14 Reacties

7 dagen geleden

Ik heb 2 kindjes gekregen die te groot waren en veel vruchtwater. Eerste zou een inleiding zijn, werd een spoed keizersnede met 37.6 hij woog 4030 gram. De 2de werd een geplande keizersnede met 38.2 en woog 4475 gram. Beide grote jongens door de zwangerschap diabetes. Nu bijna 31 weken zwanger van een meisje en zo te zien is zij gemiddeld, dinsdag gaan we de datum plannen voor de keizersnede en omdat ik medicatie krijg voor de diabetes wordt dat met 38 weken gedaan.

7 dagen geleden

Reactie op Babynr2boy

Ik heb 2 kindjes gekregen die te groot waren en veel vruchtwater. Eerste zo ...
Bedankt voor je reactie ! 😊 Werden de kindjes na de geboorte ook meegenomen voor glucose testen ?

7 dagen geleden

Reactie op Esm89

Bedankt voor je reactie ! 😊 Werden de kindjes na de geboorte ook meegeno ...
Glucosetesten kunnen ze middels een hielprikje doen in een druppel bloed. Eerste keer is meestal na 1 tot 2 uur, nadat de baby voor het eerst gedronken heeft. Daarna iedere paar uur. De baby kan meestal gewoon bij je blijven.

7 dagen geleden

Hallo even vraagje heb je toevallig diabetes want dit zie namelijk vaak bij dames met zwangerschaps suiker? Wel goed dat het goed in de gaten gehouden wordt ik heb juist het tegenover gestelde ik heb een klein kindje..

7 dagen geleden

Reactie op springinhetveld

Hallo even vraagje heb je toevallig diabetes want dit zie namelijk vaak bij ...
Hi, nee heb geen suiker. Heb 2keer een test gedaan maar had geen suiker. Ik hoef nu ook niet voor de 3e te testen. Mijn vriend en zijn familie is wel erg groot, gemiddeld zijn de mannen daar 1.90 tot 2.10 meter en ik ben ook geen kleine vrouw. Misschien heeft dat ermee te maken?

7 dagen geleden

Hier bevallen van een jongen van 5105 kg. We wisten het niet van te voren, werd geschat op 3800 😅 Allemaal goed en snel gegaan (totaal 4,5 uur), moest alleen zelf wel gehecht worden op de OK en de kleine werd heel ziek. Gelukkig allemaal goed gekomen. Nu in verwachting van een ‘gemiddeld’ meisje!

7 dagen geleden

Reactie op Esm89

Hi, nee heb geen suiker. Heb 2keer een test gedaan maar had geen suiker. Ik ...
Ja ik ben een halve surinaamse javaanse dus ja ik ben niet heel groot misschien heeft het er inderdaad mee te maken dat je iets groter bent.. als ze maar alles goed in de gaten houden dan is het goed..

7 dagen geleden

Ze schatten bij mij ook groter kindje en heb teveel vruchtwater. Maar hier nog gewoon kans op bevalling zonder keizersnede, zelfs thuis als de kleine tot 37 week blijft zitten. Ben zelf klein, dus ze verwachten dat de boel eerder gaat knappen door de spanning in mn buik… Hebben ze aangegeven waarom ze voor keizersnede gaan?

7 dagen geleden

Reactie op Juulzz

Ze schatten bij mij ook groter kindje en heb teveel vruchtwater. Maar hier ...
Weet je al hoe groot je kindje nu is ? Keizersnede komt doordat mijn eerste bevalling een drama was en uiteindelijk Keizersnee werd en daarom doen we het nu weer.

6 dagen geleden

Reactie op Esm89

Weet je al hoe groot je kindje nu is ? Keizersnede komt doordat mijn eers ...
Ahhh helder!! Dacht even door het vele vruchtwater! Dat was nieuw voor mij haha! Ze had het over 2100 gr, was toen ongeveer 30/31 weken. Dacht P91 te zien ofzo? Ze heeft het wel over een iets groter kindje dan gemiddeld, maar volgens mij nog niet dramatisch groot

6 dagen geleden

Hier ook een groot kindje gehad 4380 gram, en ook met veel vruchtwater. Glucose infuus, kan bij ons zh gewoon op de kamer. En regelmatig controle.

6 dagen geleden

Reactie op hvw

Hier ook een groot kindje gehad 4380 gram, en ook met veel vruchtwater. Glu ...
Dat glucose infuus, was dat omdat jij zwangerschapsdiabetes had?

6 dagen geleden

Reactie op Juulzz

Dat glucose infuus, was dat omdat jij zwangerschapsdiabetes had?
Nee, toen niet, nu wel. Zijn suikers dipten elke keer, werd geprikt omdat hij “te zwaar” was.

6 dagen geleden

Reactie op hvw

Hier ook een groot kindje gehad 4380 gram, en ook met veel vruchtwater. Glu ...
Oh ik lees nu dat jij ook een ks krijgt. Had ik ook. Hij kwam ook nog ter wereld met “wet lungs”, waarschijnlijk door het vele vruchtwater. De kinderarts zei trouwens, dat de groei echo’s vaak afwijken. Ons kindje was ook niet zó groot geschat. Ik hoop dat het gewichtig jou meevalt. Mijn vriendin beviel afgelopen week vaginaal van een 9 ponder zonder enig probleem. Zo kan het ook gaan.