7 Reacties
19 dagen geleden
Ik zou kijken naar wat items in een lagere prijsklasse, zodat je ook vat hebt op die items en geef je mensen die wat minder willen uitgeven ook een keuze.
Je kan denken aan hydrofieldoeken, rompertjes of kleding in een wat grotere maat, speelgoed. Zelf vind ik een voetenzak voor in de maxicosi ideaal.
19 dagen geleden
Het is leuk om het verschil tussen Belgie en Nederland te zien. Familie van mij uit België vroeg (en kreeg) de hele babyuitzet die op het lijstje stond, inclusief kolfapparaat. In Nederland staan er vaak wat kleinere cadeaus op.
Op mijn lijstje staan dingen variërend van €5 tot €50, zo is er voor ieder wat wils. De hele inboedel hebben we al, dus het gaat inderdaad om cadeautjes als speenkoord, wagenspanner, gepersonaliseerde kapstok, gepersonaliseerde vlaggetjes, ledikantlakentje, bijtspeeltjes, boekjes.
19 dagen geleden
Je kan beter een cosleeper als mozeswiegje als je borstvoeding geeft. En zon stoel pas echt kopen als ze kunnen zitten. Voor eerste periode de box, ledikant, draagxak of cosleeper gebruiken als je handen wilt vrij hebben. Borstkolf krijgen is niet handig, als je aanvullend verzekerd bent kun je een deel terugkrijgen, dus zou zonde zijn vh geld van degene die het cadeau doet. Wieglakend en dekens hebben wij niet gebruikt, we hebben gelijk slaapzak aan gedaan. Wat wel handig en leuk is cadeau te krijgen zijn inbaker handdoeken, hydrofiel doeken en boekjes. Ik vind persoonlijk dit alles hier nogal duur als ik een niet hartsvriendin zou zijn.
19 dagen geleden
Reactie op Melaniejochem
Je kan beter een cosleeper als mozeswiegje als je borstvoeding geeft. En zo ...
Denk dat sowieso verschillend is voor iedereen.
Kraamzorg wil in de kraamweek geen slaapzak gebruiken dus wieg lakens en deken hier wel nodig.
Borstkolf inderdaad achteraf een kolf consult doen. Dure sterilisator is nergens voor nodig.
Draagzak hier nooit gebruikt maar wel de schommelstoel. Dat was hier echt een must.
Inbakerdoek zou ik alleen kopen als het nodig is.