14 Reacties

6 dagen geleden

Ik ben nu intussen 34 weken en mijn baby heeft sinds de 30 weken allerlei houdingen aangenomen. Met 30 lag ze goed. Met 31 lag ze in sluit. Met 33 lag ze weer goed (ik had wegens specifieke reden toevallig 3 echos elke week na elkaar). Gister voelde ik heel duidelijk in mijn buik dat dwars lag. Ik ben benieuwd hoe ze volgende week met de liggingsecho ligt. Ik heb geen tips voor je, maar misschien is dit een geruststelling dat de baby nog alle kanten op kan draaien zonder dat je zelf invloed uitoefend

6 dagen geleden

Reactie op Pindaklaasje

Ik ben nu intussen 34 weken en mijn baby heeft sinds de 30 weken allerlei h ...
Oh top bedankt. met de eerste heb ik dit nooit gehad dus had/heb wel beetje schrik.

6 dagen geleden

Je kan eventueel forward leaning inversions (vanaf de bank) proberen, elke ochtend en avond 3 ademhalingen :) als je het googled kom je wel bij de uitleg! Haalt even het gewicht uit je banden waardoor je lichaam meer gebalanceerd is en de baby 'beter' kan gaan liggen (is het idee erachter..)

6 dagen geleden

Ik ben nu 29 weken en de baby draait volgens mij nog heel veel, ze lag volgens mij een paar dagen geleden in stuit, tenminste ik voelde haar constant (hard!) In mijn blaas trappen, erg onprettig gevoel en nu ligt ze volgens mij weer dwars, want voel haar nu weer constant in mijn zij trappen. Hopelijk draait ze nog naar de goede positie, heeft ze naar mijn weten nog niet gedaan, tenminste niet gevoeld of op echo gezien. Mijn nu peuter lag juist heel snel heel veel goed, die zat mij constant in mn ribben te trappen 😂

6 dagen geleden

Reactie op jaywesome

Ik ben nu 29 weken en de baby draait volgens mij nog heel veel, ze lag volg ...
Geen tips, maar volgens mij is rond 36 weken pas echt belangrijk dat ze liggen zoals het moet staat mij bij, leef net je mee, toch al wel spannend

6 dagen geleden

Hier ook een dwarsligger, sinds gister ligt ie weer een beetje anders en trapt hij ergens van binnen waardoor ik steken krijg. Best wel pijnlijk af en toe. Mijn dochter lag ook dwars en mijn vliezen braken met 36 weken en is dus een keizersnede geworden, omdat met een dwarsligging een vaginale bevalling niet mogelijk is. Ik maak me nu dus weer zorgen en wil ik heeel graag dat hij nu al goed gaat liggen, ook al zeggen gyno en vk dat ie nog alle ruimte heeft. Das leuk dat iedereen dat roept, maar ik wordt er lichtelijk gestrest van 😅 ben inderdaad sinds een paar dagen bezig met de bal (sowieso al gewoon fijn) en ga vanaf week 34 een moxa behandeling inplannen. Dus voor mij een totaal andere ervaring en wil ik er nu alles aan doen om hem goed te laten liggen 🙏🏻 Ik lees ook veel succesverhalen over versies, alleen die doen ze echt pas later in de zwangerschap.

6 dagen geleden

Ze kunnen nog alle kanten op hoor:p

6 dagen geleden

Hier 32 wk en baby ligt ook dwars. Eerste zwangerschap ook gehad en toen is mn kindje met 34,5 wk ook goed gedraaid. Afwachten ! :)

6 dagen geleden

Hier draait onze kleine elke week in een andere positie. De vk zegt dat dit allemaal geen probleem is dat we vanaf 36 weken ons pas druk zouden moeten maken.

6 dagen geleden

Onze 1e lag al snel goed en met 32 weken ook al wat ingedaald. Onze kleine man draait ook nog echt alle kanten op. Ik heb ook wel gelezen dat een 2e meer ruimte heeft en dus langer kan blijven ronddraaien. Laatste 2 controles zag hij deels in stuit. Gister voelde ik de hik wel linksonderin, dus zal hij met zijn hoofd beneden gelegen hebben. Nu voel ik de bewegingen weer rechts en links, dus denk dat hij weer overdwars ligt 😅. Ik ben nu 30 weken zwanger

6 dagen geleden

Ik ben nu 33 weken (3e kindje) en bij de controle van vorige week lag de kleine ook dwars. Aan mijn buik te voelen nu nog steeds.. Mijn 2e kindje lag ook dwars en is met 38 weken handmatig gedraaid. Geen fijne ervaring… Een week later weer controle en ja hoor, meneer was weer gewoon dwars gaan liggen. Toen ben ik de volgende dag ingeleid waarbij ze eerst weer handmatig hebben gedraaid (deed minder pijn) en met opgerolde hydrofiele doeken hebben ze hem “klem gezet” Bevalling verliep vervolgens helemaal prima!

5 dagen geleden

Met 30 weken hoeft de baby echt nog niet met hoofdje naar beneden te liggen. Bij mij draait het echt nog alle kanten op. Op zijn kop en rechtop en dwars, soms meerdere keren op een dag een andere positie. Ben nu ook 30 weken. Je hoeft je echt nog niet druk te maken hoor

5 dagen geleden

Vanaf week 36 hoef je je hier pas druk om te maken zei de gynaecoloog. Wel zei mijn verloskundige dat de kans dat kindjes die altijd dwars liggen of in stuit goed draaien klein is. Maar dan moet je kind dus echt altijd in die positie liggen en dat komt niet vaak voor. Zo lag mijn kindje afgelopen maandag nog met het hoofd naar beneden en vrijdag weer dwars en het kan dat je kind precies met de echo’s iedere keer dwars ligt

5 dagen geleden

Reactie op LJ

Hier ook een dwarsligger, sinds gister ligt ie weer een beetje anders en tr ...
Ja dit dus! Klopt dat er nog ruimte en tijd is maar ik ben dan ook meteen gestrest. Mijn inmiddels peuter lag altijd goed nooit gedoe mee gehad. En deze wil maar niet goed liggen in m’n buik 😅😅 maar ik ga de gegeven tips zeker proberen.