39 Reacties

één maand geleden

Volgens mijn verloskundige zorgt foliumzuur ervoor dat andere vitamines beter opgenomen worden, die je ook nodig hebt tijdens je zwangerschap. En kan het absoluut geen kwaad om het door te slikken.

één maand geleden

Het zit in mijn multivitamine, dus blijf het gebruiken.

één maand geleden

Nee wordt hier afgeraden. Advies is hier om te stoppen voor 13 weken .

één maand geleden

Reactie op M_1986

Nee wordt hier afgeraden. Advies is hier om te stoppen voor 13 weken .
Dankjewel voor uw reactie, heeft u ook een reden gekregen?

één maand geleden

Reactie op EsAaEn

Volgens mijn verloskundige zorgt foliumzuur ervoor dat andere vitamines bet ...
Dankjewel voor uw reactie!

één maand geleden

Reactie op opnieuwinverwachting

Het zit in mijn multivitamine, dus blijf het gebruiken.
Oké dankjewel voor uw reactie!

één maand geleden

Reactie op beau07

Dankjewel voor uw reactie, heeft u ook een reden gekregen?
Ja: Is niet meer noodzakelijk en geeft verhoogde kans op verkort lipband of tongriem. Sinds ze hier het advies geven om te stoppen voor 13 weken zien ze een grote fans En daarna zelf gaan googlen en het doorslikken van foliumzuuur de gehele zwangerschap wordt ook in verband gebracht met verhoogde kans op obesitas bij kinderen. En autisme.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ja: Is niet meer noodzakelijk en geeft verhoogde kans op verkort lipband o ...
*afname

één maand geleden

Nee alleen de eerste 3 maanden zoals aanbevolen. Het Voedingscentrum geeft overigens aan dat het niet schadelijk is om langer door te slikken. Daar is nog niet voldoende overtuigend bewijs voor. Maar het is dus ook niet nodig.

één maand geleden

Reactie op M_1986

Ja: Is niet meer noodzakelijk en geeft verhoogde kans op verkort lipband o ...
Dankjewel voor uw uitgebreide uitleg!

één maand geleden

Reactie op EsAaEn

Volgens mijn verloskundige zorgt foliumzuur ervoor dat andere vitamines bet ...
Dit klopt inderdaad. We hebben als vrouwen gewoon foliumzuur nodig en het kindje krijgt naar mijn idee echt niet meer dan nodig. We need it too

één maand geleden

Reactie op beau07

Dankjewel voor uw reactie!
Geen u zeggen hoor 😂

één maand geleden

Reactie op Christina293

Dit klopt inderdaad. We hebben als vrouwen gewoon foliumzuur nodig en het k ...
Wat geeft je het idee dat je kindje niet meer dan nodig krijgt? Ik ben gestopt inderdaad. Bij mn eerste was dit nog onbekend en de tongriem was zo kort dat ik geen bv kon geven uiteindelijk. Bij mn tweede gestopt en daar ging t wel goed. Geen sluitend bewijs, maar ik wil nooit meer onnodig een korte tongriem riskeren. Als je kv wil geven is het een minder grote issue.

één maand geleden

Reactie op EsAaEn

Geen u zeggen hoor 😂
Haha oke! Is automatisme 🤗

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Wat geeft je het idee dat je kindje niet meer dan nodig krijgt? Ik ben ges ...
Oh dan ga ik stoppen! Ik wil echt dolgraag borstvoeding geven🥰

één maand geleden

Reactie op beau07

Oh dan ga ik stoppen! Ik wil echt dolgraag borstvoeding geven🥰
Ja het is nog niet onomstotelijk bewezen, en ik kan me voorstellen dat sommigen er gevoeliger voor zijn dan anderen! Maar voor mij is stoppen beter.

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Ja het is nog niet onomstotelijk bewezen, en ik kan me voorstellen dat somm ...
Doen waar u zich goed bij voelt, dat telt!

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Wat geeft je het idee dat je kindje niet meer dan nodig krijgt? Ik ben ges ...
Omdat de soma zo werkt. Het is knap lastig om een vitamine overdosis te veroorzaken. Tuurlijk sommige vitamines ter uitzondering. Ons lichaam is zoveel slimmer dan men denkt. Ik slik 200mg. Dat is normaal. Heb ook nagevraagd bij de wetenschappers en ze zeggen dat het nooit bewezen is en ze het ook niet eens kennen. Net als andere argumenten blijft er gewoon niet sluitend bewijs voor.

één maand geleden

Reactie op Christina293

Omdat de soma zo werkt. Het is knap lastig om een vitamine overdosis te ver ...
Ik ben wetenschapper 😂. En een teveel aan foliumzuur kan ook problemen geven (voor volwassenen maar ook baby), maar dan hebben we het over hoeveelheden 2-5× zo hoog als 200mg. En klopt er is nog geen sluitend bewijs. Sowieso verwerkt elk lichaam vitamines ander. Er zijn wel verschillende indicaties. Wat iedereen ermee doet is aan haarzelf. Ik wilde alleen aangeven dat een korte tongriem erger kan zijn dan het klinkt😊

één maand geleden

Ik blijf wel doorslikken. Maar ga van de 400mg naar de 200mg. Ik ben veganistisch en krijg uit normale voeding niet genoeg binnen van mezelf en los van de zwangerschap heb je het in je dagelijkse leven ook gewoon nodig. Dit is dus bij mij de reden en volgens de verloskundige kon dit daarom ook geen kwaad bij mij