38 Reacties
vorige week
Zo lief 🥹, onze dochter zegt wel woordjes als mammammam papapapa maar niet bewust mama of papa. Maar hier was het geluksmomentje dat ze gister opeens haar eerste stapjes alleen heeft gezet 🥹🩷
vorige week
Oh leuk hè 😍 onze dochter net 7 maanden titi, papa en kaart 😂 en net 8-9 maanden mama
Zo schattig en dat stemmetje ook 🥹
vorige week
Mama en dada zijn zover we kunnen beoordelen hier nog steeds gewoon losse kreten. Het enige woord dat ze bewust zegt is dag ('da') ❤️ Ze maakt ook bewust het gebaar voor melk, alhoewel ze daar geloof ik wel gewoon drinken in het algemeen mee bedoeld. Nou ja, close enough 😅
vorige week
Nog geen echte mama, maar ze weet heel goed wanneer ze mamamamamama moet brabbelen. Doet ze enkel als ze iets wil en op me af komt kruipen 😅
Verder veel brabbelen en soms iets wat lijkt op het woord wat ik net zei als we dingen bekijken, maar niet duidelijk. Denk aan zie- iech, die- ie, lamp, lah, uit- uh
vorige week
Mijn dochter zegt de hele tijd nana dus we oefenen mama, is ze echt haar best aan het doen om haar lippen op elkaar te houden en soms lukt het! Maar ze zegt het de hele tijd, dus niet gericht naar mij
vorige week
Hier al echt een tijdje mama en papa. Dat begon met alles door elkaar en eindigde in mupmup. Dat is nu haar bijnaam. Meh-meh is melk (+ het handgebaar voor melk) Verder zijn dieren nu favoriet. Ze zegt: uil, aap, koe en de geluidjes erbij.
Verder dagdag, ja en nee, teen, kiekeboe, boom. Van alles en nog wat.
vorige week
Hier mama, papa (heel af en toe), hamham (voor een hapje willen), eten en die (met wijzen)☺️
Zo heerlijk dat taaltje!
vorige week
Hier was ze al met 6/7 maanden dat ze kon zwaaien en 'daaa' er bij zei als afscheid.
Haar tweede woordje was ffffts (Frits, de kat) en nu is het heel veel papa, banananana, een keertje kara (Karel, de andere kat) en heeeeeeel soms mama
Maar verder kletst ze echt de oren van je hoofd af met veel gebrabbel
ADMIN
vorige week
Hier was het eerste woordje poes, wat ook het eerste woordje was van mijn dochter van intussen 3. Daarna kwam papa en nu af en toe ook mama. Heel af en toe horen we hem ‘daaag’ zeggen, daar zwaait hij ook bij 🥺
vorige week
Hier was het eerste woordje papa, die is nog steeds meestgebruikt. Verder lijkt het of hij alles na wil zeggen, ontzettend schattig♥️ en ook af en toe een mama🥰
Hij zegt wel duidelijk "die" als hij ergens naar wijst.
vorige week
Hier sinds gistern ook mama🥰
Verder zegt hap, bah, ja, nee en soms papa. Verder is het veel gebrabbel en gegil😂
vorige week
Ah wat heerlijk al die leuke en ook handiger eerste woordjes! Hier was het eerste woordje (naast mama en papa) stitch.. Ja die ja van lilo&stitch 😅
vorige week
Ahhh zo lief 🥹
Hier ook eerste woordje mama, met 9,5 maand. Is ook zn enige, hij is nu 10 maanden haha