15 Reacties

8 maanden geleden

Mijn partner en ik doen samen belastingaangifte en daarin staat het bij ons.

8 maanden geleden

Volgens mij is die afgeschaft vanaf 2025? Voor onze oudste dochter ontvangen we dat wel, maar voor de jongste dus (helaas) niet meer

8 maanden geleden

Ik hoorde dat het automatisch gaat… dus ik ga ervan uit :)

8 maanden geleden

Gaat automatisch. Onze oudste is geboren in juli 2022. Dus bij de aangifte van 2023 (in 2024) kwam dit er automatisch bij te staan

8 maanden geleden

Reactie op Chey0907

Mijn partner en ik doen samen belastingaangifte en daarin staat het bij ons ...
Hoebedoel je samen? Op 1 naam of toch apart? En dan zou ik het volgend jaar moeten aanvragen of?

8 maanden geleden

Reactie op MarMaya

Volgens mij is die afgeschaft vanaf 2025? Voor onze oudste dochter ontvange ...
De afschaffing van de inkomensafhankelijke combinatiekorting zal plaatsvinden per 2027 en niet per 2025. De Tweede Kamer heeft daartoe een amendement aangenomen. Datzelfde amendement wijzigt ook het overgangsrecht. Er komt een afbouw in negen stappen voor alle ouders die op basis van hun gezinssituatie recht hebben op de IACK, ook als het kind na 31 december 2024 is geboren. Uiteindelijk is de IACK dan per 1 januari 2035 uitgefaseerd.

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Gaat automatisch. Onze oudste is geboren in juli 2022. Dus bij de aangifte ...
Oke onze zoon is in Januari geboren, kan ik het dan nu al vinden in de aangifte op pas volgend jaar?

8 maanden geleden

Oke onze zoon is in Januari geboren, kan ik het dan nu al vinden in de aang ...
Nee aangezien je nu aangifte doet over 2024. Samen, je hebt met een kindje een fiscaal partner (dus je doet gezamelijk aangifte). Je geeft aan wie je partner is. Heb je dit jaar over 2024 geen fiscaal partner aangegeven? Bij de aangifte van 2025 (dus volgend jaar) zal dit automatisch er inkomen. Je hoeft dit niet aan te vragen.

8 maanden geleden

Reactie op MarMaya

Volgens mij is die afgeschaft vanaf 2025? Voor onze oudste dochter ontvange ...
Het geldt ook niet per kind, er is dus geen extra korting voor een tweede of volgend kind.

8 maanden geleden

Automatisch bij de belastingaangifte

8 maanden geleden

Mijn zoontje is nog op de valreep geboren in 2024.. op 29 december. Kon ik dit ergens aangeven bij de belastingaangifte dan? Of valt het dan pas onder de aangifte van volgend jaar?

8 maanden geleden

Reactie op joanne1122

Mijn zoontje is nog op de valreep geboren in 2024.. op 29 december. Kon ik ...
Voorwaarden IACK: Uw kind staat ten minste 6 maanden in 1 kalenderjaar bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres. pas volgend jaar dus recht op IACK over 2025

8 maanden geleden

Reactie op M_1986

Voorwaarden IACK: Uw kind staat ten minste 6 maanden in 1 kalenderjaar bij ...
Dankje!

8 maanden geleden

Je kunt het ook al aanvragen mocht je dat willen: U vraagt de korting aan via uw belastingaangifte. Als u de korting alvast maandelijks wilt krijgen, vraagt u een voorlopige aanslag aan. Beide formulieren vindt u op Mijn Belastingdienst.

8 maanden geleden

Reactie op FB24

Je kunt het ook al aanvragen mocht je dat willen: U vraagt de korting aan ...
Maar dan moet je alsnog aan de voorwaarden voldoen: Uw kind staat ten minste 6 maanden in 1 kalenderjaar bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.