45 Reacties
18 dagen geleden
Reactie op Lunawordtgrotezus
Wat doen jullie eigenlijk of is gebruikelijk in het vertellen van de geplan ...
Ik zeg wel vaak welke week maar bedacht mij eigenlijk dat ik daar ook mee wil ophouden, want dan kan je alsnog gokken. Wij vertellen het alleen ouders en onze zussen. We willen ons namelijk niet verplicht voelen om het diezelfde dag nog te delen met verdere familie en vrienden. Vanwege hetgeen ons vorige keer is overkomen weet ik dat iedereen zich toch druk gaat zitten maken dus dan wil je mensen ook niet langer in spanning laten. Misschien delen we het wel op de dag zelf maar misschien ook niet. Eerst zelf genieten hoop ik!
18 dagen geleden
Ik kies ook voor geplande keizersnede, nadat ik met mijn 1e onverwachtd een keizersnede had. Vond het toen erg heftig, dus fijn nu te weten waar ik aan toe ben! Als het goed is ook week 39 en wordt vanaf week 36 gepland.. nu 28 weken dus nog even in afwachting!
Overigens zorg ik in mijn werk voor newborns.. nu vertelde een mama mij vh weekend dat zij ook een geplande keizersnede zou krijgen met 39 weken, maar toen werd zij onverwachts ziek, HELP met 35 weken waardoor de baby eerder grhaald werd. Zij had nog niks klaar staan enzo. Dus was wel even goede tip om alsnog wel op tijd voorbereid te zijn op een eerdere bevalling ☺️😉
17 dagen geleden
Reactie op Delanyz
Wat zijn de redenen dat jullie een geplande keizersnee krijgen?
FNAIT, de kleine heeft te weinig witte bloedplaatjes, omdat mijn lichaam deze afbreekt. Het is een heel zeldzame aandoening met als gevolg dat de baby sneller bloedingen krijgt en deze niet goed kan stelpen. Met mogelijk zeer schadelijke tot zelfs fatale gevolgen... een natuurlijke bevalling zou teveel risico op bloedingen zijn plus dat er geen ingrepen gedaan kunnen worden zoals een vacuümpomp, als dat nodig zou zijn. Wanneer ze ter wereld is gekomen kan ze een transfusie krijgen en dan hoeft ze geen blijvende bloedings- of stollingsproblemen te hebben 🙏
16 dagen geleden
Ik ben nu 29.3 weken en over 2 weken krijgen wij de datum te horen van mijn 3de keizersnede, ben heel benieuwd!
14 dagen geleden
Ik krijg ook een geplande keizersnede. Ik hoop over 2 weken te horen wanneer.. nu 30 weken zwanger en komt dus echt steeds dichter bij. Vind het wel heel spannend.
7 dagen geleden
Stomme vraag :) moet het bed ook op bedklossen staan als je een geplande keizersnede hebt?
6 dagen geleden
Met 31 weken ligt ons kindje in stuit. Nog tijd zat om te draaien, maar was me vast aan het verdiepen in de bevalling dan en heb besloten dat als het stuit blijft, ik ook voor een keizersnede ga.
Vroeg me af voor de mensen die al ervaring hebben; heb je doorgaans invloed op de datum of plant het ziekenhuis voor je in?
6 dagen geleden
Bij ons doen ze de geplande sectio’s kennelijk altijd op maandag. Dus daarin geen keuze gehad. Konden wel nog meebeslissen over de week, 38+2 of 39+2. Wat ons betreft blijf ie zo lang mogelijk lekker zitten, dus is het 39+2 geworden
6 dagen geleden
Reactie op CynthiaR
Met 31 weken ligt ons kindje in stuit. Nog tijd zat om te draaien, maar was ...
Wij hebben geen inspraak gehad in de datum, maar het kan bij elk ziekenhuis anders zijn.
6 dagen geleden
Reactie op CynthiaR
Met 31 weken ligt ons kindje in stuit. Nog tijd zat om te draaien, maar was ...
Ik mog kiezen tussen 3 datums.
6 dagen geleden
Bij ons doen ze de geplande sectio’s kennelijk altijd op maandag. Dus daari ...
🤭 zou ik persoonlijk spannend vinden. Bij mijn 1e had ik ook een geplande keizersnede bij 38+6, en toen kreeg ik bij 38+4 weeën. En ik moest dus een halve dag wachten omdat er geen plek was op de OK. En spoedjes gaan ook nog voor. Uiteindelijk ging mijn lichaam toch bezig met ontsluiting, dus toen moest ik gelukkig wel geholpen worden.
Nu weer een geplande keizersnede. Heb nog geen datum, maar bij mij gaan ze proberen eerder te plannen dat het niet weer vanzelf op gang komt. 😬 Gok begin week 38 ergens.
6 dagen geleden
Ja, die kans bestaat zeker! Ze wilden daarom eerst de sectio bij 37 weken plannen, omdat m’n placenta te laag ligt en ze koste wat kost willen voorkomen dat de bevalling dan al begint. Hij ligt nu niet meer over de baarmoedermond heen, maar er tegenaan, dus iets minder risico’s en daarom mochten we wachten tot 39 weken. Maar ik besef me heel goed dat hij zich al eerder kan melden.
6 dagen geleden
Hoe snel mogen jullie na de keizersnede weer naar huis? Hier is het al na 24 uur, ik vind dat best wel heftig 😅 Mama’s die dat al gedaan hebben?
6 dagen geleden
Hoe snel mogen jullie na de keizersnede weer naar huis? Hier is het al na 2 ...
Wij blijven minimaal 2 nachten. Daarna hangt het er vanaf hoe de tweeling het doet :)
6 dagen geleden
Hoe snel mogen jullie na de keizersnede weer naar huis? Hier is het al na 2 ...
Ik ben 2× 4 dagen moeten blijven, maar zou juist heel graag na 24 na huis willen gaan. Licht er ook aan of het je eerste kindje is of niet. Dit is mijn 3de en wil zo snel mogelijk samen met mijn jongens zijn. Ongemak heb je toch en thuis heb je eigen spullen.😉