9 Reacties

2 dagen geleden

Ze is trouwens bijna 11 maanden

2 dagen geleden

Hier een jochie van 11,5 maand, eet vergelijkbaar. Wil juist gevoerd worden en graag purees maar zo gauw er stukjes zijn (zelfs mini stukjes brood) dan gaan er maar een paar blokjes in. Misschien haalt ze genoeg uit de borstvoeding op dit moment :) Een tevreden kindje is dan denk ik het belangrijkste ♡

2 dagen geleden

Reactie op Lena2022

Hier een jochie van 11,5 maand, eet vergelijkbaar. Wil juist gevoerd worden ...
Hier precies zo. Alleen gepureerd en eet alleen als hij gevoerd wordt. Brood gaat heel moeizaam. Een cracker gaat wel heel erg goed. Het komt vanzelf goed denk ik.
Hier ook geen grote eter. Ik ga ervan uit dat het vanzelf goed gaat komen. Ik geef bv, en ze kwam een lange tijd elk uur ergens in de middag totdat we naar bed gingen. Ik heb het idee dat ze gewoon niet gewend is om grotere porties te eten. De afgelopen week heeft ze toevallig in de avond heel veel gegeten, van het eten dat we voor haar hadden gemaakt, daarna interesse in wat op onze borden lag en daar van mee at, daarna nog een portie yoghurt. We moeten het eten dat ze wel zelf eet aanpassen zodat het heel calorierijk is, want ze eet zulke kleine beetje. Jouw hoeveelheden van een halve boterham of kwart banaan hebben we hier precies hetzelfde. En die van ons heeft 7 tandjes, ik denk niet dat de hoeveelheid tanden echt verschil maakt misschien?

gisteren

Hier ook, 3 flessen van 180+6 die er wel in gaan maar verder alleen een paar hapjes van alles. Ben zo bang dat ze te weinig binnen krijgt... ze is wel tevreden verder.

gisteren

Hier ook 11 maanden en eet heel weinig. Een halve boterham gaat er eigenlijk nog niet eens in.. hij drinkt ook nog heel regelmatig als we samen zijn (bv), om de drie uur. Verder heeft hij een hekel aan voeren van puree, dus ook babyvoeding gaat er slecht in. Alleen die maispuffs die vindt hij super lekker en eet hij goed.

gisteren

Ik had gehoopt op een foodie. Ik zag het al zitten om allemaal verschillende gerechten voor te schotelen. Ik kook graag. Helaas. fruit lust ze, maar groenten e.d. is kokhalzen, zowel stukjes als puree. Kokhalzen doet ze sowieso makkelijk. Ik maak nu vaak een papje van brood i.p.v. een boterham. Ze lust maar 1 soort smaak van een potje olvarit, met tomaat voor 6 maanden. Ik kijk vaak op tegen het kook -en voedingsmoment, wat ik zeer spijtig vind.

18 uur geleden

Reactie op MMHB

Hier ook 11 maanden en eet heel weinig. Een halve boterham gaat er eigenlij ...
Jaaaa heel herkenbaar! Die halve boterham is bij ons ook echt uitzondering hoor en vaak op KDV als ze andere kindjes ook ziet eten. Voeren lukt indd al helemaal niet en die maispufs gaan hier ook goed hahah. Precies hetzelfde als bij jullie dus!

6 uur geleden

Hier 10.5 maand maar behalve fruit gaat er ook weinig in. Wij hebben een preverbaak logopediste gehad die meekeek en die gaf de tip om haar af te leiden en dan te voeren. We geven der nu bijv 2 bakjes om mee te spelen of 2 potjes deksels van potjes en dan is ze zo afgeleid dat ze der mond open doet voor het eten. Beetje hetzelfde idee dat wanneer je voor de tv zit, je een chips zak leeg eet hahah. Geen idee of het bij jullie werkt, maar hier werkt het top