22 Reacties

4 maanden geleden

Ik woon in Stiens, verhuisd 4 jaar geleden voor studie, woonde in Noordholland (vlakbij Alkmaar) en zou heel graag mn kind fries opvoeden maar kan geen fries. Dus we zijn opzoek naar een oppas die fries kan

4 maanden geleden

Zwagerbosch, vlakbij de westereen 🤞🏼

4 maanden geleden

Yes hier ook een Friezin! Ik woon in hommerts. Ik heb al een zoon van 1.5 en nu zwanger van de tweede. Ik spreek fries met ons zoontje en mijn vriend Nederlands. Vandaag de eerste echo gehad en ik ben nu 10 weken zwanger. 🤰

4 maanden geleden

Ik woon in Leeuwarden. Nu 13 weken zwanger van mn eerste kindje

4 maanden geleden

Ik woon in damwoude! Ben nu 10 weken zwanger 😊

4 maanden geleden

Leuk allemaal! Ik ben zelf Nederlands opgevoed, maar m'n ouders sprake onderling altijd Fries, waardoor ik het wel al mijn hele leven hoor en dus ook wel kan spreken. Tot mijn verbazing ging ik tegen m'n dochters Fries spreken toen ze er waren. Mijn vriend spreekt denk ik 95% van de tijd Fries tegen ze. Ikzelf denk ik nu 50/50 Fries en Nederlands. De meisjes spreken het ook mooi een beetje door elkaar. Dan hoor ik Yente zeggen "hé Heitie. Heb jij die uit gedien?". Vind ik echt grappig.

4 maanden geleden

Reactie op DFB

Ik woon in Stiens, verhuisd 4 jaar geleden voor studie, woonde in Noordholl ...
Ik las de meisjes heel veel Fries voor, toen ze nog babies waren (nu zowel Fries als Nederlands). Denk dat dat heel veel voor de taal doet. Zelf Fries voorlezen is wellicht moeilijk, maar misschien zijn er wel veel filmpjes of opnames te vinden! Als je het niet kunt vinden, vind ik het stiekem zelfs wel leuk om filmpjes te maken van Jip en Janneke verhaaltjes die ik voorlees. (klinkt vast gek. Maar voorlezen is echt een beetje een hobby van me. Haha. Mijn meisjes zijn nu ook echt enorme boekenwurmen)

4 maanden geleden

Hier ook een Fries. Woon in Sneek. Kom oorspronkelijk uit Lemmer. Zelf spreek ik Fries mijn vriend niet maar die verstaat na 11 jaar alles haha. Wij hebben een dochtertje van 2jaar en 3maand. Ben nu 10+2 zwanger van nummer2.

4 maanden geleden

Ik woon in het dorp Nijland, tussen Bolsward en Sneek met man, bulldog en zoontje van 2.5. Nu 14+2 zwanger van de tweede

4 maanden geleden

Kollumerzwaag, heb in de jaren Fries geleerd (vriend is Fries) ik spreek half half tegen ons zoontje van 3 hij leert Fries en Nederlands door elkaar en gaat prima haha. Nu bijna 15 weken van de 2e

4 maanden geleden

Ik woon in Joure, dochter van 6 en 6.5 maand 😁 nu 11.3 zwanger van de 3e.

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Ik woon in Joure, dochter van 6 en 6.5 maand 😁 nu 11.3 zwanger van de 3e.
Daar ben ik opgegroeid 🙃😬😬😬. Woon je er al lang? En hoe oud ben je? 🤭😅

4 maanden geleden

Reactie op Ravne

Daar ben ik opgegroeid 🙃😬😬😬. Woon je er al lang? En hoe oud ben je? 🤭� ...
Leuk! Ik woon er nu 1.5 jaar ongeveer. M’n vriend is er wel geboren en getogen😂 ik ben 27

4 maanden geleden

Ik kom oorspronkelijk uit Lemmer, maar ik woon nu in het midden van het land in Achterveld. Ik praat wel Fries met mijn kinderen. 😃

4 maanden geleden

Reactie op Ravne

Ik las de meisjes heel veel Fries voor, toen ze nog babies waren (nu zowel ...
Voor peuters zijn de filmpjes van Tomke ook heel leuk!

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Leuk! Ik woon er nu 1.5 jaar ongeveer. M’n vriend is er wel geboren en geto ...
Grappig! Dan kan het zomaar zijn dat ik je vriend (of fam van hem) ken. Ik ben wel iets ouder met 34 jaar =)

4 maanden geleden

Reactie op Ravne

Grappig! Dan kan het zomaar zijn dat ik je vriend (of fam van hem) ken. Ik ...
Dat zou indd zomaar kunnen! Mijn vriend is bijna 33 dus wel rond dezelfde leeftijd

4 maanden geleden

Ja hier ook Fries 😊

4 maanden geleden

Reactie op Tas16

Dat zou indd zomaar kunnen! Mijn vriend is bijna 33 dus wel rond dezelfde l ...
Hahaha shit, nu wil ik echt weten wie het is. Hahah. Je kunt 'm altijd vragen of hij een Lycke kent 🤭.

21 dagen geleden

Ik woon in Drachten! In Friesland geboren en opgegroeid maar ouders, broer en zus komen uit 'Het Gooi' 😄 Dus niet Fries opgevoed! Inmiddels bijna 29 weken zwanger, 23 januari uitgerekend van ons eerste kindjes (een meisje🩷)!