27 Reacties

10 maanden geleden

Ik ben gegaan met m’n baby van 3 maanden was echt heerlijk! Zou wel goed voorbereiden. Mijn dochtertje heeft de hele rit bijna geslapen. Ik had een vliegtuig bedje gekocht. Dat was heel fijn! Maar je kon dus ook een bedje krijgen via emirates. En ik zou me niet teveel aantrekken van andere! Als je baby huilt jammer! Ook mensen met baby’s moeten de tussenuit.

10 maanden geleden

Reactie op Amaraa

Ik ben gegaan met m’n baby van 3 maanden was echt heerlijk! Zou wel goed vo ...
Daar stress ik ook om.. april is om de hoek en moet alles nog voorbereiden 😨 helaas moet ik 17-4 alweer werken dus later gaan is geen optie, want heb in juni pas weer vakantie en is Dubai te warm haha! Heb jij nog tips? En welke buggy hadden julie mee?

10 maanden geleden

Heerlijk vooruitzicht! Lekker gaan. Wij hadden een babybedje via emirates en ons zoontje heeft nagenoeg de hele vlucht geslapen. Tijdens het opstijgen en landen flesje geven, slaapzakje mee en deze lekker aantrekken. :) Extra setjes kleding mee + tshirt voor jezelf (mocht je kleintje spugen oid, wel lekker om even te kunnen omkleden). Ohja geef je flesvoeding? Ik vond het heel fijn om zelf een thermosfles heet water + flesje koud water in de handbagage te hebben, zodat je zelf de fles kan maken. Stewardessen maken hem vaak met té heet water waardoor je weer moet wachten totdat het afgekoeld is. 😂

10 maanden geleden

Reactie op Rianne 🧸

Heerlijk vooruitzicht! Lekker gaan. Wij hadden een babybedje via emirates ...
Stelt me toch gerust jullie reacties.. ik moet SNEL de knoop doorhakken dus moet echt goed gaan nadenken.. ben echt een risicodenker en altijd bang dat hij er veel last van gaat hebben o.i.d. 😭 ik geef idd kv, dus goede tip om eigen water mee te hebben! Welke reisbuggy hadden jullie?

10 maanden geleden

Reactie op mirellamella

Stelt me toch gerust jullie reacties.. ik moet SNEL de knoop doorhakken dus ...
Toen ons zoontje zo jong was heb ik de kinderwagen meegenomen en deze ingecheckt als bagage. Op het vliegveld in de draagzak. 🧸 Vond het fijn om de grote bak mee te hebben zodat hij lekker kon slapen als we onderweg waren. In Dubai zijn ze écht heel lief en behulpzaam voor baby’s/kinderen.

10 maanden geleden

Reactie op Rianne 🧸

Toen ons zoontje zo jong was heb ik de kinderwagen meegenomen en deze ingec ...
Ben altijd zo bang dat ze die kinderwagen alle kanten op smijten!!! De gooien echt met alle koffers, dus neem ook aan met de kinderwagen.. daarom wilde ik liever een buggy 🫣

10 maanden geleden

Ik wil pas in september op vakantie en ik kijk nu al op tegen de vlucht 🤣 ik lees dus lekker mee

10 maanden geleden

Reactie op mirellamella

Ben altijd zo bang dat ze die kinderwagen alle kanten op smijten!!! De gooi ...
Snap ik! Wij hadden de reiskoffer eromheen, hierdoor was de wandelwagen wat meer beschermd. https://www.joolz.com/nl/nl/accessoires/267028-M.html Denk eerlijk gezegd dat je het niet helemaal tegen kan houden, hoe zonde ook. Als we de buggy meenemen met vliegen (mag qua afmeting mee in de cabine), moeten we hem soms alsnog inleveren bij het instappen omdat de bagagevakken ‘te vol’ zijn. Dan wordt er uiteindelijk ook mee gegooid en vind je hem terug op de bagageband.

10 maanden geleden

Reactie op Rianne 🧸

Snap ik! Wij hadden de reiskoffer eromheen, hierdoor was de wandelwagen wat ...
Hadden jullie trouwens de middag of avond/nacht vlucht van Emirates? Mijn zoontje slaapt altijd heel goed in de avond en nacht, dus neig dan eerder naar die vlucht..

10 maanden geleden

Reactie op mirellamella

Hadden jullie trouwens de middag of avond/nacht vlucht van Emirates? Mijn z ...
Op de heenweg de middagvlucht (dacht rond 14:30 u) en terug avond. Als dat voor jou fijner voelt, voor die tijden kiezen. Je gaat op de heenweg 3 uur vooruit, wij vonden het prettig dat we bij aankomst gelijk naar bed konden en de volgende dag weer uitgerust waren.

