13 Reacties
7 maanden geleden
En als je gewoon dezelfde wakkertijd aanhoudt als overdag? Mijn zoontje kan s avonds zeker niet langer wakker zijn dan overdag.
Juist als hij oververmoeid is wordt bedtijd vaak lastig en wordt hij s avonds vaak wakker.
7 maanden geleden
Reactie op sytskeanne
En als je gewoon dezelfde wakkertijd aanhoudt als overdag? Mijn zoontje kan ...
Ja ik probeer hem dus gewoon naar bed te brengen en/of te voeden wanneer hij die signalen geeft (vaak inderdaad op de tijden van overdag). Maaaaaar dat geeft dus die enorme strijd. Hij slaapt uiteindelijk (na die hele strijd) vaak bijna precies op de tijd die de app had aangegeven 😅. Vandaar dat ik er niks van snap haha
7 maanden geleden
Reactie op GMB..
Ja ik probeer hem dus gewoon naar bed te brengen en/of te voeden wanneer hi ...
En heb je al geprobeerd precies de app te volgen? En dus die eerste slaapsignalen te negeren? Kan het zijn dat hij 's avonds gewoon meer/vaker wil drinken?
7 maanden geleden
Hier hetzelfde! Helaas geen tips, maar het viel mij ook op. Vind het wel bizar hoe de voorspellingen kloppen.
7 maanden geleden
Hier ook een beetje hetzelfde, maar heb ook het idee dat het aan haar leeftijd nu ligt (4 maanden en 1 week). Voorheen kon ik 30 minuten van te voren beginnen aan het bed ritueel en dan sliep ze op het goede moment. Nu is het ook wat meer een strijd en wil ze vaak nog een fles. Verder echt een geweldig app, ik verbaas me er telkens weer over hoe goed het werkt.
7 maanden geleden
Ja hier ook!
Ik ben me gaan verdiepen over slaapdruk en oververmoeidheid. Ik merkte dat de oververmoeidheid het overnam van de slaapdruk. Haar avond duurde dan gewoon te lang voor de prikkels die ze nog aan kon.
Ik maak haar nu (tegen mijn principes in) smorgens altijd tussen 6.30-7.00 wakker, waardoor ze savonds tussen 18.30-19.00 gaat slapen (wat napper dan dus ook nu aangeeft). Dit matcht wel met mijn dochter en haar slaapdruk. Doen dit nu een ruime week en merkte echt gelijk de eerste avond verschil! Zij komt nu meer tot slaap en wij hebben nu weinig strijd met het avondritueel, ene keer gaat wel beter dan de andere keer natuurlijk.
Wij volgen inderdaad ons dochtertje volledig en vullen het dan in in de app omdat we zo getobt hebben met onze dochter & slapen & voeden, om zo meer inzicht te krijgen. De dutjestijden komen niet altijd overeen, maar bedtijd vrijwel altijd.
Weet niet of je al geprobeerd had iets vroeger op te staan met je kindje?
7 maanden geleden
Reactie op WilmaB92
Misschien kan je hier ook nog naar kijken

Waar staat dit?
7 maanden geleden
Ik heb ook napper, en ben er ook erg tevreden over. 9 van de 10 keer klopt het ook gewoon! Teminste ongeveer.
Het voor mij een fijne rode draat zodat ik ongeveer weet waneer slaapenstijd is. En ik daar voor mij op inspelen kan in zo verre mogelijk.
Maar soms valt onze baby ook eerder of later in slaap. Bv in de auto ofzo. Wat ik wel moet zeggen, napper weet nartulijk niet waneer je baby is dwars zit, sprongetje ofzo. Mijn baby is nu 5 maanden en sinds dan gaat napper er ook vanuit dat die nog maar 3 slaapjes nodig heegt ipv 4. Dat verschillend nog wel eens per dag.