13 Reacties

11 dagen geleden

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend dat je deze angsten hebt, ik denk dat veel zwangere vrouwen hier in verschillende mate last van hebben hoor. Wat betreft je symptomen: dit kan allemaal nog komen, 6 weken is nog vrij kort. En als het niet komt, lucky you! Ik ben mijn gehele eerste zwangerschap op wat vermoeidheid na fluitend doorgekomen en heb een gezonde dochter rondlopen. Probeer niet teveel te stressen, nog eventjes aftellen tot de echo en dan weet je genoeg. Veel succes!

11 dagen geleden

Hi, 24 jaar hier en ik herken het heel helemaal! Ben trouwens vrijdag ook 6 weken😁 Ik had vorige week erg last van gevoelige borsten en een paar dagen ochtendmisselijkheid. Nu heb ik nog amper wat klachten op vermoeidheid na... Bij mij kwamen ook de negatieve gedachtes naar voren maar het heeft mij vooral geholpen om de positieve verhalen te lezen en niet te vergeten dat het nu ook nog wel een heel mini wormpje is. Ieder lichaam is anders en zo zijn ook de klachten. Voor nu zou ik gewoon aanbevelen om op het positieve te richten! Ohja en wat mij vooral helpt is lijstjes maken. Wat wil ik nog weten, wat moet ik nog klussen in het huis, wat nog kopen, wanneer zijn welke hoogtepunten etc etc. Zo kom ik steeds een stapje dichterbij en focus ik niet op het einddoel zegmaar🥰

11 dagen geleden

Zaterdag ben ik 6 weken. Hier ook heel even last gehad van maagzuur. Denk 3 a 4 dagen. Sinds afgelopen vrijdag geen enkel symptoom meer te vinden. Heel heel af en toe wat krampen. Snap je onzekerheid heel goed!

11 dagen geleden

Ik wil zeggen dat het niet erg is als je geen kwaaltjes hebt, probeer daar van te genieten. Elke zwangerschap is anders. De ene heeft meer kwaaltjes als de andere. Maar probeer gewoon naar het moment van je eerste echo toe te leven en probeer niet teveel stressen omdat je geen of weinig klachten hebt. Bij mijn tweede dochter had ik op wat bruin bloedverlies (week 7/8/9, wat toen heel eng was btw) totaal geen klachten. Dus het kan gewoon allemaal. We zijn allemaal anders 😉

11 dagen geleden

Ik snap je gevoel helemaal. ♥️ Ben momenteel 5+5 weken en mega zenuwachtig voor de eerste echo op 21 mei. Ook niet echt heel duidelijke klachten...De dagen sluipen voorbij en kan alleen maar doemdenken. Ik duim voor je dat je op 14 mei goed nieuws krijgt en hopelijk iets meer kan gaan genieten. 🤞🏼

11 dagen geleden

Ik herken dit ook. De dagen gaan zo traag en je denkt er hele dag aan. Mijn symptomen wisselen ook. Vermoeidheid is aanwezig en met name veel trek en slecht slapen. Maar misselijkheid en pijnlijke borsten wisselt. Ik heb ook endometriose en maakt mij ook onzeker of het allemaal wel goed gaat. Heb met vlagen wel pijn op de voor mij bekende endometriose plekken. We lopen precies gelijk as vrijdag ik ook 6 weken. Ik heb pas echo op 28 mei

11 dagen geleden

Reactie op minke1996

Ik herken dit ook. De dagen gaan zo traag en je denkt er hele dag aan. Mijn ...
Gefeliciteerd! Ik herken het zo! Loop je ook in het ziekenhuis? Zo ja kun je vragen om een eerdere echo . Ik krijg een eerdere echo omdat ik enorme pijnklachten altijd heb en een keer eerder een miskraam heb gehad helaas!

10 dagen geleden

Reactie op Schr

Gefeliciteerd! Ik herken het zo! Loop je ook in het ziekenhuis? Zo ja kun j ...
Ja normaliter bij gynaecoloog onder controle. Maar laatst geweest en alles zag rustig. Net daarna positief getest. Relatief weinig klachten laatste tijd dus ze zei mocht je zwanger raken dan gewoon naar verloskundige tenzij er vragen zijn of meer klachten. Dus wacht hierom gewoon op de echo bij vk

10 dagen geleden

Reactie op minke1996

Ja normaliter bij gynaecoloog onder controle. Maar laatst geweest en alles ...
Ja oke dat is logisch jammer dat je toen al niet zwanger was. Ik heb een enorme cyste in mijn eierstok en die moest ik kalmeren met provera maar toen ben ik daar mee gestopt om zwanger te worden .. de echo was al gepland maar is verplaatst omdat ik zwanger ben geworden. Nu hoor ik 14 mei wat dus hierna gaat gebeuren misschien dat ik daarna ook naar de vk moet ik zou het niet weten!

10 dagen geleden

Reactie op LauraK33

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vervelend dat je deze angsten h ...
Dankjewel! Ik heb wel wat symptomen maar verdwijnen vooral aldoor en komen later pas weer terug en ik had liever de symptomen gehouden zodat ik minder angstig zou zijn.

10 dagen geleden

Zo herkenbaar. Morgen 5 weken maar om de dag bruine afscheiding. Net was het wat donker de afscheiding hoest veel maar nu zo bang dat het mis gaat

10 dagen geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je zorgen snap ik heel goed. Mijn eerste zwangerschap had ik symptomen alvorens ik wist dat ik zwanger was. De ene dag heel heftig en de andere dag leek er niks aan de hand. Nu een gezond ventje van 10 maanden! Ik ben er sinds enkele dagen achter gekomen weer zwanger te zijn, maar met totaal andere symptomen. Of eigenlijk… amper symptomen. Ik snap je gevoel dus heel goed, maar symptomen zeggen eigenlijk niks over je zwangerschap! Ik denk dat bijna iedere vrouw en iedere zwangerschap wel momenten van angst ervaren, heel normaal! Probeer vooral te genieten🤍

9 dagen geleden

Vandaag heb ik ineens geen pijnlijke borsten meer .. ik had er de hele dag last van .. moet ik in paniek raken? Of is dit volkomen normaal?