17 Reacties

6 maanden geleden

Hoi, ik ben bij de ggd geweest voor eczeem in haar nek. Die stuurde mij door naar de dokter en heeft hormoonzalf voorgeschreven. Ik merk gelijk verlichting. Ze krabt er niet meer aan.

6 maanden geleden

Je kunt het beste even naar de huisarts gaan. Stap 1 is vette zalf zoals cetomacogrol. Stap 2 is hormoonzalf. Als je dat goed volgens protocol smeert kan dat ook bij baby's veilig.

6 maanden geleden

Mijn zoontje had ook meerdere plekjes op zijn huid. Weet niet zeker of het eczeem is, maar bij ons hielp shea butter goed. Dat is natuurlijk. Wellicht kan je dat nog proberen voordat je hormoonzalf smeert?

6 maanden geleden

Ik zou ermee naar de huisarts gaan. Daar heb ik een zalfje gekregen en zelf smeer ik met vaseline Lanette tegen de droogte, daar zit verder geen toegevoegd spul in.

6 maanden geleden

Reactie op Putje

Mijn zoontje had ook meerdere plekjes op zijn huid. Weet niet zeker of het ...
Hier ook idd!

6 maanden geleden

Eerst kijken of het beter word mer een vette zalf, werkt dit niet dan hormoonzalf. En ook daarna als het weg is blijven smeren smeren. Hier 2 eczeem kindjes. Altijd goed om met huisarts te overleggen, ze hebben ook meer kans op ontwikkelen van allergieën. Dus op tijd beginnen met pinda en ei. Als de huid droog is, is Groningse badolie ook een aanrader en zo min mogelijk in bad of douche.

6 maanden geleden

Probitica en vlees bouillon deed hier wonderen

6 maanden geleden

Reactie op Mirrtie

Probitica en vlees bouillon deed hier wonderen
Welke probiotica hebben jullie gebruikt?

6 maanden geleden

Reactie op AAJvH

Eerst kijken of het beter word mer een vette zalf, werkt dit niet dan hormo ...
De darmen en eczeem hangt inderdaad samen met elkaar dus probiotica zou dan echt kunnen helpen. Altijd minimaal 3 maanden. Hormoon zalf zou ik mee uitkijken, en eerst zoeken op de thermen "verslaafd aan hormoon zalf" op internet. Is heel heftig spul. Dit bedoel ik niet om je af te kraken want lijkt me vreselijk als je kindje het heeft.

6 maanden geleden

Reactie op Selinaakt

Welke probiotica hebben jullie gebruikt?
Van vitakruid, de symflora, minimaal 3 maanden. En zag echt verschil met de vlees bouillon van kip. Heb bij de ecoplaza een hele kip gekocht, 15 minuten koken, 2 uur laten staan, uitzeven en bij elke voeding een thee lepel erbij, en dan een ijsklontje. Kokos olie kan ook nog verzachten. Ook kun je op internet zoeken op Thoclor Labs, de nr 1 variant, werkt heel goed!

6 maanden geleden

Met warm weer droog laten, kort douche, met lauw water en niet of dun smeren. Mocht je hapjes geven, avocado, kokos olie of ghee kan fijn zijn. Zijn alle tips die ik aan m'n klanten geef (huidsalon).

6 maanden geleden

Op insta realrootsandtummys en de groene vrouw is dan heel interessant voor je. Alles over de darmen en dus eczeem!

6 maanden geleden

Reactie op Mirrtie

De darmen en eczeem hangt inderdaad samen met elkaar dus probiotica zou dan ...
Uiteraard ga je niet zomaar met hormoonzalf smeren. Maar jeuk of wondjes en een open huid is ook vreselijk. Wij hebben hier echt alles geprobeerd. En hebben ook veelste laat hormoonzalf ingezet waardoor onze eerste heel slecht sliep van de jeuk. Daarom gaf ik ook aan eerst behandelen met vette zalf. Maar je kan beter niet te lang wachten want hoe meer plekken en meer zalf en hoe slechter het is. Hier gebruiken we misschien 2x per jaar hormoonzalf. Want uiteindelijk vind je je weg vaak wel on het onder controle houden. Hier is dat smeren smeren met vette zalf en zorgen dat de huid niet uitdroogt

6 maanden geleden

Reactie op Mirrtie

De darmen en eczeem hangt inderdaad samen met elkaar dus probiotica zou dan ...
Wij hebben ook ervaring met hormoonzalf bij de oudste. Vette zalf hielp niet afdoende. Hele rug zat er onder. Ik denk dat we uiteindelijk 2x in 1 jaar een weekje hebben moeten smeren. Later gewoon overheen gegroeid. Het werkt vaak heel goed en kans op bijwerkingen is met kort smeren echt heel klein.

6 maanden geleden

Ons meisje van 5 maanden zit onder de eczeem. We hebben eerst allerlei crèmes en zalfjes geprobeerd, maar niks hielp. Nu toch aan de hormoonzalf + Lanette zalf. Liever niet natuurlijk, maar hormoonzalf is beter dan eczeem.

6 maanden geleden

Reactie op WilmaB92

Ons meisje van 5 maanden zit onder de eczeem. We hebben eerst allerlei crèm ...
Dit was op z’n ergst. Lijkt met warm weer erger te worden.

6 maanden geleden

Ik adviseer jullie 1 ding kijk op delia skin master via instagram zei heeft hele goede zalven tegen eczeem