36 Reacties
25 dagen geleden
Ik heb morgen de groeiecho met 28+1. Dit omdat onze 1e al met 20 wkn groter dan gemiddeld was en uiteindelijk met 38+5 ingeleid. Hij was bijna 4.5 kilo.
Nu is de baby (een meisje trouwens) met 20 wkn gemiddeld gemeten, heb ik wederom geen suiker maar willen ze ivm onze zoon toch groei echo's doen.
25 dagen geleden
Reactie op beebies
Mijn kids waren allemaal groter dan gemiddeld maar nooit een groeiecho geha ...
Ligt denk ik eraan of je ook een medische indicatie hebt.
Ik heb bijvoorbeeld medicijnen waardoor de groei belemmert kan worden, dat is mijn voornaamste indicatie voor groeiecho's.
Mijn eerste kind was p11 bij de geboorte, maar zou normaal gesproken ook niet snel een indicatie zijn voor groeiecho's, volgens mij alleen als het kind onder de p10 zit.
25 dagen geleden
Reactie op M_1986
25 weken is wel erg vroeg.
Hier is het advies tussen de 26 en 28 weken.
Mij werd het aangeraden om het met 24 weken te doen en dat heb ik ook gedaan bij alle 3
25 dagen geleden
Reactie op beebies
O echt ik heb ook geen suikertest gehad en wel echt overgewicht nu 27.5 wek ...
Bij een BMI>30 horen ze je een OGTT (suikertest) aan te bieden. Als je dan zwangerschapsdiabetes hebt krijg je extra groeiecho's.
24 dagen geleden
Ik heb er geen ervaring mee. Ons overkomt het tegenovergestelde. Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en onze kleine meid is te klein P11. We krijgen een controle in het ziekenhuis. Ben er behoorlijk van geschrokken, maar besef mij ook dat ikzelf 149cm ben en m’n hele leven al onder de curves zit. Probeer me vooral niet te druk te maken, maar dat lukt nog niet echt.
24 dagen geleden
Reactie op Dayna1994
Ik heb er geen ervaring mee. Ons overkomt het tegenovergestelde. Ik heb wel ...
Ik zit in dezelfde situatie, zwangerschapsdiabetes en ons zoontje zit ook op P11. Daarin tegen zijn wij niet klein ofzo. Ik weet wel van mijn moeder dat ik niet eens 3 kilo woog bij een zwangerschap van 41+6 en mijn man groeide ook langzaam tijdens de zwangerschap. Mijn schoonmoeder is opgenomen geweest in het ziekenhuis en moest verplicht bedrust houden.
24 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Bij een BMI>30 horen ze je een OGTT (suikertest) aan te bieden. Als je d ...
Je krijgt ook extra groei echo's als je geen diabetes hebt!
24 dagen geleden
Ik heb vandaag mijn echo gehad. Kindje is op 1300 gram geschat (28+3. Heb de P metingen voor de rest niet gezien alleen AC P24, de beentjes waren wat langer zei ze
24 dagen geleden
Reactie op Anouk Michelle
Ik zit in dezelfde situatie, zwangerschapsdiabetes en ons zoontje zit ook o ...
Dan lijkt het bij jullie idd misschien wel erfelijk. Al is het met jullie ook goedgekomen 😘 Helaas weet ik niks van m’n geboorte ivm geadopteerd. Vanaf 5 maanden weet ik het wel en toen was ik 52cm dus vast ook bij ons iets erfelijks. Ff spannend nog wat het ziekenhuis zegt hè!?