7 Reacties

3 weken geleden
Geen enkele moeder wil dat haar baby huilt of in paniek is. Huilen is ook een manier van prikkelverwerking voor een baby. Dus niet perse slecht. Onze beide kinderen gaan 4 dagen naar de opvang. Gisteren was de jongste wat mopperig, beetje uit haar doen. Dat is geen fijn gevoel, maar toen ik thuis kwam kreeg ik een giga glimlach. Dat maakt het voor mij altijd weer goed.
Dit is mijn 3e werkwerk.

3 weken geleden
Eerdt en vporal, wat is het toch oneerlijk dat wr niet zelf bij onse kleintjes kunnen zijn!
Ik denk dat je je kindje, tante en moeder nog wat aan elkaar moeten wennen. Uiteindelijk zullen ze ook een manier vinden tussen hen. 10 tot 15 minuten is nog niet zo lang hé. Dat gaat vast nog beter worden ook!

3 weken geleden
Ik snap dat het rot voelt, maar waarschijnlijk valt het voor je kindje zelf wel allemaal mee. Mijn eerste was doodsbang voor mijn schoonmoeder (geen idee waarom) en krijste altijd de boel bij elkaar als mijn schoonmoeder haar vasthield etc. Ik vond dat ten eerste sneu (voor mijn schoonmoeder) maar ten tweede maakte ik mij erg zorgen omdat mijn schoonmoeder ook een vaste zou gaan oppassen. Waarschijnlijk voelde mijn dochter dit wel waardoor dit alleen maar erger werd. De eerste keren was dus ook enorm wennen, maar daarna ging het al snel goed en nu zijn die 2 echt dikke vriendinnen, niet voor te stellen dat het 'vroeger' zo was. Probeer je geen zorgen te maken en de positief in te staan, dit zorgt er waarschijnlijk ook wel voor dat je kindje zich wat relaxter voelt bij de oppas!

3 weken geleden
Ik herken je gevoel. Mijn dochter huilt bij mij ook nooit zo lang en echt krijsen doet ze vrijwel nooit, maar nu ik haar bij anderen moet laten gebeurt dat wel vaker en langer. Vind haar ook eigenlijk nog te jong om weg te brengen, maar het is nu eenmaal zo dat ik moet werken. Ik heb een flexibele werkgever en probeer nu halve dagen thuis te werken zodat ik haar maar halve dagen naar de opvang breng, hopelijk went ze snel en hoor ik niet telkens dat ze zo veel gehuild heeft.

3 weken geleden
Reactie op LauraK33
Ik snap dat het rot voelt, maar waarschijnlijk valt het voor je kindje zelf ...
Heeft ze een grote zwarte bril oid? Soms schrikken babys van iets duidelijks en kenmerkends in het gezicht.
Mijn moeder deed daar bovenop te enthousiast bij binnenkomst. Ze heeft een paar keer rustiger gedaan en haar bril wat later opgezet en toen kwam het goed
Mocht je er bij dit kindje ook last van hebben, bij deze wat tips 😊