29 Reacties
9 dagen geleden
Ik ben nu zwanger van de derde en wil graag in het ziekenhuis bevallen. Heb toch het kraampakket idd sowieso voor het verband maar verder ook handige dingen die je toch kunt gebruiken daarna en het werd ook vergoed door mijn zorgverzekeraar
9 dagen geleden
Ik hoop thuis te bevallen dus ik ga het wel kopen. Ik ben bewust niet aanvullend verzekerd dus als ik toch medisch word dan schaf ik het niet aan. Inderdaad weinig dingen die je gebruikt als je niet thuis bevalt (die plastic onderlegger voor je bed vind ik bijvoorbeeld al niets, ik heb een matrasbeschermer gekocht).
9 dagen geleden
Ik koop het wel. Is maar iets van 30 euro en je weet maar nooit. Veel dingen gebruik je toch wel. Kraamverband en matjes enzo. Ook in de kraamweek. Wat over is kun je bij ons via de verloskundige doneren.
9 dagen geleden
Ja ik heb die van HeltiQ aangeschaft. Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen.
9 dagen geleden
Vorige zwangerschap werd het vergoed, heb van dat pakket nog een gedeelte over. Nu gewoon zelf weer aangevuld met losse dingen
9 dagen geleden
Ik heb het laatst gevraagd aan m’n gynaecoloog en zij gaf aan dat het niet perse hoeft omdat ze alles in het ziekenhuis hebben (medische indicatie, mag niet thuis bevallen). Wel raadde ze aan om wat matjes en alcohol los te halen. Kraamverband haal je zelf toch van een ander merk die je fijn vind zei ze.
Denk dat het een stukje gevoel is, vind je het fijn om voor de zekerheid een pakket in huis te hebben of niet. Bij onze eerste ben ik ook in het ziekenhuis bevallen en heb toen bijna niets uit het pakket gebruikt, maar verschilt per mama hoor ik!
9 dagen geleden
Reactie op LauraK33
Ik hoop thuis te bevallen dus ik ga het wel kopen. Ik ben bewust niet aanvu ...
Ik heb deze zwangerschap het duurzamere pakket van natalis vergoed gekregen en daar zit een wasbare onderlegger bij, veel beter dan zo’n plastic zeiltje inderdaad! Dus TS zou ook nog kunnen kijken naar een pakket waar die herbruikbare spullen inzitten!
Ik ben vorige keer in het ziekenhuis bevallen en dit keer ook medisch. Handig vind ik: alcohol, watjes, matrasbeschermer, celstofmatjes, cordring, kraamverband en netbroekjes. Er zit wel veel kraamverband in zo’n pakket, vorige keer had ik veel over, en dat is zo bijgehaald bij de apotheek door je partner. Ik vond het echt onzin dat er zeep in zat 😅.
Dus je zou zelf ook een selectie kunnen kopen van wat echt nuttig is, en dan je partner in de kraamweek bij kunnen laten halen indien nodig.
9 dagen geleden
Reactie op jarofsouls
Ik heb deze zwangerschap het duurzamere pakket van natalis vergoed gekregen ...
Klopt die celstof matjes en onderleggers zijn super slecht voor het milieu. Toevallig laatst aan bod geweest op mijn werk.
9 dagen geleden
Reactie op sytskeanne
Klopt die celstof matjes en onderleggers zijn super slecht voor het milieu. ...
Ja en die wasbare matras onderlegger ga ik bewaren voor als we gaan oefenen met zindelijkheid in de nacht! Kan tot 300 keer gewassen worden staat er online, tegen die tijd hoop ik dat we wel van de ongelukjes afzijn 🤓
9 dagen geleden
Ik heb het 2x automatisch gekregen, maar nu moet ik het bestellen en betalen.
In ben beide keren in ZH bevallen, maar heb er toch een hoop spullen uit gebruikt hoor, na de bevalling. Het plan is nu weer om in het ZH te bevallen, maar je weet nooit hoe het loopt, dus het is wel degelijk belangrijk om in huis te hebben.
9 dagen geleden
Ik heb over paar weken mijn 3de keizersnede en maak uit het kraampakket gebruik van het verband en de cordring, ontsmettingsmiddel en eventueel gaasjes.
9 dagen geleden
Ik ben in het geboortecentrum bevallen maar zeker wel gebruik gemaakt van het kraampakket.
Toen thuis mijn vliezen nog niet waren gebroken hebben vriendinnen van mij al het zeiltje op de bank uitgerold zodat ik daar op zou spetteren ipv mijn bank. En hun deden me al thuis een netbroekje aan. Super blij. Na de bevalling bijna alles gebruikt.
9 dagen geleden
Reactie op Delanyz
Oh wil je delen wat je hebt gekocht? Ik heb al kraamverband en matrasbesche ...
Poeh dat is 1,5 jaar geleden, durf ik niet precies meer te zeggen. Ik weet alleen dat ik ergens een lijst heb gevonden online, van wat je nodig hebt voor een thuisbevalling en een wat voor een ziekenhuis bevalling zegmaar. En heb toen die lijst nog eens kritisch bekeken, alleen besteld wat mij nodig leek en daarvan nog veel over gehouden haha.