10 maanden geleden

Vooral doen! Dit is inderdaad een makkelijke leeftijd met vliegen. Als je het niet probeert weet je het niet. Misschien huilt de kleine wel tijdens de vlucht maar die paar uur overleef je wel. Daarna ben je het vergeten en kun je hopelijk lekker genieten met elkaar! Met mijn andere kinderen was dit echt de beste leeftijd voor vakanties, was zo relaxed!

10 maanden geleden

Oh wat heerlijk zeg! Gewoon doen en nog even lekker genieten van het samenzijn zou ik zeggen! Wel 1 dingetje, ik weet niet of er speciale buggy’s voor baby’s zijn, maar een normale buggy mogen kinderen pas in als ze zelfstandig kunnen zitten. Maar nogmaals, misschien bestaan er anderen en zou ik graag weten welke (ook voor op vakantie 🙈)

10 maanden geleden

Lekker gaan! Wij zijn met onze baby van toen 4 maanden naar Curacao gegaan en hij heeft de hele vlucht liggen slapen. Was ideaal en de makkelijkste vlucht met kind die we hebben gehad! Qua buggy; Wij hadden de Joolz Aer met reiswieg gekocht voor de vakanties. Dit omdat het zitten op die leeftijd echt nog wordt afgeraden en hij heerlijk kon slapen in die bak. Overigens zijn wij ook gewoon 10u gaan vliegen toen ons zoontje al 2 was. Dat vliegen is het probleem hier niet, dat komt wel goed! Wij gaan nu geen verre reizen meer maken om die jetlag te vermijden (vonden wij veel heftiger dan de vlucht).

10 maanden geleden

Wat een heerlijk vooruitzicht, lekker doen hoor! Wij hebben regelmatig gevlogen met onze dochter en dit ging altijd hartstikke goed. Er zaten wel eens onrustige baby's aan boord maar dat geeft toch niks! Je baby is daarna misschien even een dagje van de leg, maar vervolgens heb je een heerlijke vakantie. Het vliegtuig maakt natuurlijk een soort white noise waardoor het eventuele gehuil minder wordt gehoord èn je baby wellicht hartstikke lekker slaapt. Zou wel een kinderwagen meenemen zodat je kindje lekker kan slapen als je op pad bent + een buggy wordt echt afgeraden als je kindje nog niet kan zitten. Wij gaan als ie 4 maanden is naar Kreta en nemen gewoon onze kinderwagen mee omdat dit toch ons laatste kindje is, ben er niet meer zo zuinig op. Je zou in jouw geval een goedkope tweedehands kunnen kopen op bijv. marktplaats.

10 maanden geleden

Tip voor als je je goede kinderwagen wilt vervoeren in het vliegtuig: een Stokke PramPack. Ideaal. Goede bescherming voor je kinderwagen en ook extra ruimte om bagage tussen te doen. Vaak te huur bij iemand in de buurt via Marktplaats 😊

10 maanden geleden

Lekker doen, je kan een flessenwarmen aanschaffen . Ik heb er sinds kort ook een die kan je opladen en draadloos gebruiken overal super fijn en klein past in de tas. Hoef je niet met gekookt water etc hele dag te sjouwen. Water wordt makkelijk op temperatuurt en blijft op temperatuur. Verder heel veel hydrofiele doeken mee nemen ook de xxl varianten. Genoeg voeding mee etc en kleding. Wel wordt afgeraden met die leeftijd te zwemmen, badje moet minstens 32 graden ofzo zijn en ze al na 10minutrnnmoe. Lekkr gaan een buggy of kinderwagen mee

10 maanden geleden

Reactie op mirellamella

Daar stress ik ook om.. april is om de hoek en moet alles nog voorbereiden ...
Misschien een beetje off topic maar heb je geen ouderschapsverlof? Of wil je die nu niet gebruiken? Ik moest 15 april weer beginnen maar heb ouderschapsverlof aangevraagd. Ik zou ook graag nog weg gaan met mijn zoontje maar twijfelde ook omdat hij nog zo klein is.

10 maanden geleden

Gewoon doen, vliegen zo jong is makkelijk dan met 14 maanden 😅

10 maanden geleden

Reactie op Mommy_of_2_

Misschien een beetje off topic maar heb je geen ouderschapsverlof? Of wil j ...
Ja heb ik ook zeker, alleen kon die niet opnemen direct achter mijn verlof daar de meivakantie begint en collega’s met schoolgaande kinderen voorrang krijgen die weken.. ik heb in juni ook weer 2 weken vrij, wil dan ook gaan! De trip nu was “last minute” bedacht en daarom de grote twijfel

10 maanden geleden

Reactie op mirellamella

Ja heb ik ook zeker, alleen kon die niet opnemen direct achter mijn verlof ...
Oh maar wel lekker. Ik zou het dan gewoon doen. Je bent al goed voorbereid zo te lezen. Lekker gaan genieten zou ik zeggen ☺️