22 Reacties

17 dagen geleden

Nuchter is echt keurig. Na de maaltijden ook, maar heb je geprikt op "dieet" maaltijden. Dus echt rekening gehouden met wat je eet ? Overigens is het niet vanzelfsprekend dat een baby groot is bij zwangerschapsdiabetes. Er zijn ook mamas die grotere babys maken zonder achterliggende oorzaak

17 dagen geleden

Ik weet niet hoeveel onze zoon toen voorliep, maar wij kregen in ieder geval op geven moment de keuze of we wilden inleiden of niet. Dit ook omdat hij steeds minder ruimte had. Ik denk dat het wel een vraag is die je mee kan nemen naar je afspraak; als de baby inderdaad zo groot is wat dan? Moet je ingeleid worden, welke keuzes heb je zelf daar nog bij te maken? Misschien fijn om daar alvast over na te denken.

17 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook geen suiker en na de 20 weken echo geen echo's meer gehad. Toen kwam er een grote gezonde zoon van 4680 gram uit. Iedereen was verbaasd omdat ook mijn buik niet bijzonder groot was oid. Wat ik hiermee aan wil geven is dat een te grote baby niet meteen iets ergs is! Wij moesten natuurlijk wel een nachtje blijven voor testen op suiker e.d. Maar uiteindelijk is een groter kindje ook lekker omdat die gewoon simpelweg wat steviger zijn. You can do this en laat je in eerste instantie niet gek maken door de grootte van je baby! :)

17 dagen geleden

Hier ook een te grote baby en helaas rond de 30e week zwangerschapsdiabetes geconstateerd. Waardes zijn tot nu toe allemaal goed Moet 5x per dag bloedsuiker prikken. Donderdag weer een controle in het zhuis en volgende week weer een groeiecho. Ik zou je niet te druk er om maken. Heb persoonlijk liever een iets te grote baby dan een te kleine baby.

17 dagen geleden

Als je toch een suikertest moet: neem een (camping)stoel mee naar het ziekenhuis met fijne kussentjes. Kan je in ieder geval lekker zitten

17 dagen geleden

Reactie op M_1986

Nuchter is echt keurig. Na de maaltijden ook, maar heb je geprikt op "d ...
Nee niet op t eten en drinken gelet, gewoon koekjes, chips en wat chocola gehad en hagelslag op brood wat ik altijd al doe. Dus denk geen diabetes idd en gewoon grotere baby 😅

17 dagen geleden

Reactie op Veronica15

Ik weet niet hoeveel onze zoon toen voorliep, maar wij kregen in ieder geva ...
Die van mij zou idd al 39 weken moeten meten maar 1,5 week terig draaide ze nog om van stuit na hoofd naar beneden dus nog genoeg ruimte zou je denken 😅

14 dagen geleden

Onze baby wordt ook groot geschat. Met 33 weken volgens de groeiecho 35-36 weken. Het ziekenhuis adviseert ons om na te denken over inleiden rond 38-39 weken. En na de volgende echo gaan we het daar over hebben. Mijn verloskundige adviseert om vooraf vragen op papier te zetten voor het gesprek met de gynaecoloog. Ik heb veel gelezen en geluisterd en denk niet dat ik voor een inleiding wil kiezen. Maar wil ook graag van de gynaecoloog weten welke risico’s beide opties (inleiden vs afwachten). Gelukkig heb ik geen zwangerschapsdiabetes. Heel veel succes met het maken van een keuze

14 dagen geleden

Hier ook een grote baby! Groei echo met 33 weken geeft p93 aan met een buikje dat zelfs over de p100 gaat. Over 2 weken een nieuwe echo om te kijken hoe het er dan voor staat. Als de baby dan nog steeds groot is, dan wordt de gynaecoloog ook ingeschakeld en vermoed ik dat over inleiden gesproken gaat worden. Persoonlijk zou dat mij veel rust geven aangezien we nu al van begin af aan te horen krijgen dat het een grote baby is maar er nooit echt actie op is ondernomen. Wij waren allebei niet bijzonder groot bij de geboorte dus ook echt geen idee van wie hij dit heeft 😅 dus ergens denk ik ook nog steeds dat ze er heel erg naast zouden moeten zitten 🙈 dat hoor je wel vaker.

