22 Reacties

10 dagen geleden

Kleine update van mijn kant: ik heb gelukkig geen zwangerschapsdiabetes. De groei echo wordt ook steeds minder betrouwbaar naar mate de baby meer opgefrommeld zit. Verloskundige en ik gaan er dus gewoon vanuit dat het net als zijn zus een lekker mollige baby wordt; over inleiding hebben we het niet eens gehad. Ik denk dat ik daar zelf over wil beginnen als we de uitgerekende datum halen, maar ik heb zo het gevoel dat hij eerder gaat komen...

9 dagen geleden

Ik had dit ook pas geleden met bijna 38 weken. Ik moest voor extra controle naar het ziekenhuis, omdat ik een aantal dagen geen leven meer voelde. Dus kreeg ook spoed echo bij een andere gynaecoloog, en volgens haar was haar buikomtrek flink gegroeid ten opzichte van vorige groeiecho’s. Dus ze raadde ook opnieuw suikertest aan, met tegenzin gedaan. Nog steeds geen zwangerschapsdiabetes. Vorige week had ik bij mijn eigen gynaecoloog weer een groeiecho en er was helemaal niks aan de hand. Alle metingen waren super goed en groeit volgens de norm. Dus ik denk dat bij de spoedecho onze kleine meid er anders voor lag of dat die gynaecoloog toch op een andere manier heeft gemeten ofzo.