7 Reacties

3 dagen geleden

Net gesprek gehad. Wij kiezen voor badbevalling in het ziekenhuis juist ivm medicatie.

3 dagen geleden

Mijn eerste bevalling was in het ziekenhuis in bad. Ik ging er met 5 cm ontsluiting heen en het bad stond al lekker warm klaar. Uiteindelijk zette de ontsluiting niet door bij 8 cm en moest ik er dus uit omdat mijn vliezen werden gebroken op bed. De laatste 2 cm ging snel maar de persweeën kwamen niet. Het was voor mij heel fijn om in het ziekenhuis te zijn omdat ik anders thuis uit bad zou moeten gaan en in badjas (?) nog naar het ziekenhuis had gemoeten. De weeën opvangen in bad was trouwens wel heerlijk. Je zware lijf voelt even niet meer zwaar en de warmte helpt ontspannen tussen de weeën door! Pijnstilling ook niet gemist moet ik zeggen. Tuurlijk is het geen pretje, maar ik wil het deze keer weer zo doen. Dan graag wel met persweeën, lijkt me toch makkelijker. 😉

3 dagen geleden

Ik wilde heel graag thuis bevallen maar werd medisch. Ik mocht in ziekenhuis in het bad. Dat max 20 min volgehouden. Vond het helemaal niet ontspannen. Was echt verschrikkelijk, kon de weeën niet weg puffen. En was bloedheet. Dus nee weer lekker op bed. Ondanks super lange bevalling, geen pijn ervaren.

3 dagen geleden

Pijn, duurtijd en hoe je je erbij zal voelen, kan je niet op voorhand weten of inschatten. Voor mij persoonlijk waren de buik- en rugweeën goed te doen, zolang ik kon rondlopen. Weeën opvangen in bad leek me op papier best chill, maar werkte dus totaal niet voor mij (zitten/liggen was veel pijnlijker). Tot 6cm ontsluiting voelde het voor mij heel haalbaar (maar dat is het zeker ook niet voor iedereen). Daarna raakte een zenuw in mijn lies bekneld, waardoor ik alleen nog het gevoel had dat mijn dijbeen in de fik stond. Zelfs de weeën voelde ik er niet meer door.. Ik woon in België en daar beval je standaard in een ziekenhuis, dus kon ik gelukkig vlot epidurale verdoving krijgen om de pijn in mijn bovenbeen weg te nemen.

3 dagen geleden

Badbevalling gehad thuis. Laatste 3kwartier ingezeten van de bevalling en het was voor mij een verademing. Tijdens een wee had ik het erg warm en ging ik op handen en knieën boven het water zitten en tussendoor had ik het koud en kon ik bijkomen door over de opblaasbare rand van het bad te hangen. Hoop deze keer weer dat het bad op tijd vol is 😉

3 dagen geleden

Mijn eerste bevalling begon met langdurig gebroken vliezen. Daardoor werd ik medisch. Ik had zelf wel weeën maar die zetten niet genoeg door dus werd ik bijgestimuleerd. Daardoor kreeg ik continue weeënstormen. "Gewone" weeën kon ik goed opvangen. Die weeënstormen vond ik niet te doen. Toen een ruggenprik gehad die helaas niet hoog genoeg werkte voor mijn rugweeën. Werd uiteindelijk een vacuüm verlossing. Kijk er wel heel positief op terug er werd goed met me meegedacht. Tweede bevalling begon na strippen. Weer rugweeën die niet snel genoeg achter elkaar kwamen waardoor de bevalling niet genoeg vorderde. Was wel heel fijn om de eerste helft thuis te doen met mijn eigen verloskundige. Vond die weeën goed op te vangen. Uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan. Vliezen gebroken wat ook in een weeënstorm resulteerde. Ondanks volledige ontsluiting geen persweeën. Na lang zeuren kreeg ik een remifentanil pompje. Uiteindelijk ook in een vacuümextractie geëindigd. Nu voor de 3e ben ik medisch ivm te veel vruchtwater. Ik zou me er eigenlijk niet al te druk om maken waar je wilt bevallen. Natuurlijk moet je er wel over nadenken. Maar als de bevalling spontaan begint begin je toch thuis en komt eerst je eigen verloskundige. Dan kijk je gewoon hoe het gaat. Je gaat toch pas naar het ziekenhuis als alles goed doorzet, dus je zit sowieso met weeën in de auto. Je kunt altijd nog kiezen om naar het ziekenhuis te gaan, dat hoef je helemaal niet van tevoren 100% zeker te weten. En zeker bij een eerste bevalling is de kans nou eenmaal groot dat je toch nog medisch wordt. Maar je kunt het gewoon proberen thuis. Als je pijnstilling wilt ga je alsnog naar het ziekenhuis. Als je daar al bent gaat het niet per se sneller. Er moet personeel zijn, je moet eerst een tijd aan de ctg, ze moeten infuus prikken, katheter inbrengen etc. Of je nou in het ziekenhuis wacht of dat je verloskundige belt als je thuis vertrekt maakt niet zo gek veel uit. Mits je een beetje in de buurt van het ziekenhuis woont.

2 dagen geleden

Mijn eerste bevalling was gewoon in het ziekenhuis met pijnbestrijding. Voorafgaand heb ik zowat de halve nacht op de douchekruk onder de douche gezeten want dat vond ik enorm schelen in de pijn. Mijn 2e bevalling was in de geboortehuis van zh en wilde ik daarom graag in bad, niet persee om daar echt te bevallen, maar puur voor de weeën. Toen het zo ver was om te persen wilde ik er niet meer uit en is onze zoon in bad geboren. Ik heb dit als erg prettig ervaren. Voor de 3e zou ik dit dus weer willen, indien mogelijk ☺️