12 Reacties

10 maanden geleden

Op haar lip zou je een koortslip pleister kunnen plakken. Kun je haar uitleggen dat ze heel goed handen moet wassen voor ze bij de baby komt en de handen en het gezicht van de baby niet mag aanraken? Onze oudste was 5 en we twijfelden ook even of hij een koortslip had. Hij kon die instructies wel goed opvolgen.

10 maanden geleden

Ik zou direct naar een andere slaapplek vertrekken, 1 onverwachte beweging van je peuter (en die zijn nou eenmaal onvoorspelbaar) en het kan al gebeurt zijn. Ik zou niet gaan afwachten bij iets wat levensbedreigend kan zijn voor je newborn.

10 maanden geleden

Van het Rijksoverheid Risico voor pasgeborene Het kind kan alleen besmet worden als de moeder voor het eerst een koortslip heeft op het moment van de bevalling of na de bevalling. De pasgeborene loopt een gering risico op herpes neonatorum (onder andere encefalitis). Zwangeren die ook vóór de zwangerschap al vaker een koortslip hebben gehad, hebben waarschijnlijk al tijdens de zwangerschap antistoffen meegegeven. Het kind is dan waarschijnlijk beschermd. Advies Pasgeborene Als een ouder of broertje of zusje voor het eerst een koortslip heeft, moet worden voorkomen dat de pasgeborene in direct contact komt met de actieve koortslip door zoenen/knuffelen. Het advies is regelmatig de handen te wassen.

10 maanden geleden

Ik word altijd wat geïrriteerd door topics over koortslippen en krampachtig iedereen wijken die een koortslip heeft. Maar in deze situatie zou ik inderdaad kijken of je even ergens anders kan logeren met de baby. Het is gevaarlijk voor zo'n kleintje en een 3,5 jarige is geen volwassene die je makkelijk zegt de baby niet bij het gezicht te knuffelen/ aan te raken of die beseft niet aan de koortslip te komen en goed de handen te wassen. Of misschien kan de oudste uitzieken en extra verwend worden bij oma?

10 maanden geleden

Reactie op Chaimajamie

Van het Rijksoverheid Risico voor pasgeborene Het kind kan alleen besmet w ...
Ik heb nooit een koortslip gehad en mijn man ook niet. Mijn dochter 2x een mondontsteking van het herpes virus en nu de eerste keer uit het zich dmv koortslip en blaasje op tong. Op een of andere manier zijn mijn man en ik er niet gevoelig voor denk ik… Tijdens en voor mn zwangerschap dus ook niet zelf doorgemaakt

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik word altijd wat geïrriteerd door topics over koortslippen en krampachtig ...
Een koortslip opzich is niet erg.. wel voor een newborn. Dus ja, ik ben ‘bezorgd’ in dit geval en wil mijn kleintje zo goed mogelijk beschermen dus vraag hier om tips en advies. :) normaal gesproken ben ik niet zo bezorgd om een koortslip (want dit is de derde keer dat ze het heeft maar dan in andere vorm, eerdere keren waren het heftige mondontsteking door het herpesvirus waardoor onze dochter 1x opgenomen in het ziekenhuis toen ze 2 was, dus weet dat het heftig kan zijn). Dus ik denk dat in deze je irritatie mogelijk niet zo op zijn plek is :) In ieder geval alsnog dank voor je advies.

10 maanden geleden

Reactie op soia

Een koortslip opzich is niet erg.. wel voor een newborn. Dus ja, ik ben ‘be ...
Denk dat ie mijn berichtje wat verkeerd het geïntetpreteerd 😊

10 maanden geleden

Reactie op soia

Ik heb nooit een koortslip gehad en mijn man ook niet. Mijn dochter 2x een ...
Dan zou ik zeker uitkijken! Even een pleister plakken die je speciaal kan kopen voor de koortslip van je dochter en handgel klaar zetten.

10 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Denk dat ie mijn berichtje wat verkeerd het geïntetpreteerd 😊
🤗oke

10 maanden geleden

Reactie op EsAaEn

Ik zou direct naar een andere slaapplek vertrekken, 1 onverwachte beweging ...
Dit is ook mijn eigen gevoel. Heb alleen niet zomaar een andere plek voor het termijn tot de blaasjes ingedroogd zijn. Beide schoonouders hebben meer (hele kleine) kleinkinderen waar ze in totaal 3 dagen bij elkaar op passen. Die wil ik ook niet in gevaar brengen:(. We gaan dus even puzzelen voor hoe het huis te ontvluchten en de twee te scheiden van elkaar. Dank voor je advies!

10 maanden geleden

Waarom bel morgen de huisarts niet even om te vragen of het nodig is? Nu je partner ook thuis is lukt het misschien wel ze uit elkaar te houden ?

10 maanden geleden

En een paar nachtjes in een kindvriendelijk vakantiepark dichtbij huis? Een midweekje last minute hoeft hopelijk niet de wereld te kosten, en dan maar een beetje vader-dochter 1-1 tijd ervan maken in de laatste week van het verlof?