11 Reacties
gisteren
Waarom heb je ervoor gekozen te stoppen als ik vragen mag ? Het klinkt alsof je er nog niet aan toe bent. Je zou ook alleen sochtends en savonds kunnen doen en gewone koemelk overdag kunnen geven. Dit zou sws kunnen ipv kunstvoeding of heeft je kindje een allergie ?
Mijn 1e dochter hebben ik na haar eerste verjaardag koemelk aangeboden en toen wou ze nog maar 2x drinken dat hield mijn productie niet dus was er steeds minder melk dit vonden we beide toen prima. Met mn zoontje nu merk ik dat ik nog niet klaar ben met de borstvoeding dus bied hem eerst nog geen koemelk aan als hij 1jaar word. En dan zien we wel hoe het loopt.
gisteren
Ik denk dat het beter is voor mijn nachtrust om te stoppen. En ik zou ook graag weer zwanger willen worden en ik krijg het idee dat mijn lichaam niet zwanger wil worden als ik borstvoeding geef. Waarschijnlijk zit dat tussen mijn oren maar zo voelt mijn lichaam. En als ik stop kan ik ook tegen mn man zeggen succes deze nacht heb jij dienst. Want onze zoon wordt nog wel 1 tot 2 keer wakker 's nachts
gisteren
Als je wil stoppen met het geven van bv dan moet je dat zeker doen, maar als ik je zo hoor ben je daar nog niet klaar voor.
Ik ben onlangs van 6/7 voedingen naar 2 gegaan omdat ik lichamelijk op was (nieuwe zwangerschap) en ik vind het heeeeerlijk. Hij slaapt 鈥榮 nachts nu ook beter door, waarschijnlijk omdat hij overdag veel meer eet (hij groeide ook niet goed).
Wil je dat we meedenken over die redenen die je noemt om te stoppen of wil je stoppen met het geven van bv en ervaring van andere gestopte moeders?
gisteren
Reactie op Celiny87
Als je wil stoppen met het geven van bv dan moet je dat zeker doen, maar al ...
Ik wil stoppen en zoeken inderdaad ervaringen van andere moeders die ook zijn gestopt na een lange periode van borstvoeding. Ik snap de berichten dat ik er dan niet aan toe ben en dat ik gewoon door kan gaan als ik dat wil. En dat snap ik maar dat wil ik niet meer. Maar dat maakt het nog niet makkelijk om te stoppen. Wel lief dat jullie zo mee denken!
gisteren
Reactie op Dani毛llevpk
Ik wil stoppen en zoeken inderdaad ervaringen van andere moeders die ook zi ...
Nou, in dat geval;
Je neemt je zoon helemaal niets af. Het is je gelukt om een jaar borstvoeding te geven! Er zijn heel wat vrouwen die dat maar al te graag voor elkaar hadden zien te krijgen. Ik hoop dat je trots op jezelf bent! 馃挭馃徎 en jouw zoontje heeft veeeeel meer aan een happy mom dan aan die paar keer borstvoeding nog! Voor hetzelfde geldt was je wel nu al zwanger geworden en was je productie gestopt daardoor.
Mijn tip; haal een lekkere (schommel)stoel! Ik geef mijn zoontje nu koemelk voor het slapen gaan. Ook een heerlijk momentje zo met zijn tweetjes 馃グ En een thermoskan met kamillethee mee naar boven voor 鈥榮 nachts, kan je als hij wakker wordt toch iets warms in zijn maagje stoppen.
Succes mommy! En het zijn ook gewoon hormonen he!
gisteren
Ik ben ook gestopt na een jaar borstvoeding en mis het nog iedere week. Mn dochter slaapt nu beter de nacht door sinds ik gestopt ben en ik was er echt aan toe dat mn lijf weer volledig van mij is. Ook werd ik weer ongesteld waardoor we weer willen gaan proberen zwanger te worden. Emotioneel mis ik het nog meerdere keren per week. Vooral overdag als ze comfort zoekt mis ik het troostende, het 1 op 1moment, ervan. De redenen van stoppen vergeet ik wel snel, het gevecht soms en het bijten.
gisteren
Toen mijn zoontje 7 maanden was ben ik per maand 1 voedingsmoment gaan vervangen voor gekolfde melk uit de vriezer of kunstvoeding. Zo heb ik in december nog een aantal weken alleen borstvoeding gegeven in de avond voordat hij naar bed ging. Ik vond het mooi om dit moment te stoppen ergens rond zijn 1e verjaardag, zodat ik een jaar gevoed zou hebben. Maar wanneer dan precies he? Vreselijk vond ik het om dat te beslissen. Maar een paar dagen voor zijn 1e verjaardag weigerde hij zelf de borst... toen besloten om het de avond erop niet meer te proberen. Ergens toch heel onverwachts en ik heb hier dagen huilbuien en slapeloze nachten van gehad. Alsof ik echt aan het rouwen was! Nu ben ik 3 weken later en voelt het echt helemaal oke. Ik ben super trots op wat we bereikt hebben en heb een ander avondritueeltje met hem bedacht. Het komt echt helemaal goed en het is heel normaal dat je emotioneel bent 鉂わ笍
gisteren
Reactie op Dani毛llevpk
Ik denk dat het beter is voor mijn nachtrust om te stoppen. En ik zou ook g ...
Ik hoop dat het helpt voor je nachtrust. Als je het met je man kan delen dat scheelt al. Hopelijk lukt het zwanger worden ook snel als je zwanger bent stopt de productie vaak toch. Dan word het even emotioneel maat je kunt er met je kindje over praten en het uitleggen 鈽猴笍. Je ontneemt je kindje niks. Je hebt al je best gedaan het is ook belangrijk aan jezelf te denken als het niet meer gaat. Veel geluk!
7 uur geleden
Reactie op Celiny87
Hoe was je laatste ochtendvoeding?
Wat lief dat je het vraagt! Een beetje verdrietig maar wel goed. Er komt nu ook niet zoveel meer uit dus mn zoon was ook e snel klaar mee. Hij drinkt de andere melk nu ook veel beter dus dat is fijn.
Het helpt om de lieve reacties van jou en de andere dames te lezen. Ik heb ook lang iets moois gedaan voor mn zoon. En het eind van een hoofdstuk is altijd lastig maar het brengt ook een nieuw hoofdstuk met zich mee. Vanavond zaten mijn man, dochter en zoon samen op bed. Terwijl de kinderen melk dronken was mijn man een verhaaltje aan het lezen. Dat beeld vond ik zo mooi dat is daar ook emotioneel van werd maar dan positief. Blijkt dat ik ook ongesteld moest worden dus dat zal de hormoonspiegel en daarmee de emoties ook wel be茂nvloed hebben 馃槣
Maar heel lief van al die reacties. Het is fijn om online zo'n supportgroep te hebben 鉂わ笍