelfs verschillende systemen uit te proberen om te ontdekken wat bij jou past. Mocht je via internet naar informatie zoeken richt je dan specifiek op ergonomisch baby dragen. Wat betreft het zelf om doen, dat leer je door ervaring. Elke keer dat je knoopt wordt je er handiger in. De eerste keren met die lange lappen dacht ik ook 'waar begin ik aan' 😅 Maar gaandeweg werd knopen steeds makkelijker en kon ik het uiteindelijk met mijn ogen dicht...