38 Reacties

4 dagen geleden

Siem 14-11-24 32+2 2113 gram Na een lange bevalling (33 uur vanaf begin hele harde buiken) omdat mijn harde buiken niet werden herkend als potentiële weeën, er is nog geprobeerd weeën remmers te geven (12 uur met longrijpers maar die moesten 48 uur) maar de bevalling zette door. Ons ventje is inmiddels bijna 5 weken en 4 dagen oud en twee weken thuis 1 dag aan de beademing, tot 35 weken aan de monitor, 2 weken terug zijn sonde eruit gehaald En wat doet hij het goed Eerder had ik deze berichten niet gelezen omdat ik zelf moeite heb met alles rondom zwangerschap en meiden op dezelfde termijn die nog wel zwanger mogen zijn echter geeft deze topic me wel wat kracht (mentaal een harde klap gehad)

2 dagen geleden

Odelia 24-12-24 2845gram en 47cm 38+2 Na weken voorweeen en klagen is vanmorgen in sneltempo mijn prachtige dochter (en zusje) geboren. 😍 Vanmorgen rond 04:30 werd ik wakker met flinke buikkrampen en na even aankijken merkte ik al dat ze om de 2 minuten kwamen. Even gaan douchen en toen de verloskundige gebeld omdat het niet afzakte. Verloskundige was er om 05:30 en ik bleek al 8cm ontsluiting te hebben, thuis bevallen leek mij niet praktisch omdat ik op zolder sliep maar de verloskundige gaf aan de bevalling ook wel op mijn zoon zijn bed te willen doen 😅 (zoon was bij vader) kans dat we het ziekenhuis niet zouden halen was aannemelijk en ik had ook geen super fijn gevoel bij het ziekenhuis door mijn vorige bevalling. Uiteindelijk tot 07:00 ongeveer blijven steken op 8cm dus besloten vliezen te breken en om 07:16 kreeg ik persweeen waarna ze 6 minuten later om 07:22 geboren is.

2 dagen geleden

♡ Dani Matteo ♡ 23/12/2024 ♡ 2938 gr ♡ 37+0 Eerder ingeleid ivm minder leven voelen en zwangerschapsdiabetes. Zondag 22 december in de middag het ballonnetje gehad, en de volgende ochtend om 7:00 uur zijn mijn vliezen doorgeprikt. Omdat de weeën niet op gang kwamen heb ik om 09:45 weeënopwekkers gehad. Dani is om 14:13 uur geboren.

2 dagen geleden

💙 Noah 💙 24-12-'24 💙 3570 g 💙 38+1 Uit zichzelf gekomen, hij wou blijkbaar een bijzondere geboortedatum. Snelle bevalling, wel weer meconium houdend vruchtwater net als mijn eerste maar gelukkig deze keer wel een goede start. We zijn nu dus ook al fijn thuis. Nu met zijn viertjes.

2 dagen geleden

🩷11-11-2024 🩷Emma 🩷28+3 🩷762 gram 🩷spoed keizersnede 🩷1e kindje Met 20 weken bleken we een ader in de navelstreng minder te hebben en met 24 weken een groeiachterstand. Met 25 weken opgenomen in het WKZ. Na 3,5 week in het ziekenhuis met pre-eclampsie is ze geboren met een spoed keizersnede. Ze doet het heel goed voor haar doen, inmiddels is ze 6 weken oud en ligt nog aan de nippv maar deze week gaan we opnieuw CPAP proberen. En is ze ruim 1500 gram. Ze is een dappere, pittige dame en hopen haar snel mee naar huis te mogen nemen.

2 dagen geleden

🩷 Yara 🩷 20-12-2024 🩷 2755gr 🩷 49cm 🩷 38+1 🩷 ingeleid met ballon/vliezen breken/ weeënoowekkers ivm minder leven voelen& zwangerschapsdiabetes.

2 dagen geleden

🩷 Yara 🩷 17-12-2024 🩷 3865 🩷 37 weken Ingeleid vanwege zwangerschapsdiabetes. 16-12 met een ballonnetje geprobeerd ontsluiting te krijgen. Dit was volgende ochtend nog niet gelukt. Om 8 uur gestart met pilletjes. Deze gaven al snel harde buiken. Dit bleef tot 16:00 bij harde buiken toen ze toch ontsluiting even wilde checken. En ja ik mocht naar de verloskamers om de vliezen te gaan breken. Maar eenmaal daar bleek dat onze klein meid niet goed was ingedaald. Er moest een nieuw plan gemaakt worden. Echter was dit niet meer nodig. De bevalling zette vanzelf door en wel in een sneltrein. 3 uur later 18:59 uur is ons prachtige dochter geboren.

2 dagen geleden

🩷 Nora 🩷 20-12-2024 🩷 1990g, 44cm 🩷 37+1 Op 13-11 ben ik opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, en na iets meer dan 5 weekjes was ze daar dan eindelijk! Ik ben ingeleid met 37 weken, maar Nora had het een beetje moeilijk met de weeënopwekkers. Daarom is er uiteindelijk toch gekozen voor een keizersnede. Haar geboortegewicht was nog lager dan verwacht, en omdat ze daarmee dysmatuur is moeten we nog een tijdje in het ziekenhuis blijven. Ze doet het wel echt heel goed! Ze is al bijna terug op haar geboortegewicht en laat elke dag weer vooruitgang zien! Hopelijk mogen we binnenkort met zijn drietjes naar huis ❤️

één dag geleden

🩷 Dafne 🩷 24-12-2024 🩷 2660 gram 🩷 37+4 🩷 Uiteindelijk ongeveer 3 weken opgenomen geweest waaronder 1 week thuismonitoring vanwege de 3e keer zwangerschapsvergiftiging. We hebben de geplande keizersnede datum gewoon gehaald en het gaat heel goed met haar 😊 Morgen mogen we waarschijnlijk lekker naar huis!

