18 Reacties

vorige maand
Hier een kleine van 6 dagen, borstvoeding gaat super, maar ik krijg juist geen hap weg!

vorige maand
Ja, bv ‘trekt’ je leeg. Je mag volgens mij 500kcal extra vanwege de borstvoeding omdat dat zoveel energie vraagt van je lichaam. Ik heb standaard eten naast mn bed, ik eet ‘s nachts en drink 1l water weg in de nacht. Overdag eet ik ook al veel om de 2u zo’n beetje 🤭 (en ook mega veel suikers, onwijze craving naar chocolade en zoete dingen)

vorige maand
Denk inderdaad dat dit door de borstvoeding komt 🤭 Had ik bij mijn 1e ook, ik was gewoon een bodemloze put haha... Tot nu toe heb ik bij de 2e alleen dat ik enorm veel dorst heb.
Misschien goed om te zorgen voor voldoende gezonde alternatieven in de buurt? Soepgroenten etc.

vorige maand
Ik heb ook echt mega trek eet ook grote porties. Tijdens mijn zwangerschap juist geen trek.

vorige maand
Ja van borstvoeding kun je zeker trek krijgen. Ik viel bij mijn eerste echt af als een malle, die wilde ook echt de hele dag drinken. Zolang je gezonde dingen eet niks mis mee.

vorige maand
Heel herkenbaar! Na een paar weken werd het bij mij wel minder, maar zeker de eerste weken ook ‘s nachts bij voedingen steeds zelf iets gegeten.
Wat mij hielp voor de zoete trek: dadels en gedroogde abrikozen en pruimen. Toch wat zoets, maar ook gezond.
Of dadels vullen met pindakaas en dippen in pure chocola, gezonde snickers. 😉 Vragen als kraamcadeau als je zelf geen puf hebt om het te maken. Ik heb er altijd wat in de vriezer liggen, zijn zo ontdooid en zó lekker en vullend!

vorige maand
Geef geen borstvoeding, maar heb sinds een week/anderhalf ook weer meer honger. In de kraamweek at ik 's nachts iets na de fles, nu kruip ik weer mijn bed in ook al heb ik honger. Een koekje openmaken kraakt zo en geeft veel kruimels en een alternatief heb ik nog niet kunnen bedenken. Overdag geregeld dat ik wil snaaien, maar onderdruk dat een beetje, dus eet vaak minder dan mijn lichaam wil. Maar moet nog op zoek naar iets gezondere alternatieven. En weer iets meer water gaan drinken

vorige maand
Reactie op nikeh1998
Zo drink ik klein beetje melk en dan is het goed 🙈
Ik hou het bij een paar slokjes water. Heb een gruwelijke hekel aan melk. En geen zin om in de nacht/vroege ochtend naar beneden te sjouwen voor het een of ander

vorige maand
Wat iedereen al zegt vooral flink blijven eten. Na mijn vorige zwangerschap was ik na een paar maanden zelfs een kilo of 4 lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik kon echt alles eten wat ik wilde en viel nog af 😅.
Onze zoon is nu 1 week oud en ik kan ook echt weer goed eten. 4 dagen na mijn bevalling was ik nog maar 4 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Dus ik verwacht dat ik die kilo’s zo weer kwijt ben