22 Reacties
4 maanden geleden
Yes hier ook een Friezin! Ik woon in hommerts. Ik heb al een zoon van 1.5 en nu zwanger van de tweede. Ik spreek fries met ons zoontje en mijn vriend Nederlands. Vandaag de eerste echo gehad en ik ben nu 10 weken zwanger. 🤰
4 maanden geleden
Leuk allemaal!
Ik ben zelf Nederlands opgevoed, maar m'n ouders sprake onderling altijd Fries, waardoor ik het wel al mijn hele leven hoor en dus ook wel kan spreken.
Tot mijn verbazing ging ik tegen m'n dochters Fries spreken toen ze er waren. Mijn vriend spreekt denk ik 95% van de tijd Fries tegen ze. Ikzelf denk ik nu 50/50 Fries en Nederlands. De meisjes spreken het ook mooi een beetje door elkaar. Dan hoor ik Yente zeggen "hé Heitie. Heb jij die uit gedien?". Vind ik echt grappig.
4 maanden geleden
Reactie op DFB
Ik woon in Stiens, verhuisd 4 jaar geleden voor studie, woonde in Noordholl ...
Ik las de meisjes heel veel Fries voor, toen ze nog babies waren (nu zowel Fries als Nederlands). Denk dat dat heel veel voor de taal doet. Zelf Fries voorlezen is wellicht moeilijk, maar misschien zijn er wel veel filmpjes of opnames te vinden!
Als je het niet kunt vinden, vind ik het stiekem zelfs wel leuk om filmpjes te maken van Jip en Janneke verhaaltjes die ik voorlees. (klinkt vast gek. Maar voorlezen is echt een beetje een hobby van me. Haha. Mijn meisjes zijn nu ook echt enorme boekenwurmen)
4 maanden geleden
Ik woon in het dorp Nijland, tussen Bolsward en Sneek met man, bulldog en zoontje van 2.5. Nu 14+2 zwanger van de tweede
4 maanden geleden
Kollumerzwaag, heb in de jaren Fries geleerd (vriend is Fries) ik spreek half half tegen ons zoontje van 3 hij leert Fries en Nederlands door elkaar en gaat prima haha. Nu bijna 15 weken van de 2e
4 maanden geleden
Ik kom oorspronkelijk uit Lemmer, maar ik woon nu in het midden van het land in Achterveld. Ik praat wel Fries met mijn kinderen. 😃
4 maanden geleden
Reactie op Ravne
Ik las de meisjes heel veel Fries voor, toen ze nog babies waren (nu zowel ...
Voor peuters zijn de filmpjes van Tomke ook heel leuk!