36 Reacties

25 dagen geleden

Heb je ook geen OGTT of dagcurves geprikt deze zwangerschap. Hier alleen ervaring met kleine kindjes. Dus vandaar groeiechos

25 dagen geleden

Ik heb ook overgewicht en nu met 30weken de groeiecho gehad. Buikje zat ook op P95, en meer vruchtwater dan normaal. Dus nu doorgestuurd voor de glucosetest(OGTT). Verder was de verloskundige absoluut niet ongerust. Maar het kunnen tekenen zijn van zwangerschapsdiabetes. Dus daarom nu even testen. Als je twijfelt of je zorgen maakt dan zou ik echt even je verloskundige bellen en vragen hoe die er naar kijken. Kan een hoop rust geven.

25 dagen geleden

Reactie op Es84VH

Ik heb ook overgewicht en nu met 30weken de groeiecho gehad. Buikje zat ook ...
Jawel, ik heb met 16 en 25 weken OGTT gedaan 😊

25 dagen geleden

Reactie op Alikerjumps

Jawel, ik heb met 16 en 25 weken OGTT gedaan 😊
25 weken is wel erg vroeg. Hier is het advies tussen de 26 en 28 weken.

25 dagen geleden

Reactie op Es84VH

Ik heb ook overgewicht en nu met 30weken de groeiecho gehad. Buikje zat ook ...
Je hebt ook gelijk... Heb m'n verloskundige gemaild! 😊

25 dagen geleden

Mijn vorige zoontje zijn buikje werd geschat op P96 met 35 weken. Ik bleek toen wel zwangerschapsdiabetes te hebben. Voor mij was het gevolg dat ik ingeleid zou worden als de baby niet voor de uitgerekende datum geboren zou worden. Zodat hij niet zo groot zou worden dat het problemen zou opleveren. Ik ben in de dagen voor de uitgerekende datum gestript, en dat bracht bij mij de bevalling op gang. Uiteindelijk hadden ze zijn gewicht heel goed ingeschat, hij woog 4065 gram bij de geboorte. Hebben ze ook het geboortegewicht geschat? Krijg je nog meer groeiecho's? Sowieso kan op deze termijn de schatting zeker 15% afwijken. Over het algemeen heeft de ligging van je baby veel meer impact dan hoe groot de baby is (binnen bepaalde grenzen), als je kijkt naar hoe de bevalling verloopt. Ik zou je zorgen zeker even overleggen met de verloskundige. Misschien vind je dit ook interessant: https://open.spotify.com/episode/0ppRQ7Jacyk8WJ6xeMwLhV?si=kKztHxQ9T6CpMfKel2ts0A

25 dagen geleden

Reactie op M_1986

Heb je ook geen OGTT of dagcurves geprikt deze zwangerschap. Hier alleen e ...
Hoe heb jij dit ervaren? Ik heb vanochtend me 28wkn groei echo gehad en ze gaf aan ik loop 2 weken achter, vdweek afspraak in het ziekenhuis om veder te kijken.. ben toch een beetje ongerust geworden.

25 dagen geleden

Reactie op sytskeanne

Mijn vorige zoontje zijn buikje werd geschat op P96 met 35 weken. Ik bleek ...
Dankjewel voor je reactie! 🥰 ik ga de Spotify aflevering eens luisteren

25 dagen geleden

Reactie op DromerigeHemel944484

Hoe heb jij dit ervaren? Ik heb vanochtend me 28wkn groei echo gehad en z ...
Ik loop ook 2 weken achter. Maar mijn eerste is dysmatuur geboren en wij zijn zelf ook klein. Nu inmiddels alweer 2 groeiechos gehad en haar groei wordt niet minder. Dus zolang dit zo blijft en ze niet onder de P10 zakt is het goed

25 dagen geleden

Reactie op M_1986

Ik loop ook 2 weken achter. Maar mijn eerste is dysmatuur geboren en wij zi ...
Ahw okay , laten we van het beste uitgaan. Dankjewel voor je reactie en ook heel veel sterkte ermee 🫶🏽

25 dagen geleden

Hier ook net een groei echo gehad geschat op 1000 gram, maar wel zw diabetes. Zegt dus allemaal niet zoveel. Het is maar een schatting

25 dagen geleden

Bij mij werd het buikje ook op p92 geschat, absoluut niets om zorgen over te maken zei de verloskundige. Ik heb een bmi van 29 en heb een glucosetest gedaan waaruit gelukkig absoluut geen zwangerschapsdiabetes blijkt. Mijn eerste is onverwachts met een te laag geboortegewicht geboren (2920 gram met 41 weken zwangerschap) dus ik ben stiekem juist blij dat deze baby wat reserves lijkt te hebben. Heb wel vaak genoeg in mijn omgeving gehoord (en mijn verloskundige benadrukte dit ook) dat de werkelijkheid echt wel kan afwijken van de echo's, het blijft een schatting. Ik zou me geen zorgen maken als de verloskundige ook aangeeft dat dit niet hoeft. Krijg je nog meer groeiecho's? Ik krijg er nog 2.

25 dagen geleden

Ik lees even mee, heb morgen mijn groei echo staan ivm kleine baby vorige keer en medicijnen

25 dagen geleden

Hier zit juist het hoofdje op 96.9. Ik slik aspirine ivm zwangerschapsvergiftiging en hellp bij vorige zwangerschap. Het kan zorgen voor een betere doorbloeding. Geen idee of dat ermee te maken heeft. Ik ben voor nu blij dat dit kindje groter is, na dysmatuur baby'tje. Al hoop ik wel dat het een keer stopt met zo hard te groeien😅

25 dagen geleden

Reactie op Twin Mom

Hier zit juist het hoofdje op 96.9. Ik slik aspirine ivm zwangerschapsvergi ...
Ik slik ook aspirine vanwege dysmatuur 1e kindje Maar dit kindje wordt nog kleiner geschat 🙈

25 dagen geleden

Reactie op Twin Mom

Hier zit juist het hoofdje op 96.9. Ik slik aspirine ivm zwangerschapsvergi ...
Ik slik ze ook, maar hoop toch niet dat het kindje te groot is 😅

25 dagen geleden

Reactie op Geertjen97

Ik slik ze ook, maar hoop toch niet dat het kindje te groot is 😅
Aan het begin werd mij verteld dat het ervoor kan zorgen dat je kindje niet te klein wordt geboren. Zal volgende keer eens vragen of het daardoor komt of toch een andere/geen reden heeft 😉

25 dagen geleden

Mij baby weeg 1513g en ik ben 29+5 en ook vandaag groeiecho gehad

25 dagen geleden

Reactie op mama2025.

Mij baby weeg 1513g en ik ben 29+5 en ook vandaag groeiecho gehad
maar buikje op p55,6

25 dagen geleden

Heb je een suikertest gehad? Ik heb ook flink over gewicht maar mijn vorige was enorm klein en mijn 2e wordt ook klein, p44 buikje en gemiddeld p35.