14 dagen geleden

Ik lees ook even mee! Gisteren te horen gekregen dat het buikje van ons kind te groot is. Ben nu zelf 36 weken. Ik ga toch nog maar de suiker test doen. Ik vind het wel wat gek, mijn eerste was wel iets groter dan gemiddeld maar niet zo groot, ik ben minder aangekomen dan toen en mijn buik is ook prima voor de termijn. Eerdere echos met 20, 28 en 32 weken waren ook prima. Ik ben benieuwd hoe dit bij mij en bij jullie verder loopt.

14 dagen geleden

Reactie op Mimamaartje

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook geen suiker en na de 20 weken echo ...
Hier ook gewoon groot, gaat naar verwachting richting 8/9 pond. Op welke manier ben jij bevallen?

14 dagen geleden

Reactie op Wensje1992

Hier ook een grote baby! Groei echo met 33 weken geeft p93 aan met een buik ...
Wat is de reden dat je dan voor inleiding zou kiezen?

14 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Hier ook gewoon groot, gaat naar verwachting richting 8/9 pond. Op welke ma ...
Vaginaal, dit ging gelukkig gewoon goed 😊 Nu ook weer zwanger van een grotere baby, maar omdat het de vorige keer ook gelukt is hoef ik niet ingeleid te worden o.i.d. Ik word wel extra in de gaten gehouden dit keer 😂

14 dagen geleden

Onze eerste dochter werd bijna perfect op de curve gemeten en kwam er met 40w 6d uit als bijna 8 ponder. Ze zat vast met haat schouder en is met vaccuumpomp terwereld gebracht. Dit klinkt heel erg maar gelukkig hebben we er beide niks aan over gehouden. Momenteel zwanger van een kindje dat nu wel vrij groot wordt gemeten. Wij wilden al graag ingeleid worden dus nu ik 36 weken ben ga ik die beslissing ook doorgeven. Vorige meting kwam mevrouw uit op p85. Nog niet aan de bovengrens maar zeker een grote meid. Bedenk indd goed of je nog vragen hebt of iets dergelijks. Ik was al medisch ivm de vorige bevalling en heb me goed ingelezen over de risico’s. Hopelijk kunnen wij over 2/3 weken ons meisje in armen sluiten. Misschien zelfs dit jaar nog🍀

14 dagen geleden

Reactie op Delanyz

Wat is de reden dat je dan voor inleiding zou kiezen?
Dat ze de baby dan wat eerder halen en hij dan dus nog wat minder groot is als hij ‘gehaald’ wordt.

14 dagen geleden

Reactie op sharina vd Berg

Onze eerste dochter werd bijna perfect op de curve gemeten en kwam er met 4 ...
Hebben jullie die keuze gekregen of zelf aangegeven dat je dat wil? Ik zou dit namelijk graag willen met een grote baby op komst (ben zelf ook vrij klein, dus ben er niet zo gerust op 😅).

14 dagen geleden

Reactie op iljaT

Onze baby wordt ook groot geschat. Met 33 weken volgens de groeiecho 35-36 ...
Dat snap ik wel 2/3 weken voorlopen is toch weer iets minder dan 4 wat ik heb… altijd doen wat goed voelt! Succes. 🍀

14 dagen geleden

Vandaag had ik weer een groeiecho (36 weken nu). En ze meet nog steeds te groot p.99 maar ze zeggen ook dat op dit termijn meten steeds onbetrouwbaarder wordt. Maar helaas is ze weer gedraaid en ligt ze weer in een stuit… ook is mijn bloeddruk omhoog gegaan dus wordt sws ingeleid denk ik. Rond 38 weken hadden ze het over. Morgen voor de zekerheid toch maar weer een bloedsuikertest. En dan kijken of ze nog draait… 🥲

14 dagen geleden

Reactie op Wensje1992

Hebben jullie die keuze gekregen of zelf aangegeven dat je dat wil? Ik zou ...
Ivm de schouder die vast zat bij mijn eerste bevalling kregen we te horen dat dit een optie is van een gynaecoloog maar ik heb zelf bij de VK moeten aangeven dat ik dit wel graag wil en ook waarom. Uiteindelijk heb ik dus wel zelf al vanaf 20 weken gezegd dat als de mogelijkheid er is, ik er graag gebruik van maak en nu met de grote metingen heb ik alleen maar meer grond om het te doen.

14 dagen geleden

Reactie op sharina vd Berg

Ivm de schouder die vast zat bij mijn eerste bevalling kregen we te horen d ...
Aaah ja ik snap het. Dit is ons eerste kindje dus wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal 😅