26 Reacties
ADMIN
vorig jaar
Ja bellen 😬! Bij mij was dit dus wel een teken dat het zwangerschapsvergiftiging was. Hoeft niet, meer zwangere vrouwen houden veel vocht vast, maar het is zeker wel iets om na te laten kijken.
ADMIN
vorig jaar
Reactie op emms2821
had je ook andere klachten naast dit of niet?
Yes. Tinteling in de vingers, (lichte) hoofdpijn en niet helemaal meer scherp zien. Maar de klachten kunnen wel echt bij iedereen verschillen. Ik heb het op het moment in een vrij ernstige vorm (net een paar dagen in het ziekenhuis gelegen), dus ik had mijn bingokaart wel vol qua klachten 😬
vorig jaar
Ik zou als ik jouw was gewoon bellen, ik had vanochtend een bloeddruk van 144/90 en ik moest toch langskomen. In het ziekenhuis perfecte bloeddruk, de dag ervoor was ik er nog en hebben ze
mijn urine gecheckt, deze was goed en geen eiwitten gevonden. Beter 1× teveel dan 1× te weinig!
vorig jaar
Ik ben de 16e opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Enkel zag toen zo uit. Laat je maar voor de zekerheid goed nakijken 🙏

vorig jaar
Reactie op emms2821
ook andere klachten of enkel vocht?
Hoge bloeddruk, verder niks. dag na ziekenhuis opname heel ziek geworden. Braken, hoofdpijn.
vorig jaar
Reactie op emms2821
oh oei, ja daarom
hou ik bloeddruk nog even goed in gaten meerdere dagen pe ...
Veel succes 🍀
vorig jaar
Echt even bellen hoor! Bij mij was dit met een eerdere zwangerschap samen met andere symptonen zoals slecht voelen en flitsen zien een teken van zwangerschapsvergiftiging met 37 weken. Bloeddruk was precies zoals jou ook op het randje maar toch werd ik direct ingeleid omdat mijn eiwitwaardes in urine en bloed te hoog waren.
vorig jaar
Dat is dan denk ik je EKR waarde? Bij 3 is hij te hoog en 7 pre eclampsia. Bij mij schommelt de waarde de hele zwangerschap al tussen de 1 en de 3 dus het echt alle kanten op! Zo was die vorige maand 3 en afgelopen maandag weer 1.6. Het hoeft niet direct iets te zeggen, we duimen verder. Blijf er rustig om, is ook goed voor de bloeddruk :)