18 Reacties

vorige maand

Hier een kleine van 6 dagen, borstvoeding gaat super, maar ik krijg juist geen hap weg!

vorige maand

Ja, bv ‘trekt’ je leeg. Je mag volgens mij 500kcal extra vanwege de borstvoeding omdat dat zoveel energie vraagt van je lichaam. Ik heb standaard eten naast mn bed, ik eet ‘s nachts en drink 1l water weg in de nacht. Overdag eet ik ook al veel om de 2u zo’n beetje 🤭 (en ook mega veel suikers, onwijze craving naar chocolade en zoete dingen)
Denk inderdaad dat dit door de borstvoeding komt 🤭 Had ik bij mijn 1e ook, ik was gewoon een bodemloze put haha... Tot nu toe heb ik bij de 2e alleen dat ik enorm veel dorst heb. Misschien goed om te zorgen voor voldoende gezonde alternatieven in de buurt? Soepgroenten etc.

vorige maand

Ik heb ook echt mega trek eet ook grote porties. Tijdens mijn zwangerschap juist geen trek.

vorige maand

Ja van borstvoeding kun je zeker trek krijgen. Ik viel bij mijn eerste echt af als een malle, die wilde ook echt de hele dag drinken. Zolang je gezonde dingen eet niks mis mee.

vorige maand

Hier ook! Kan wel blijven eten. Heb allemaal gezonde dingen gehaald, naar de koekjes en chocola blijven om te verleidelijk 🙈

vorige maand

Pfff ja hier ook, zoveel zoete trek. Echt onverzadigbaar. Zo jammer want ik hoopte juist door de bv makkelijker af te vallen maar dat gaat zo niet gebeuren....

vorige maand

Ik heb dit ook alleen ik geef geen bv 🙈

vorige maand

Ik heb ook heel veel last van zoete trek.. kan er niet vanaf blijven. Tijdens m’n zwangerschap helemaal geen last van gehad

vorige maand

Ohhh zo herkenbaar! Heb ook zoveel trek. En vooral savonds die zoete dingen/chocolade. Geef ook borstvoeding. Fijn dat meerdere dit hebben.. geen tips. Heb zelf ook nog geen "oplossing" gevonden, alleen dat ik echt meer eet, ook ongezond.

vorige maand

Reactie op MissGvz

Ohhh zo herkenbaar! Heb ook zoveel trek. En vooral savonds die zoete dingen ...
Dat ongezonde heb ik ook… moet niet denken aan een bakje kwark, heb liever een reep chocola 😂

vorige maand

Heel herkenbaar! Na een paar weken werd het bij mij wel minder, maar zeker de eerste weken ook ‘s nachts bij voedingen steeds zelf iets gegeten. Wat mij hielp voor de zoete trek: dadels en gedroogde abrikozen en pruimen. Toch wat zoets, maar ook gezond. Of dadels vullen met pindakaas en dippen in pure chocola, gezonde snickers. 😉 Vragen als kraamcadeau als je zelf geen puf hebt om het te maken. Ik heb er altijd wat in de vriezer liggen, zijn zo ontdooid en zó lekker en vullend!

vorige maand

Vooral heeeeel veeeel dorst eigg. Bij de 1e kon ik blijven eten. Nu vooral dorst. Bij de machtvoeding krijg ik ineens honger hahahaha

vorige maand

Geef geen borstvoeding, maar heb sinds een week/anderhalf ook weer meer honger. In de kraamweek at ik 's nachts iets na de fles, nu kruip ik weer mijn bed in ook al heb ik honger. Een koekje openmaken kraakt zo en geeft veel kruimels en een alternatief heb ik nog niet kunnen bedenken. Overdag geregeld dat ik wil snaaien, maar onderdruk dat een beetje, dus eet vaak minder dan mijn lichaam wil. Maar moet nog op zoek naar iets gezondere alternatieven. En weer iets meer water gaan drinken

vorige maand

Reactie op Larissa_94

Geef geen borstvoeding, maar heb sinds een week/anderhalf ook weer meer hon ...
Zo drink ik klein beetje melk en dan is het goed 🙈

vorige maand

Reactie op Lunawordtgrotezus

Heel herkenbaar! Na een paar weken werd het bij mij wel minder, maar zeker ...
Als je borstvoeding geeft moet je ook meer eten. Dus lijkt me niet echt een probleem. Ga vooral niet expres minder eten, dat kan impact hebben op je productie

vorige maand

Reactie op nikeh1998

Zo drink ik klein beetje melk en dan is het goed 🙈
Ik hou het bij een paar slokjes water. Heb een gruwelijke hekel aan melk. En geen zin om in de nacht/vroege ochtend naar beneden te sjouwen voor het een of ander

vorige maand

Wat iedereen al zegt vooral flink blijven eten. Na mijn vorige zwangerschap was ik na een paar maanden zelfs een kilo of 4 lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik kon echt alles eten wat ik wilde en viel nog af 😅. Onze zoon is nu 1 week oud en ik kan ook echt weer goed eten. 4 dagen na mijn bevalling was ik nog maar 4 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Dus ik verwacht dat ik die kilo’s zo weer kwijt ben