45 Reacties

18 dagen geleden

Spannend! Bij mijn eerste kindje was ik op zondag uitgerekend en de keizersnede is toen gepland op de maandag ervoor. Toen was ik dus 39+1.

18 dagen geleden

Bij mij is deze al ingepland voor januari op een maandag. 8 dagen voor de uitgerekende datum.

18 dagen geleden

Grappig deze reacties want dat is precies mijn gedachten het zal dan wel de vrijdag ervoor 8 dgn of de ma erna worden 39.2 ....

18 dagen geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede (nog geen datum) met 39 weken. Ze gaven bij mij aan dat de geplande sectio’s altijd doordeweeks zijn en niet op feestdagen. Ik gok daarom op precies een week voor mijn uitgerekende datum of 6 dagen ervoor haha 😬

18 dagen geleden

Ik heb nu nog geen datum. Bij mijn 1e was die gepland bij 38+6. Maar bij 38+4 kreeg ik weeën en die middag bevallen dmv een keizersnede. Dus ze proberen nu bij mij aan de vroege kant te plannen, niet dat het weer vanzelf gaat beginnen. Dus ik hoop ergens in de week van 20 januari.

18 dagen geleden

Voor zover ik weet, ligt het heel erg aan de reden waarom er voor een ks gekozen wordt. Bij ons wordt het ook een geplande keizersnede vanwege de zeldzame aandoening FNAIT, weten het net 3 dagen dus ook nog geen datum. In de artikelen die ik vind lees ik dat kindjes met 37/38 weken gehaald worden. Ik ben 37 weken op 1e kerstdag. Dus ja, zeg het maar 😂 ik denk zelf dat het vrijdag de 27e of maandag de 30e wordt. Het worden hoe dan ook bijzondere feestdagen voor ons 😁 spannend hè meiden, hebben jullie al een beetje uitzicht op wanneer je de datum hoort? En hoe breiden jullie je erop voor?

18 dagen geleden

Reactie op Nien95

Voor zover ik weet, ligt het heel erg aan de reden waarom er voor een ks ge ...
(Kindjes met FNAIT worden met 37/38wk gehaald, bedoel ik natuurlijk)

18 dagen geleden

Ik krijg ook een geplande keizersnede met 36 weken. Ik heb van de week begrepen dat ze deze gaan plannen met 32 weken, dus dat is al over iets meer dan een week... Wel fijn om dan een concrete datum in het vooruitzicht te hebben!

18 dagen geleden

Hier ben ik inderdaad ook nieuwsgierig naar en in mijn hoofd heb ik eigenlijk al een beetje een datum bedacht. Heel gevaarlijk natuurlijk. Bij mij zal het in week 39 worden gepland en ik ben op een maandag uitgerekend dus heb de maandag daarvoor in mijn hoofd. Ik hoor met week 36 wanneer de keizersnede gepland zal worden. Mijn zus had een geplande keizersnede en mocht toen zelf kiezen uit twee data.

18 dagen geleden

Wat zijn de redenen dat jullie een geplande keizersnee krijgen?

18 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Mijn 1e dochter is met keizersnede geboren omdat zij in stuit lag, en nu mocht ik dus kiezen.

18 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad en ik kwam niet verder dan 3cm ontsluiting. Daarbij ook een vrij traumatische ervaring tot aan de keizersnede zelf. Ik mocht deze keer kiezen en voor mij is dit de beste keuze die meer rust geeft 😊

18 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Ik heb schroeven in mijn bekkengewrichten vanwege een ongeluk in het verleden. Daarom helaas geen keuze in de manier van bevallen. De reden dat de keizersnede al met 36 weken zal worden gepland, is omdat ik zwanger ben van een eeneiige tweeling. Ze groeien al een tijdje niet helemaal zoals de artsen willen, dus met 36 weken vinden ze het mooi geweest.

18 dagen geleden

Reactie op Micky | 24baby

Bij mijn dochter een spoedkeizersnede gehad en ik kwam niet verder dan 3cm ...
Hier exact hetzelfde :)

18 dagen geleden

Hier ook op zaterdag uitgerekend, keizersnee is gepland op de maandag daarvoor, dus 39+2. Ik krijg een keizersnee omdat de placenta te dicht bij de baarmoedermond ligt.

18 dagen geleden

Hij staat nu overigens gepland voor 30 december 😅 Bij ons in het ziekenhuis mag je na 24 uur naar huis als alles goed gaat, dus de eerste nacht thuis met een baby is meteen Oud & Nieuw 🙈 Dat wordt wat!

18 dagen geleden

Wat doen jullie eigenlijk of is gebruikelijk in het vertellen van de geplande datum aan anderen? Ik vertel nu iedereen zomaar de datum, maar dacht misschien zijn er ook redenen om dat voor jezelf te houden?

18 dagen geleden

Reactie op Lunawordtgrotezus

Wat doen jullie eigenlijk of is gebruikelijk in het vertellen van de geplan ...
Hoi, ja ik zat hier ook aan te twijfelen. Ik heb uiteindelijk besloten om alleen onze ouders het te vertellen ook ivm oppas voor ons zoontje van 3. Voor de rest vertellen wij het nog niet. Dit om ook de rust te behouden die dag. Ik wil niet belletjes of berichtjes krijgen met de vraag of de baby er al is (ook al is het goed bedoeld).

17 dagen geleden

Ik ben hier ook nog niet helemaal over uit! Wel mijn schoonouders, want mijn dochter gaat daar logeren. Mijn moeder wil het volgens mij ook wel graag weten maar mijn vader juist niet omdat hij dan de hele dag in de zenuwen zit haha. Misschien vertel ik het een paar close vrienden, maar ga het niet groots aankondigen denk ik.

17 dagen geleden

Goed punt. We hebben al wel gedeeld in welke week het gaat zijn, maar de specifieke datum gaan we denk ik bij nader inzien niet delen. Inderdaad ook geen zin in goedbedoelde appjes