één dag geleden

💙Jelle 💙 24-12-24 💙 3834 gram 💙 38+6 Met 38+5 ingeleid met ballonnetje. De volgende ochtend al 4 cm ontsluiting en vliezen gebroken. Na hevige weeenstorm was daar onze lieve zoon! Paar uur later mochten we al naar huis en nu lekker kerst aan het vieren met elkaar

één dag geleden

Eloy 23-12-2024 2980, 44 cm 37+4 inleiding ivm te grote baby(🤣🤣🤣) en teveel vruchtwater Vanaf week 27 ongeveer teveel vruchtwater.. geen suiker, kindje in orde. Maarrrr kreeg wel bij 4 echo’s P95… dus, gezien de geschiedenis met m’n eerste kindje (lang vastzitten, ik heb schijnbaar wat smaller bekken) en de risico’s rondom de bloedingen die ik bij de eerste had (1,3 liter), inleiding gepland op advies van gynaecoloog. Week 36 nog een echo om te kijken hoe ver hij naar beneden lag. Lag er al tijd helemaal klaar voor, maar ineens P69…. Weer wat meer gemiddeld maar nu was de afwijking in groei leidend tot de inleiding. 22 december naar ziekenhuis voor in eerste instantie ballon. Bij aankomst had ik al 2 Cm ontsluiting.. had ook al paar nachten last van voorweeën. Te weinig personeel om direct de vliezen te breken want dan zou hij die avond nog geboren worden.. overlegd om de volgende ochtend vliezen te breken, maar wel toch nog ballonnetje te plaatsen voor die laatste cm naar 3 cm. Met de kans dat mn lichaam het zelf op zou pakken. Nou, dat gebeurde hahaha Ballon na uur er al uit, rond 23.15 uur was dat. Daarna proberen te slapen maar lichte krampen. Die krampen kwamen naar mijn idee veel te regelmatig en werden rond 03.15 wat intenser (slapen tot dusver niet gelukt). Gevraagd wat te doen, want slapen werd m niet en ik was wel moeeee. Ontsluiting gecheckt. 5 cm.. 03.45 uur 8 cm😅 Dat werd geen bad meer🤣 Op de skippybal dan maar. 04.10 ineens heffffftige weeén, 04.30 na 6 minuten persen en 3 of 4 persweeën geboren: Eloy Benito Hulshof. Ziekenhuispersoneel stond met open mond te kijken… kindje met uiteindelijk P34🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Hoezo groot kind. Hij had wat opstartproblemen wat betreft temperatuur, maar doet het zoooo goed! Komt al netjes om de 3 uur en slaapt veel en goed.. maar ja. Het is nog maar dag 4, dus niks over te zeggen verder haha Maar tot zover hartstikke blij. Ik ben super mobiel, wat een verschil tov de vorige bevalling, toen lag ik vanwege vele bloedverlies 2 weken plat ofzo. Kon zo weinig en nu sta ik zelf mn ontbijtjes klaar te maken, ik speel met mn oudste dochter en voel me echt mega goed!

15 uur geleden

Hi lieve mama’s en aanstaande mama’s . Laten we dit topic enkel houden voor de aankondigingen van alle wondertjes ! Felicitaties kan middels het geven van een hartje . Zo houden we dit topic enkel voor het aankondigen van alle prachtige kindjes . Liefs, Jaleesa|Moderator

11 uur geleden

Lieve mama’s , Ik heb voor jullie een beval topic aangemaakt , hier kunnen jullie lekker kletsen over de bevalling . https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-januari-2025/bevalverhalen-vMjKMOk Succes met de laatste loodjes en voor alle kersverse mama’s , van harte gefeliciteerd ❤️ Liefs, Jaleesa|Moderator

4 uur geleden

Olivier 🩵 26-12-2024 🎄 38+4 4280 gram Geboren middels een spoedkeizersnede Ons kerstcadeautje 🎄. Een hele andere bevalling dan van tevoren bedacht. Maandag gestript ivm het verwachte hoge gewicht van Olivier. Na meerdere dagen voorweeën is dit op 2e kerstdag doorgezet en zijn wij om 5 uur in de ochtend aangekomen in het ziekenhuis. Hier eerst aan de CTG gelegen en daaruit bleek dat de hartslag van Olivier vrij hoog was de hele tijd en ik bleek ook wat verhoging te hebben. Omdat zijn hartslag niet omlaag ging is er besloten om een keizersnede te doen om hem zo snel mogelijk te halen ivm een mogelijke infectie. En zo was de kleine man daar opeens al om 07:35 in de ochtend! Hij doet het goed en we wachten nu de uitslagen af in het ziekenhuis. Hopelijk mag hij vandaag volledig van de beademing af en bij ons op de kamer 🩵.