11 Reacties
één maand geleden
40 is wel erg laag in rust hoor, tenzij je een fanatiek sporter bent? Zou het toch even met je huisarts overleggen.
één maand geleden
Ik heb zelf ook last van een lage bloeddruk. Vk raadde mij aan zoethout of zoethoutthee te nemen, daar gaat het wat van omhoog. En paar zoute dropjes. Daar zit ook dat extract in. Zelf word ik helaas misselijk van de zoethout dus kan het niet nemen. Heb nu de tip gekregen om meer directe suikers te gaan eten, omdat ik super vermoeid ben, waarschijnlijk ook weer door die lage bloeddruk en anders krijg ik draaierigheid, misselijkheid, zweten, weinig lucht.. hopelijk heb jij dat niet?!
één maand geleden
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, helemaal als je je er niet lekker bij voelt!
één maand geleden
Ik ben cardiologisch assistant. Wij tillen de benen en indien mogelijk ook dit e heupen hoger dan de rest van het lichaam om de bloeddruk te verhogen. Dit is enkel aan te raden als je bloeddruk dusdanig laag is. Niet bij enkel een lage hartslag dus.
Er is een groep zwangeren die prenatale hartproblemen krijgen in het laatste tremister tot half jaar na de bevalling. Deze groep houd vocht vast, kortademigheid,pijn op borst, blauwe lippen en nagels.
Een hartslag van 40 hoeft niet gevaarlijk te zijn mits deze symptomen niet optreden.
Voor de zekerheid kun je bij herhaling een ecg laten maken om te ik of deze regelmatig is. Bovendien bloedruk is belangrijker dan hartfrequentie.
Succes!