10 Reacties
21 dagen geleden
Ik heb zelf ook een voorliggende placenta. Ik moet zeggen dat ik de baby wel echt vaker dan twee keer per dag voel, ene dag wel meer/harder dan de andere dag. Neem je soms ook echt de tijd om te voelen? Even een paar uur gaan liggen bijvoorbeeld? Ik merk het wanneer ik werk bijvoorbeeld minder dan wanneer ik bewust er op let en ga voelen.
Ik had onlangs een dag dat ik de baby ook niet voelde, toen ben ik naar de vk geweest, gelukkig was alles goed. Was ook veel aan het bewegen wat we konden zien terwijl ik het niet voelde, zij gaf aan dat door het vele vruchtwater nog en de voorliggende placenta de bewegingen gewoon soms heel klein/amper voelbaar zijn.
Weet niet of je er wat aan hebt hoor, het kan in ieder geval erg vervelend zijn die placenta…. Succes!!
21 dagen geleden
Reactie op PleunO95
Ik heb zelf ook een voorliggende placenta. Ik moet zeggen dat ik de baby we ...
Ze hebben vandaag alles helemaal nagekeken en alles is goed, ook de hoeveelheid vruchtwater... ik lig regelmatig gewoon rustig op de bank , beetje serie kijken maar dan nog steeds voel ik niks .. en dat snap ik niet.. op de ctg is te zien dat ze heel bewegelijk is maar ik voel het niet
21 dagen geleden
Reactie op Hopefull87
Ze hebben vandaag alles helemaal nagekeken en alles is goed, ook de hoeve ...
In ieder geval fijn dat alles goed is!! Maar aan vasthouden en vertrouwen op je lichaam, hoe lastig dat soms ook is…. Heel koud drinken kan ook helpen hoorde ik om beweging te activeren.
20 dagen geleden
Ik ben 27+5 en voelde mijn baby regelmatig, sommige dagen echt aan het rollen andere dagen wat stiller. De afgelopen week voel ik echter niet heel vaak meer duidelijke bewegingen en lijkt hij niet meer te tollen. Ik voel nu ook meer plopjes een paar keer per dag als ik erg rustig zit (geen grote punches). Mijn placenta ligt ook voor.
Wel heel fijn om te lezen dat het goed zit met jouw meisje. Ik heb vrijdag een check-up en dan heb ik ook wat meer inzicht.
16 dagen geleden
Hier 3 zwangerschappen gehad waarbij de placenta voor lag. Ik kan heel goed begrijpen dat je er niet gerust op bent, ik had dit ook en ben regelmatig naar het ziekenhuis geweest om een ctg te maken. Zelf was ik heel opgelucht toen ik de meiden in mijn armen lagen. Als baby waren ze heel rustig en sliepen ze hele
dagen. Denk dat dat al tijdens de zwangerschappen was.
14 dagen geleden
Reactie op Anouk Michelle
Hier 3 zwangerschappen gehad waarbij de placenta voor lag. Ik kan heel goed ...
Hoe waren ze tijdens de ctgs? Mijn kleine meid is namelijk gewoon heel bewegelijk tijdens de ctgs, alleen ik voel het niet helaas
14 dagen geleden
Reactie op joycepr
Ik heb precies hetzelfde, morgen 30 weken. Voel haar amper en soms dagen ni ...
Maakt heel onzeker inderdaad.. en we hadden de eerste 20 weken al hoop onrust ,omdat ik besmet was geraakt met 5e ziekte zonder dat jk het wist... maar wat gek dat je om de dag maar ctg hoeft .. hier komen ze n u al een week iedere dag en op woensdag moet ik naar het ziekenhuis ervoor
14 dagen geleden
Hi iedereen,
Ik ben momenteel 28,5 weken en placenta ligt achter. Maar ik heb het zelfde, voel soms propjes maar baby voel ik verder niet zoals eerst.