32 Reacties
茅茅n dag geleden
Ik ben bij m鈥檔 eerste kindje vorig jaar, bevallen op 12 juni en weer gaan werken op 18 september. Dat vond ik erg snel na 3 maanden, dus ik dacht dat bij een tweede ga ik
dat beter aanpakken. Dus ik heb extra gespaard en een financi毛le meevaller erbovenop weggezet voor extra lang verlof nu.
Volgende week vrijdag 29 nov is mn laatste werkdag, dan ben ik precies 34 weken zwanger (langer zou ook echt niet lukken, ik heb nu al erg veel harde buiken). En ik neem 6 maanden vrij, ga 1 juni pas werk werken.
Kan echt niet wachten!!
茅茅n dag geleden
Ik plak de 9 weken van het uwv voor 70% er achteraan. Dan ben ik tot halverwege mei vrij. Daarna neem ik ouderschapsverlof op voor 1 dag in de week dus werk ik tot januari 2026 2 dagen in de week. Dan heb ik m鈥檔 normale verlofuren nog niet aangeraakt. Dus tussendoor ook lekker vrije dagen nemen.
Bij onze eerste was dit ook anders, toen had mijn werkgever m鈥檔 contract ook niet verlengd door de zwangerschap en kwam ik in de ww terecht. Tijdens het verlof van 12 weken na de bevalling ook moeten solliciteren. Het is wat het is helaas.. Kleine kon toch 1 dag bij mijn man blijven en 1 dag bij mijn moeder, de laatste dag moest ze naar de opvang.
茅茅n dag geleden
Ik was bij onze 1e op 13 januari uitgerekend en de 17e bevallen en ben idd zo rond 1 april weer begonnen. Ja, de eerste keer wennen bij opvang was behoorlijk gek en de eerste volledige werkdag ook. Ze was ook nog zo klein 馃グ
Ik werkte destijds ook nog ver van huis, dus ging vroeg weg en mijn man deed de ochtend routine en bracht naar naar de opvang. Dus ik zag haar pas weer rond etenstijd.
Maar eerlijk... na een of twee weken ofzo vond ik het echt weer fijn om te 3 dagen pw te werken. Ik had ook fijne collega's en leuk werk, dat scheelt een hoop.
21 uur geleden
Reactie op tryingmom
Ben maar blij dat je 3 maande erna nog verlof krijgt..als.zzper krijg ik ma ...
Als zzp鈥檈r krijg je totaal 16 weken de ZEZ uitkering, geen 12 gelukkig. Gewoon net zo lang als iemand in loondienst, alleen dan eventjes minimumloon wat je krijgt (mits je genoeg uren gewerkt hebt in het jaar voor je verlof).
21 uur geleden
Herkenbaar hoor!
Ik ga 6 weken van te voren en omdat het midden in de week valt de eerste twee dagen zelf verlofuren ingezet. Schrok van de datum dat ik weer zou moeten beginnen. Ik maak de maand maart af met 2,5 week onbetaald verlof. Daarna nog 4 weken betaald ouderschapsverlof (70%)
Daarna werk ik tot het einde vh jaar 24 ipv 28 uur (overige uren ouderschapsverlof inzetten!)