32 Reacties
één dag geleden
Je kan ook betaald ouderschapsverlofverlof uren op nemen.. dat is 9 weken 70% betaald..
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-betaald-ouderschapsverlof
één dag geleden
Hoii, ze zijn uitgegaan van 10 weken verlof na je bevalling (uitgerekende datum) zo te zien. Hoeveel weken neem je voor je bevalling verlof op? Als je kindje later dan 14 weken geboren wordt, veranderd ook de datum waarop ze nu hebben geschat.
Ik neem zelf 4 weken voor bevalling verlof op, en dan zou ik nu 12 weken na uitgerekende datum weer moeten beginnen
één dag geleden
Reactie op Aishaaaaa
Ik neem 6 weken op voor mn verlof in verband met ziekte, vandaar dat ik wat ...
Aahh ik snap m inderdaad. Jaa je kindje is dan enorm jong, ik weet het. Ik zal zelf ook echt wel weer ff moeite hebben om dan weer te moeten werken, maar evengoed is het ook wel weer fijn
één dag geleden
Reactie op Aishaaaaa
Nou ik heb dus het probleem dat 1 werkgever mijn contract niet heeft verlen ...
Zonder werkgever heb je ook geen recht op ouderschapsverlof. Maar je hebt ook een andere werkgever begrijp ik hier uit? Daar zou je dan wel ouderschapsverlof kunnen opnemen. En anders ontvang je zolang je geen baan hebt een uitkering van het uwv. Heb je wel de kinderopvang geregeld?
één dag geleden
Oh ik herken dit gevoel zo! Ik kon en wilde mn kleintjes niet zo vroeg al naar een ander brengen. Ik heb er daarom bij ieder kind voor gekozen om na mn zwangerschapsverlof ook ouderschapsverlof, extra vakantie- en overuren op te nemen. Dan kwam ik uit op de 5/6 maanden.
Na ons 3e kindje ben ik helemaal gestopt met werken 😊
één dag geleden
Bij ons op werk is zo dat je nog ouderschapsverlof op kan nemen van 9 weken. Als ik dit in eerste levensjaar van ons kindje doe krijg ik 100% betaald. Kan per werkgever verschillen vriendin van me had namelijk 70%
één dag geleden
Hierom neem ik vakantie na mijn verlof, ik neem altijd uren van het jaar van daarvoor mee dus dat komt nu mooi uit en daarna neem ik ook ouderschapsverlof op. Wel tegen 70% betaling van mijn salaris.
één dag geleden
Ben maar blij dat je 3 maande erna nog verlof krijgt..als.zzper krijg ik maar totaal 12 weken uitkering 6 ervoor en 6 weken erna dus ik of 4 ervoor 8 erna dat heb ik gekozen. Maar ik neem n extra maand onbetaald verlof van mezelf want na 8 weken werken is ie net 2 maandjes dat vind ik ook te kort
één dag geleden
Daarom ben ik blij dat je in BE tot 1 week voor uitgerekende datum mag blijven werken 🥹
Ik ben ook op 14/01 uitgerekend en hoef pas op 22/04 weer aan het werk.
Voor mijn eerste zoontje heb ik ook tot 1 week voor uitgerekende datum gewerkt (wat best zwaar viel), maar zo had ik een max. aantal weken vrij na de geboorte.
Veel kennissen nemen nog een maand of twee ouderschapsverlof op, zou dat voor jou een optie kunnen zijn?
Zowel met mijn eerste zoontje als nr. 2 die er in januari bij komt, hervat ik na het bevallingsverlof gewoon weer het werk. Ja, ze zijn nog zo klein, maar voor hen is de overgang naar opvang wel makkelijker dan een kindje van pakweg 6, 7 maand oud. Ongeacht de leeftijd van je kindje, zullen de eerste dagen opvang heel moeilijk zijn voor mama's 🫂
één dag geleden
Reactie op Sanfils
Daarom ben ik blij dat je in BE tot 1 week voor uitgerekende datum mag blij ...
Oh wow hihi dat lijkt me ook wel heftig zo lang door werken! Mijn contract wordt per januari niet verlengd dus ouderschapsverlof is niet mogelijk 😓 dit is bij mijn “grootste” inkomensbron..