93 Reacties
16 dagen geleden
Hier van gupje.com echt geweldige ontwerpen en je mag zelf van alles laten toevoegen dus bv broertjes en zusjes in de tekening etc. 125 euro voor enveloppen en 30 kaartjes inclusief verzending
16 dagen geleden
Ik zit even met mijn ogen te knipperen met het aantal kaarten. Ik zie 30 of 40 kaarten. Zijn jullie dan zo selectief met het versturen? Of kleine familie? Krijgt de rest een email of WhatsApp? Wie sturen jullie kaarten en vooral, wie niet?
Mijn achternicht (dochter van nicht) kreeg onlangs een baby > die stuurde helemaal geen kaart, WhatsApp plaatje. En van mijn nicht in Duitsland, geen kaart, mijn moeder wel, terwijl ik nota bene helemaal naar Duitsland ben gereden met cadeau om te ventje te zien.
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Ik zit even met mijn ogen te knipperen met het aantal kaarten. Ik zie 30 of ...
Ik heb een hele grote familie en wij sturen inderdaad geen kaarten aan neven en nichten (van ooms en tantes kant dan). Niemand doet dat bij ons.
Wel ooms en tantes en natuurlijk eigen broers en zussen en verder vrienden en wat kennissen.
Als ik al mijn neven en nichten zou moeten sturen zou het richting de 100 kaarten gaan denk ik😅
Maar heeft er vast ook mee te maken hoe hecht je familie is, wij zien onze neven en nichten nooit. Wij komen denk ik richting de 60 kaarten.
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Hier een kleine familie! Mijn man heeft 1 oom en 1 tante (beide geen kinderen). Ik heb wel 7 ooms/tantes en zij hebben allemaal 2/3 kinderen, mijn neven en nichten zijn wel een stukje ouder dan ik, rond de 40 al. Zij stuurden geen geboortekaartjes naar alle ooms en tantes dus ik volg dat voorbeeld aan die kant van de familie. Verder heb ik een bescheiden vriendengroep dus dat scheelt ook. Wij zitten ook rond de 30 kaartjes. Ook met hem oog op de ongeschreven regel, wie een kaartje ontvangt komt op kraambezoek. Ik zie ooms en tantes nooit, ook niet op verjaardagen. Dan hoef ik ze ook niet in m’n kraamtijd te zien 🙈. Mijn ouders sturen wel een appje in de familieapp denk ik haha.
16 dagen geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Ik weet niet of je echt een mooie envelop wil, maar anders zou ik zeker een ...
Thanks, maar ik ontwijk bestellen uit China, steun liever Nederlandse bedrijven🙈
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Nou hebben wij een hele kleine familie, maar als ik een mega familie zou hebben zou ik ook zeer selectief zijn hoor! Waarom daar mega veel geld aan uitgeven terwijl mensen m na een paar weken in de kliko gooien? Zo zonde…
Ik kreeg wel op m’n kop, was goede vrienden van mn ouders vergeten (I blame hormones) maar ik zie die mensen eigenlijk ook nooit en vind ze niet leuk. Maar ze waren helemaal gepikeerd en kreeg daarom ook expres geen kadootje van ze… achja. Twijfel nu of ik ze met de tweede nu wel een kaartje ga sturen hahaha.
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Wij hebben er veel meer nodig, maar had het nu even vergeleken met het voorbeeld van Anano12
16 dagen geleden
Ah oké, kleine familie snap ik en al helemaal als je ze nooit ziet. Maar sturen jullie naar: Je eigen buren, je werk, je (oud)collega's, of zakenrelaties, buren / goede vrienden van je ouders?
Mijn familie is hecht en ook groot, groot deel woont ook in buitenland, Duitsland en Suriname. Niet iedereen komt op kraamvisite, maar de meeste sturen wel een kaart (met cadeau of geld) terug.
Postzegels zijn ook kak-duur geworden hè en in 2025 weer duurder, ik ga eind van het jaar maar vast kopen 🙃
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Om even een ander geluid te laten horen: wij hebben 125 kaartjes besteld, voor 370 euro inclusief enveloppen en sluitzegels. We hebben allebei een grote vriendenkring, en mijn vriend heeft ook een vrij grote familie. Daarnaast gaan we met 35 weken zwangerschap verhuizen, dus alle huizen in de straat (zijn er maar 9) krijgen er ook eentje, leek ons een leuke kennismaking. Voor mij staat een kaartje ontvangen overigens zeker niet gelijk aan kraambezoek verwachten!
16 dagen geleden
Reactie op fentje83
Ah oké, kleine familie snap ik en al helemaal als je ze nooit ziet. Maar st ...
Wij sturen wel naar goede vrienden van ouders die wij zelf van vroeger ook kennen, ‘nieuwe’ vrienden die wij zelf niet echt kennen, sturen wij geen kaartje naar. Buren ook enkel mensen in de straat waar we iets mee hebben. Naar het werk sturen we gewoon 1 algemeen kaartje, dat hebben onze collega’s ook gedaan.
15 dagen geleden
Wij hebben altijd onze kaartjes besteld op https://hippe-geboortekaartjes.nl/ , altijd tevreden over
geweest en keuze genoeg!
15 dagen geleden
Reactie op fentje83
Selectief met versturen inderdaad. Ik vind het zonde van de kosten omdat de meeste mensen het kaartje weggooien en de kosten zijn niet niks en zeker de postzegels erbij. We sturen een online variant naar de rest en alleen naar de hechte familie en allerbeste vrienden het kaartje. Als ik kijk naar mijn vriendinnengroep heeft het grootste deel zelfs alleen een online variant gestuurd of zelfs helemaal geen kaartje laten ontwerpen (scheelt weer wat kosten die naar luiers kunnen).
15 dagen geleden
Reactie op fentje83
Ah oké, kleine familie snap ik en al helemaal als je ze nooit ziet. Maar st ...
Ik heb ze ook al besteld via de website van PostNL. Dan kun je geboortezegels bestellen wel zo gezellig. Die zijn niet duurder dan normale zegels.
15 dagen geleden
Reactie op M_1986
Ik heb ze ook net besteld.
Wat een prijsverschil al met 2 jaar geleden 🫣
Tot 7 januari kun je nog kerstzegels gebruiken😅 ik ben eind januari uitgerekend maar had ze denk ik wel gebruikt als dat kon. Binnen 4 dagen bezorgen is mij snel genoeg.
15 dagen geleden
Zelf ben ik uitgekomen op deze site: https://studiopie.nl
Heeft super mooie kaarten om uit te kiezen en ook zelf te ontwerpen 🥰