19 Reacties

6 maanden geleden

Hier ook nog steeds mega, heb geen tips. Dus lees even mee.

6 maanden geleden

Ja hier ook helaas.. En bij mijn baan is geheugen 1 vd belangrijkste dingen😂 Ik noteer echt alles😅

6 maanden geleden

Was ik voor de zwangerschap. Heb thuis nu 2 borden hangen, 1 krijt en 1 whiteboard. Het krijtbord heeft afspraken erop of zeer belangrijke dingen, die zie ik altijd als eerste als ik de keuken inloop. Om de hoek hangt het whiteboard voor kleinere dingetjes en als extra indien ik die dag een belangrijke afspraak heb. Agenda in je telefoon kun je gebruiken. Herhaal de boodschappen die je moet hebben meerdere keren. Iets extreem belangrijk? X (kruis) op de bovenkant van je hand en herhaal minimaal 6x waar de X voor is. Leg iets midden in het pad als je het mee moest hebben. Dit alles hielp bij mij extreem goed.

6 maanden geleden

Het is vooral vreselijk als ik met de kleine “de deur” uit moet en dan heb ik het meer over met de auto weg. Van de week reed ik met mijn telefoon op het dak van de auto 🥲😅.

6 maanden geleden

Hier ook heel heel erg! Ik vraag 100x hetzelfde aan oa familie..

6 maanden geleden

Ik heb mijn zwangerschapsbrein maar moederbrein genoemd. Helaas niet beter geworden, nu na de 3e ben ik net een zeef

6 maanden geleden

Menn hier ook! Wanneer gaat dit over??

6 maanden geleden

Ja vreselijk irritant. Had het na mijn eerste zwangerschap en nu 3 jaar later en nog een kind extra. Het is helaas nooit meer beter geworden. Denk alleen maar erger 🥲
Ik legde weleens mn sleutels of telefoon ergens bovenop wat ik niet moest vergeten

6 maanden geleden

Zo herkenbaar ben echt een zeef. Wij hebben een bar in huis dit is nu de vaste plek voor sleutels telefoons boodschappenlijstjes en alles wat ik maar nodig heb.. resultaat > de bar is een bende. Maar beter als alles kwijt zijn denk ik dan maar.

6 maanden geleden

Heel erg gehad bij mijn eerste. Tijdens zwangerschap en ongeveer tot 2 jaar erna. Wat een drama, beïnvloede ook mijn functioneren op werk. Nu 2e gekregen en er een beetje last van dus dat is fijn. Denk dat het voor iedereen anders is. Ik appte mezelf gelijk dingen die ik moest onthouden, wellicht werkt dat ook voor jou?

6 maanden geleden

Ik vergeet soms zelfs woorden, zo vervelend! Ik kom dan echt even niet op het woord

6 maanden geleden

Gelukkig niet mega erg, dat ik me er aan stoor. Maar vorige week stond ik op de opvang van mijn zoon en moest ik zeggen als er iets is morgen jullie zijn vader bellen. Ben telefoon en huissleutels vergeten.

6 maanden geleden

Oh god ja! Ik dacht dat ik in principe alleen woorden vergat, maar ik ben ook zo’n doos die deuren open laat staan. Laatst met dit warme weer de diepvries deur uren open gelaten. Ik probeer dingen wat rustiger aan te pakken en lijstjes te maken in mijn hoofd (en in mijn telefoon) in de hoop dat het weer automatisme wordt.

6 maanden geleden

Ppff blij om te lezen dat ik niet de enige ben, en idd woorden vergeten alles doorelkaar halen en uitspreken en dingen herhalen. Op het werk mail ik mezelf maar want anders vergeet ik dus echt dingen.

6 maanden geleden

Reactie op ashgab

Ik vergeet soms zelfs woorden, zo vervelend! Ik kom dan echt even niet op h ...
Dit heb ik dus ook dagelijks nog! Soms meerdere keren op een dag ook. Het woorden door elkaar halen is wel minder.

6 maanden geleden

Herkenbaar en vind het ook echt vervelend worden. Slik nu sinds paar weken weer omega 3 , hoop dat dit binnenkort gaat helpen. Verder schrijf ik alles op, maak lijstjes etc en hoop ik dat het nog bij het ontzwangeren hoort…

2 uur geleden

Hebben jullie er nu ook nog last van? Ik heb soms echt dagen dat ik me soms weer terug bij af voel qua geheugen..

1 uur geleden

Reactie op Sermarluc

Hebben jullie er nu ook nog last van? Ik heb soms echt dagen dat ik me soms ...
Ja, vergeetachtig is wel iets minder maar wel ‘warrig’ in m’n hoofd. Heel vervelend. Op m’n werk ben ik echt focus en accuraatheid nodig en dat is soms echt ver te zoeken