26 Reacties

vorig jaar

putje die ik in enkel druk blijven paar minuten staan

vorig jaar

Ik zou toch gewoon even bellen, zeker zo net voor het weekend.

vorig jaar

Ja bellen 😬! Bij mij was dit dus wel een teken dat het zwangerschapsvergiftiging was. Hoeft niet, meer zwangere vrouwen houden veel vocht vast, maar het is zeker wel iets om na te laten kijken.

vorig jaar

Reactie op Micky | 24baby

Ja bellen 😬! Bij mij was dit dus wel een teken dat het zwangerschapsvergif ...
had je ook andere klachten naast dit of niet?

vorig jaar

Reactie op emms2821

had je ook andere klachten naast dit of niet?
Yes. Tinteling in de vingers, (lichte) hoofdpijn en niet helemaal meer scherp zien. Maar de klachten kunnen wel echt bij iedereen verschillen. Ik heb het op het moment in een vrij ernstige vorm (net een paar dagen in het ziekenhuis gelegen), dus ik had mijn bingokaart wel vol qua klachten 😬

vorig jaar

Altijd bellen!

vorig jaar

Ik heb precies hetzelfde als jij (behalve tweeling). Toch gebeld en langsgegaan gisteren. Alles was gelukkig goed en bloeddruk ook, maar liever dat je het zeker weet dan dat je je druk maakt.

vorig jaar

Ik zou als ik jouw was gewoon bellen, ik had vanochtend een bloeddruk van 144/90 en ik moest toch langskomen. In het ziekenhuis perfecte bloeddruk, de dag ervoor was ik er nog en hebben ze mijn urine gecheckt, deze was goed en geen eiwitten gevonden. Beter 1× teveel dan 1× te weinig!

vorig jaar

Ik ben de 16e opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Enkel zag toen zo uit. Laat je maar voor de zekerheid goed nakijken 🙏

vorig jaar

Reactie op Cherry1998

Ik ben de 16e opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Enkel zag toen zo ui ...
ook andere klachten of enkel vocht?

vorig jaar

Reactie op emms2821

ook andere klachten of enkel vocht?
Hoge bloeddruk, verder niks. dag na ziekenhuis opname heel ziek geworden. Braken, hoofdpijn.

vorig jaar

Reactie op Cherry1998

Hoge bloeddruk, verder niks. dag na ziekenhuis opname heel ziek geworden. B ...
oh oei, ja daarom hou ik bloeddruk nog even goed in gaten meerdere dagen per dag. Ga zondag sowieso even bellen en mocht bloeddruk al gaan stijgen eerder

vorig jaar

Reactie op emms2821

oh oei, ja daarom hou ik bloeddruk nog even goed in gaten meerdere dagen pe ...
Veel succes 🍀

vorig jaar

Echt even bellen hoor! Bij mij was dit met een eerdere zwangerschap samen met andere symptonen zoals slecht voelen en flitsen zien een teken van zwangerschapsvergiftiging met 37 weken. Bloeddruk was precies zoals jou ook op het randje maar toch werd ik direct ingeleid omdat mijn eiwitwaardes in urine en bloed te hoog waren.

vorig jaar

Reactie op Mxxy

Echt even bellen hoor! Bij mij was dit met een eerdere zwangerschap samen m ...
oei! Ja ik ben nu op controle dus ben benieuwd! Eiwit in urine gaf ook een + aan hier net maar is nu op lab dus hopelijk valt het mee

vorig jaar

Reactie op emms2821

oei! Ja ik ben nu op controle dus ben benieuwd! Eiwit in urine gaf ook een ...
Ik duim even mee! Houdt ons op de hoogte :)

vorig jaar

Reactie op emms2821

oei! Ja ik ben nu op controle dus ben benieuwd! Eiwit in urine gaf ook een ...
Ik duim ook mee (ook een ex-zwangerschapsvergiftiging mama hier)! Ik had 1,5 week geleden een test en die was negatief! Dus ik help mee hopen!

vorig jaar

eiwitwaardes mogen niet boven 0,3 zijn en ze staan op t moment op 0,29 🫠 dus net net niet, ze zei dat er nog goed vanaf kwam maar moet maandag terug om nogmaals naar te kijken in de hoop dat het niet gestegen is.. maar hou me hart vast toch een beetje

vorig jaar

Dat is dan denk ik je EKR waarde? Bij 3 is hij te hoog en 7 pre eclampsia. Bij mij schommelt de waarde de hele zwangerschap al tussen de 1 en de 3 dus het echt alle kanten op! Zo was die vorige maand 3 en afgelopen maandag weer 1.6. Het hoeft niet direct iets te zeggen, we duimen verder. Blijf er rustig om, is ook goed voor de bloeddruk :)

vorig jaar

Reactie op Mxxy

Dat is dan denk ik je EKR waarde? Bij 3 is hij te hoog en 7 pre eclampsia. ...
Dat is toch een beetje geruststellend!! Hopelijk bij mij ook dan misschien wel hetzelfde als bij jou!