14 Reacties

8 maanden geleden

Ow Jeejtje klinkt niet best 😔 ik heb ook enorm last van duizeligheid maar lang niet zo erg als jij. Ik moet ook om de 30 min even gaan liggen zelf eten is een hele opgave voor mij moet daarna echt even liggen. Ik ben zit sinds deze week ook volledig thuis omdat ik het niet uithou 😔 succes en sterkte 🍀

8 maanden geleden

Reactie op Btissame💙

Ow Jeejtje klinkt niet best 😔 ik heb ook enorm last van duizeligheid maar ...
Mijn vk zegt weer dat het wel komt door de zwangerschap mijn bloeddruk was ook aan de lage kant want overigens normaal is rond deze tijd van de zwangerschap (22.2) en me ijzer is aan de lage kant. Misschien een goed idee om je even te laten prikken om te kijken of je vitamines en ijzer wel op pijl zijn.

8 maanden geleden

Reactie op Btissame💙

Mijn vk zegt weer dat het wel komt door de zwangerschap mijn bloeddruk was ...
Ja, ze zei al zoiets dat het bij de termijn hoort helaas. Maar dit lijkt mij iets te… vervelend dat jij het ook hebt.. mijn ijzer was 6.8 dus niet te laag 😅. Jij ook veel sterkte en beterschap!!

8 maanden geleden

Hoi, mijn ijzer tijdens de punctie was 8.2. Daarna was hij 7.4 (geen actie), toen 6.5 (te laag, moest in de gaten gehouden worden) tot 6.1 afgelopen week. Ik wacht nog op de vervolg actie. Bij mij in het ziekenhuis (Erasmus) zijn goede waardes tussen de 7.5 en 9.5. De eenheden zijn mmol/L hemoglobine. Jouw waarde van 6.8 zou dus volgens mij ook “te laag, maar nog niet zorgwekkend, moet in de gatengehouden worden” moeten zijn. Ik heb niet het gevoel weg te vallen maar wel vermoeidheidsklachten. Misschien heb je hier iets aan! Liefs🍀

8 maanden geleden

Tkan alsnog een lage bloeddruk zijn. Deze is namelijk lager als je staat. Bij mij zakt m'n bloeddruk als ik 10min stilsta naar onder de 90/50 waarbij ik duizelig word en zwart voor de ogen wanneer ik niet ga zitten. Lijkt me vervelend als je het zo snel al hebt, sterkte!

8 maanden geleden

Reactie op Leenke

Tkan alsnog een lage bloeddruk zijn. Deze is namelijk lager als je staat. B ...
Oh dat wist ik niet! Ik ga het in de gaten houden, bedankt!

8 maanden geleden

Reactie op Celiny87

Hoi, mijn ijzer tijdens de punctie was 8.2. Daarna was hij 7.4 (geen actie) ...
Ohj dat is wel bijzonder ja… ja ze zei gister ja 6.3 is de grens (vond ik persoonlijk wat laag maar goed). Ik ga maandag even mijn HA bellen en een uitgebreide bloedonderzoek aanvragen.

8 maanden geleden

De grens voor hb is inderdaad 6.3 maar daar zit je natuurlijk wel in de buurt. Je zou een ijzerdrankje kunnen proberen. Roosvicee ferro bijvoorbeeld. Er zijn meerdere soorten. En het zou ook alsnog aan je bloeddruk kunnen liggen. Die is vaak wat hoger als je het meet bij een zorgverlener. Een onderdruk van 60 is best laag. En het moet toch ergens vandaan komen... Ik zou zeker nog even de huisarts bellen. Misschien heeft die andere ideeën. "We spreken van een te lage bloeddruk als die zó laag is dat je er klachten van hebt. Of als de bovendruk lager dan 90 is of de onderdruk lager dan 60." https://www.hartstichting.nl/oorzaken/bloeddruk/lage-bloeddruk

8 maanden geleden

Reactie op sytskeanne

De grens voor hb is inderdaad 6.3 maar daar zit je natuurlijk wel in de bu ...
Ahh bedankt! Ik ga die ferro zeker proberen!!🙏🏽

8 maanden geleden

Lang verhaal incoming: Eerlijk gezegd klinkt dit precies hoe het voor mij voelt om lage bloeddruk te hebben. Ik vind 112/60 ook best aan de lage kant. Voor iedereen is het weer anders natuurlijk, maar als mijn bloeddruk 115/65 is heb ik daar klachten van. Rond dit termijn kan je ook last krijgen van orthostatische hypotensie, doordat je vaten minder weerstand bieden, vanwege de hormonen. Daardoor blijft je bloed als het ware in je benen en onderlichaam hangen waardoor het langer duurt na opstaan en bewegen tot het bloed weer fatsoenlijk circuleert. Misschien een combinatie van een vrij lage bloeddruk en orthoststische hypotensie? Wanneer ik last heb van een lage bloeddruk heb ik bijvoorbeeld dat alles heel zwaar begint te voelen, duizelig en sloom en al het geluid valt dan ineens weg. Ik ga dan altijd zitten of liggen, zelfs op de grond als ik niet een stoel heb, en dan krijg ik eerste dikke piep in mn oor voor een minuut en daarna komt het geluid langzaam weer terug. In het geval van orthoststische hypotensie kan het helpen om alle stappen van opstaan van een stoel of whatever langzaam uit te voeren. Dus eerst goed rechtop zitten voor een minuut, dan gaan staan en stil blijven staan voor en minuut en daarna pas lopen. Zover ik weet is er niet echt iets wat je echt kan doen tegen lage bloeddruk.. hoe stom het ook is 😪.

8 maanden geleden

Ik zit vaak rond 115/75.. als ik dit gevoel heb in mn hpofd eet ik een paar zoute dropjes.. ik heb in de afgelopen 20 weken al kilos weggegeten.. ze zijn makkelijk mee te nemen en willen vaak helpen voor dat gevoel..

8 maanden geleden

Ik ben vorige jaar flauwgevallen en had dan ook dit gevoel. Uiteindelijk een 24 uurs bloeddruk meting gehad ( met een kastje en een bloeddruk band die iedere 20 minuten voor 24 uur mijn bloeddruk opnam, ook s nachts 🥴). Daar kwam uit dat als ik gewoon overdag functioneer mijn bloeddruk gemiddeld 112/60 is (dit is al laag) maar dit in de nacht zelfs kon teruglopen tot 70/35! Het enige advies dat de hematoloog me kon geven is heel langzaam opstaanm dus vanuit zitten/liggen eerst je tijd nemen en dan langzaamaan opstaan. Daarnaast zou ik zeker ijzer/ferro erbij innemen want je HB is ook op de rand en die kan ook wel een boost gebruiken. Sterkte en hopelijk kan je huisarts je ook helpen/ meedenken.

8 maanden geleden

Ik heb deze klachten ook en heb dit door lage bloeddruk en laag hb en ijzer… zit sindsdien aan de medicatie. Werkt helaas alleen niet echt snel.

8 maanden geleden

Bloeddruk meten op de momenten dat je duizelig bent. Meestal is die bij de VK wat hoger. Misschien kan je die ergens lenen?